Abu-Hannalle taisi tulla yllärinä että Hollannissakin on rasismia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jepjep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;29346986:
Niin tyypillistä, niin tyypillistä. Myönnätkö nyt sen, että Suomessa on rasismia, MUTTA riennät kuitenkin lisäämään, että niin on joissain muissakin maissa? Miksi sitten alussa putää aina kieltää rasismin olemassaolo? Myöhemmin se sitten myönnetään, mutta löytyy se "mutta".
Mutta minkä ihmiset sille voi jos tietyt nimet viittaa siihen että työntekijän kanssa tulisi vain ongelmia, kun on niin paljon huonoja kokemuksia.

Olisi varmaan kannattanut muhisten ja muiden olla nöyriä eikä länkyttää, nyt se alkaa olemaan myöhäistä enää esittää mitään mukavaa ja samanlaista kuin muut, kun kaikki tietää totuuden.

Olen sitä mieltä, että koska olet ilmeisen haluton valottamaan kokemasi rasismin yksityiskohtia, puhut todennäköisesti pelkkää paskaa, mutta sehän on hyysäreille ja näiden eläteille ihan luonnollista, kaikki on sallittua kunhan vaan ollaan "hyvällä asialla".

Mainitsin jo, että minua on nimitelty lukuisat kerrat kansallisuuteeni liittyvin haukkumasanoin. Onko sillä mitään väliä mihin kansallisuuteen liittyviä nimityksiä on käytetty? Eli onko minua nimitelty esim. vitun hurriksi, natsiksi, ryssäksi? Olen vain käynyt tämänkaltaisia keskusteluita niin monta kertaa, että tiedän, että kansallisuuteni paljastaminen johtaa vain hyökkäykseen. Tyyliin: "Ai, olet saksalainen. Joko olet unohtanut juutalaisvainot? No, teihin saksalaisiin verrattuna suomalaiset ei todellakaan ole rasistisia, hyvä vaan, että muutit pois Suomesta, olit kuitenkin varmaan joku sossupummi" jne. Jostain syystä Suomessa mkä tahansa kansallisuus käännetään henkilöä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29346997:
Sitähän minä olen tässä tietääkseni koko ajan todennut, että rasismia on kaikkialla. Ei Suomi ole sen erityisempi paikka sen suhteen kuin muutkaan. Sunä tunnut olevan eri mieltä.

Kyllä, ja sanon sen omasta kokemuksestani, sillä olen asunut viidessä eri maassa, joista eniten rasismia olen itse henkilökohtaisesti kokenut Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;29346986:
Niin tyypillistä, niin tyypillistä. Myönnätkö nyt sen, että Suomessa on rasismia, MUTTA riennät kuitenkin lisäämään, että niin on joissain muissakin maissa? Miksi sitten alussa putää aina kieltää rasismin olemassaolo? Myöhemmin se sitten myönnetään, mutta löytyy se "mutta".

Eikös tämä "näin" ollut se nimimerkki, jonka mukaan kaikissa maissa on yhtä paljon rasismia. Oli natsi-saksatai nykysuomessa, yhtä paljon on rasismia koska "se on ihmisluonnossa".

Mutta minkä ihmiset sille voi jos tietyt nimet viittaa siihen että työntekijän kanssa tulisi vain ongelmia, kun on niin paljon huonoja kokemuksia.

Olisi varmaan kannattanut muhisten ja muiden olla nöyriä eikä länkyttää, nyt se alkaa olemaan myöhäistä enää esittää mitään mukavaa ja samanlaista kuin muut, kun kaikki tietää totuuden.

Kovin monella vaan ei oikeasti ole kokemustakaan "tietynnimisistä työntekijöistä". Näitä "tietynnimisiä" kun ei valita ihan sen takia, etteivät ole suomalaisia.

Eikös tämä "näin" ollut se nimimerkki, jonka mukaan kaikissa maissa on yhtä paljon rasismia. Oli natsi-saksatai nykysuomessa, yhtä paljon on rasismia koska "se on ihmisluonnossa".

Voi olla. Siinä tapauksessa pahoittelen, jos meni kaksi eri keskustelijaa sekaisin. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että rasismia on joissain maissa enemmän, joissain vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;29347059:
Voi olla. Siinä tapauksessa pahoittelen, jos meni kaksi eri keskustelijaa sekaisin. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että rasismia on joissain maissa enemmän, joissain vähemmän.

No en kyllä ole varma itsekään. Mutta olen samaa mieltä kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;29347040:
Kovin monella vaan ei oikeasti ole kokemustakaan "tietynnimisistä työntekijöistä". Näitä "tietynnimisiä" kun ei valita ihan sen takia, etteivät ole suomalaisia.
Jos ihmisille riittää lehdistä luetut kokemukset, nythän tässä lähiaikoina on ollut ulinaa siitä kuinka muslimit ei saa kätellä naisia, ja tietysti kesken työpäivän on vaan saatava rukoilla, vaikka se ei oikeasti mikään pakko olisi edes allahin mukaan..

Kun lukee uutisia maailmalta, huomaa että muslimien maneerit on joka puolella samanlaiset.

Yhteistyössä