Acon-ovistestistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kissi

Vieras
Onko normaalia, että ovistesti näyttää selkeää plussaa kahtena päivänä peräjälkeen? Tein testin eilen ja tänään klo 20 ja kummallakin kerralla testiviiva oli selvästi voimakkaampi kuin kontrolliviiva. Ohjeissa sanotaan positiivisen testituloksen tarkoittavan, että ovulaatio tapahtuu seuraavien 24-36 tunnin kuluessa. Kuinka pitkä tuo LH-erityshuippu sitten voi olla ja mihin tuntimäärään tässä pitäisi uskoa? Minulla ei pitäisi olla mitään asiaan vaikuttavaa sairautta eikä ainakaan LH-eritystä lisääviä lääkkeitä ole käytössä. Testasin huvikseni toisenakin päivänä, kun mies on matkoilla ja tikut ekaa kertaa käytössä... Ovuloinko siis vaiko en ja jos niin milloin?

Heips!

Mulla kävi ihan samoin. Testasin sekä lauantaina että sunnuntaina ja molempina päivinä kaksi vahvaa viivaa, mutta kyllähän kaksi testauskertaa mahtuu tuohon 24-36 tuntiin. Eiköhän testi siis näytä ihan oikein, se Lh-huippu vaan saattaa kestää toisilla hieman kauemmin??? En tiedä mitä olisi näyttänyt jos olisin testannut vielä maanantainakin...tämä siis viime viikonloppuna.

Taidanpa tikutella vielä huomennakin ja katsoa, miten käy... Pelkään vain, että jospa minulla onkin jotenkin pysyvästi nuo arvot koholla ja onko siis jotakin vialla... Olin nimittäin yllättynyt, kun heti eka testi näytti niin selkeän viivan (ja pettynyt, kun sitten toinenkin...). Tässä on puoli vuotta jo vauvaa yritetty ja olisi kiva tietää edes jotakin ruumiissa tapahtuvan =/

Löysin netistä jostain sellaista tietoa, että LH-hormonin poistuminen elimistöstä on yksilöllistä ja sen takia testi voi näyttää positiivista montakin päivää varsinaisen huipun jälkeen. Sanottiin vielä, että oikea aika testata on silloin, kun testi muuttuu negatiivisesta positiiviseksi ja kehotettiin seuraavassa kierrossa aloittamaan tikuttelu paria päivää aikaisemmin.

Kiva kun tällaisia ei vaivauduta mainitsemaan testien käyttöohjeissa =/ Voisin tämän perusteella kuitenkin olettaa olevani testaamisessa hieman myöhässä (aloitin ohjeen suosittelemana päivänä). Toivottavasti kyse on tästä.

Mun käyttökokemus Aconin ovistestistä meni suurin piirtein näin. Kierron 12 pv -> haalea viiva, kp 14 -> vahva viiva. Yhdyntä tästä vasta viikon päästä eli kp 21. Kp 34 -> raskaana. Että ei sitten mitään hajua milloin se ovulaatio oikeasti oli...

Yhteistyössä