Absolutisteja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
sairaudentakia
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkä takia te ootte lopettanu juomisen ja miten muut siihen reagoi? Mitä esim. teidän puolisot sanoo asiaan jos itse juovat? Ja käyttekö bileissä yms. illanvietoissa?
hah.. en oo siis lopettanu kun en oo alottanutkaan. mut ei oo kukaan enää kutsunu illanviettoihin tv sen jälkeen kun olen niissä joskus ollut ja ainoona selvinpäin.. olen kuulemma tylsää seuraa illanviettoihin. mies juo saunaoluensa, mut ei sekään baareissa viihdy.
Ilmoittaudun myös. Minulla vakava sairaus teki että oli pakko lopettaa. Tai siis saan valita tietty mutta riskit aika suuret. Jatkoajalla eletään. Mutta vastaava huomio. Ennen kun join niin ei kukaan tullut kyselemään että miksi juon. Nyt kun liikun ihan samoissa työ, kaveri jne porukoissa. Niin aina saa jumaliste olla selittelemässä että miksi ei juo. Joka ainoa kerta joku tulee sössöttämään että "Ota nyt edes yksi kalja" tms ja melkoinen hapannaama sitä saa kuulla olevansa kun ei juokaan. Siis mikä se on että raittiutta pitää nykyisin selittää että miksi on täysin raitis mutta juomista ei kukaan ihmettele pätkääkään???
 
mie
olen miettiny juuri samaa että alkaisin absolutistiksi.mietin vaan et mies ottaa lähes joka vkonloppu jonku kaljan ja se oli sitä vastaan et alkasin absolutistiksi,ni mitenhän se vaikuttas meiän suhteeseen..??
 
outolintuko?? Ei
Alkuperäinen kirjoittaja sairaudentakia:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkä takia te ootte lopettanu juomisen ja miten muut siihen reagoi? Mitä esim. teidän puolisot sanoo asiaan jos itse juovat? Ja käyttekö bileissä yms. illanvietoissa?
hah.. en oo siis lopettanu kun en oo alottanutkaan. mut ei oo kukaan enää kutsunu illanviettoihin tv sen jälkeen kun olen niissä joskus ollut ja ainoona selvinpäin.. olen kuulemma tylsää seuraa illanviettoihin. mies juo saunaoluensa, mut ei sekään baareissa viihdy.
Ilmoittaudun myös. Minulla vakava sairaus teki että oli pakko lopettaa. Tai siis saan valita tietty mutta riskit aika suuret. Jatkoajalla eletään. Mutta vastaava huomio. Ennen kun join niin ei kukaan tullut kyselemään että miksi juon. Nyt kun liikun ihan samoissa työ, kaveri jne porukoissa. Niin aina saa jumaliste olla selittelemässä että miksi ei juo. Joka ainoa kerta joku tulee sössöttämään että "Ota nyt edes yksi kalja" tms ja melkoinen hapannaama sitä saa kuulla olevansa kun ei juokaan. Siis mikä se on että raittiutta pitää nykyisin selittää että miksi on täysin raitis mutta juomista ei kukaan ihmettele pätkääkään???
Minulla sama tilanne!! Vi***taa olla selittelemässä juomattomuutta. Senpä takia ei tule juurikaan käytyä missään. Kaveritkaan ei pyytele mukaan, olen kai niin outo kun en juo. Vaikka hauskaa osaan pitää samallalailla kun ennen. Tänäpäivänä hauskanpitoni on aidompaa!! Ei mitään kännisekoiluja, joita sitten jälkeenpäin joutuu häpeämään.
 
vieras
Olin täysin absolutisti 22-vuotiaaksi asti. Sitten oli parin vuoden biletysjakso, jonka aikana tuli silloin tällöin juhlittua ihan kunnollakin. Nyt olen taas selvästi menossa absolutismia kohti, viimeisten 2-3 vuoden aikana olen juonut todella vähän, ehkä pari kertaa vuodessa, ja näyttää siltä, että pian nämäkin kerrat jäävät pois.
 
Kun mä olin sanu viinani juotua, mä palloilin mukana vanhaan mallin ja kun pullo tuli kohdalle olin ottavinani huikat jne...pääsi paljon helpommalla, ei tarvinu selitellä. Otin kaljan käteen kun tarjottiin, kyllä se johonkin aika äkkiä hävis, kylä sen joku joi, eikä kukaan tajunu, että se en ole . Itte sitten teki itelleen aina juomat pelkästä plantinkista. ja muuten harvoin kukaan huomas sitäkään, jos mun lasista maisto :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko täällä absolutisteja? Olen nimittäin harkinnut että lopetan kokonaan juomisen.... En juo useasti, joskus menee kuukausia ilman, joskus taas parina perjantaina tulee otettua "putkeen" mutta mulla on melkein aina krapulapäivän jälkeen vielä hirveämpi olo kun tulee ne morkkikset. En edes pöljäile mutta aina tuntuu niin saakelin pahalta...
Olen ollu juomatta viime joulusta lähtien. Sillon sain tietää olevani raskaana, ja vaikka sainkin keskenmenon (rv 18 ), niin päätin, ettei mun ole pakko ottaa alkoa enää. Ei tee mieli, enkä ole esikoisen syntymän jälkeen kovin ahkerasti käyny baareissa. Ehdin juosta siellä ihan tarpeeksi ennen ensimmäistä raskautta. Mulle ei vaan enää yksikertaisesti maistu. Siinä syy, miksi moinen päätös.
 

Yhteistyössä