Aborttivideosta tuli mieleen...

Kyllä tekisin, jos:

- minut raiskattaisiin (hakisin kyllä ensin jälkiehkäisypillerin). en halua raiskaajan lasta, en missään tilanteessa. en usko, että voisin rakastaa sellaista lasta, vaikka eihän se sen lapsen vika olisi. mitä jos lapsi perisi isänsä silmät ja muistaisin miehen silmät vaikka unissani, hyi :(

- lapsi olisi hyvin sairas, vammainen. olen hyvinhyvin herkkä ihminen, joten henkisesti en pärjäisi. olen myös pienikokoinen, joten en fyysisesti pärjäisi esim kehitysvammaisen kanssa jotka ovat aika usein pullukoita. voisin kuvitella tilanteen, että saisin sairaan/vammaisen lapsen, tunnen itseni sen verran hyvin, että se olisi mulle aivan liian rankkaa, väsyisin totaalisesti, että siinä olisi oma mielenterveyteni, suhteeni mieheeni ja muihin lapsiini, ystävyyssuhteet ihan umpihajalla. elämä hajoisi siihen paikkaan.

- raskaudessa/synnytyksessä lapsen/minun henki olisi vaarassa.

---

noi olisi ne 3 todennäköisintä syytä, että tässä elämässä minä tekisin abortin. toivottavasti en koskaan joudu tekemään, se on aika julma teko, mutta hyväksyttävä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Lapsella on oikeus on toivottu ja haluttu. ...
En halunnut ottaa sitä riskiä etten olisikaan kunnollinen äiti lapselle..

Peesi.

Abortti on paikallaan silloin jos lapsen elämä tulisi olemaan huono.

-B
Jänniä ennustajia paikalla;_:;Mikä on huono elämä ja mikä hyvä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Tähän siis vaan mielipiteitä, eli jokainen kun näkee asian omalla tavallaan...
Eli tekisitkö aborttia mistään syystä?

Itse en tekisi aborttia mistään hinnasta.

eihän sitten morkata toisten näkemyksiä kiitos :wave:
Kyllä.
Mietin, että jos vahinko sattuisi, turvaisinko sen, että perhe pysyy kasassa, ja omat voimavarat riittävät juuri ja juuri näille kahdelle. Oma henkinen ja fyysinen jaksaminen ei välttämättä riittäisi useammalle, kun näidenkin kanssa mennään äärirajoilla.
Eli otanko riskin, että koko korttipakka hajoaa. Lapset sijoitukseen, koska lastenhoitaminen on raskasta työtä ja omat voimavarat ei suuret.

Vai uhraanko yhden.
Katson, että abortti on mahdollinen valinta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Lapsella on oikeus on toivottu ja haluttu. ...
En halunnut ottaa sitä riskiä etten olisikaan kunnollinen äiti lapselle..

Peesi.

Abortti on paikallaan silloin jos lapsen elämä tulisi olemaan huono.

-B
Jänniä ennustajia paikalla;_:;Mikä on huono elämä ja mikä hyvä?
Kyllä se ennustaminen on tietyissä tapauksessa helppoa. esim:

- perheväkivaltaa
- perheessä huume/alkoholiongelmaa
- vanhemmat eivät ole huolehtijatyyppejä, lapsi voisi olla hyvin 2 viikkoa ilman puhtaita vaatteita ja ruokaa (ellei 2v itse osaa ottaa)
- ongelmaperhe jo ennen lasta

Tietysti virheistä voi oppia ja elämän voi muuttaa... mutta kyllä Suomessa syntyy liikaa lapsia jotka eivät ole toivottuja ja haluttuja.
 
Nalletar
Kyllä tekisin abortin jos pakko olisi. Ja jos esim. juuri nyt tulisin raskaaksi niin tekisin. Nuorempi lapsi on nyt alle 3 viikkoinen ja jos tulisin nyt raskaaksi (aika epätodennäköistä että tulisin ja todellakin huolehdin ehkäisystä) ei mun kehoni kestäisi. Olisi varmaan 99% varmaa, että henki lähtisi vauvalta ja itseltä. Mun vaihtoehdot olisi siis jättää lapset äidittä eli kuolla siihen raskauteen tai keskeyttää raskaus. Mulla ei siis ole mikään normaali synnytys tuo viimeinen ja nytkin vielä on kaikki mahdolliset arvot sekaisin ja miljoona syytä miksei mun kroppani tulisi raskautta kestämään nyt eikä myöhemminkään.
 

Yhteistyössä