Te kenen lapsella se on niin mitkä on niitä ns: oireita joita tulee.. Tarhasta ollaan epäilty että meidän 3v jätkä olis ad/hd kun se on uhmailee niin paljon ei tahdo totella ja ei kuule mitään...
niin siis kotona se on mun mielestä ihan normaali siis kokeilee kyl hermoja ym.. mut en mä sitä sanois että on ad/hd..Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:3v on vielä aika nuori saamaan tuollaisen 'leiman', voihan tuo käytös olla ihan normaalia uhmaakin. Onko hän kotonakin ja muualla samanlainen?
Jep, näin ajattelinkin kun luin alkuperäisen kirjoituksesi. Valitettavasti nykyään on aika usein tapana koettaa lykätä 'hankala' tai vilkkaampi lapsi vanhempineen siihen tutkimusrytäkkään, jolla kasvatuksen 'ammattilaiset' saisivat lausunnon lapselle, jota eivät suoraan sanottuna saa kuriin.Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:niin siis kotona se on mun mielestä ihan normaali siis kokeilee kyl hermoja ym.. mut en mä sitä sanois että on ad/hd..Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:3v on vielä aika nuori saamaan tuollaisen 'leiman', voihan tuo käytös olla ihan normaalia uhmaakin. Onko hän kotonakin ja muualla samanlainen?
Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:välil vaan kun innostuu leikkii niin korvat jää mut eikö kaikil jää??? ja siis kun meille tulee vieraita niin siitä tulee ihana vilkas pelle eli siis kikat kyllä näytetään ja vieraiden pitäs joka paikkaan mukaan tulla ja kaikki lelut tuodaan esiin... silloin saa kyl rauhotella sitä..
ODD? pakko kysyä mutta miten ilmenee?Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:Meidän poitsulla on ADHD ja ODD. ODD=uhmakkuushäiriö. Sai diagnoosit ollessaan 4½-v. Olen myös sitä mieltä että seurailkaa tilannetta, mikäli huoli jatkuu niin KELTO tai ELTO päiväkodille arviota tekemään ja siitä se sitten lähtee käyntiin jos tarvetta on.