Aborttiketju, puolesta-vastaan

??????
[video]http://areena.yle.fi/tv/2195104[/video]

Tuossa on hyviä esimerkkejä miksi abortit tulee sallia.
Mitä normaali ja hyvä feminismi liittyy lasten tappamiseen? Feminismillä pyritään tasa-arvoon ja tasapuolisiin oikeuksiin, ei muiden (esim. lasten) oikeuksien ylittämiseen.

"Jos todella haluaa lasta ei ala nirsoilemaan vaan ottaa mitä annetaan."

Todisteleppa sitten ettei kelpaa nirsouden takia!
Vai voiskohan ne isommat lapset olla jo kaikkien ikävien kokemustenn takia haastavampia kasvattaa ettei monikaan koe olevansa siihen tarpeeks kykenevä?
 
Ken guru
Mitä normaali ja hyvä feminismi liittyy lasten tappamiseen? Feminismillä pyritään tasa-arvoon ja tasapuolisiin oikeuksiin, ei muiden (esim. lasten) oikeuksien ylittämiseen.

"Jos todella haluaa lasta ei ala nirsoilemaan vaan ottaa mitä annetaan."

Todisteleppa sitten ettei kelpaa nirsouden takia!
Vai voiskohan ne isommat lapset olla jo kaikkien ikävien kokemustenn takia haastavampia kasvattaa ettei monikaan koe olevansa siihen tarpeeks kykenevä?
Katsoitko dokumentin?
 
nohh
Piilossa tietenkin, tai sitten tänkaltasissa keskusteluissa puolstelemassa sokealla kiihkoraivolla tekojaan....
Sokeaa kiihkoraivoa mä bongaan tästä ketjusta vain yhdellä keskustelijalla. Arvaatkin varmaan kenellä. :D

Vakavasti puhuen, ei kukaan tasapainoinen ihminen kehota toista tappamaan itseään. Pelottavaa tuollainen sokea raivo. Toivon, että saat itsesi rauhoittumaan.
 
vakavasti ottaen ei kukaan normaali ihminen tapa lapsiaan ja yllyttele muitakin siihen.
Tähän mennessä mitä olen lukenut, se raivo tuntuu tulevan pääasiassa niiltä vastustajilta. Puolustajilta taas näkyy monasti se turhautuminen edes puhua asiasta mikä heille on itsestäänselvyys, koska he ymmärtävät hieman paremmin elämän monimuotoisuutta ja vaikeuksia, ainakin siltä se näyttää. Fundamentalisti voi tulla monenlaisessa vaatteessa, koskaan se ei ole hauska näky.

Aika paljon tehtailtu näihin pariin ketjuun suoraan henkilöihin kohdistettuja vihamielisiä hyökkäyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
itseasiassa aborttiin painostaminen tai sen ehdottomasti kieltäminen toiselta on ainakin mun mielestä ihan yhtä pahoja tekoja.
abortti on jokaisen henkilökohtaisen päätöksen tulos, itse en ainakaan kenellekkään menisi ehdotonta kantaa puoleen tai toiseen esittämään, voisin toki keskustella asiasta kumman puolen takia tahansa, mut omaa mielipidettäni en kenellekkään toiselle menisi väkisin tyrkyttämään.
 
Voihan sitä tosiaan yrittää puolustella solumöykkyä ja ajatella olevansa jalolla asialla, itsehän näen sen jalommaksi että olemassaoleva toimiva ihmisolento on tärkeämpi, kuin kysymysmerkki kohdussa.

Ongelmahan myös siinä että saa "ihmisen arvon" solumöykylle on siinä, että jälkiehkäisy on myös silloin "murha".

Ja runkkaaminen on vissiin jonkinlainen semi-kansanmurha.

ei se täysin liene kun ei ne yksinään ole elinvoimaisia, mutta joo, asiat menee hassuksi kun mennään riitelemään solutasolla ikäänkuin ne edustaisi ihmistä oikeuksineen kaikkineen.
Heitä solumöykky joka on otettu vaikka vaikka pakaran pinnalta (pistetään karvoja vielä kyytipojaksi) kohtuun, munasolun kaveriksi. Ei tapahdu mitään.
Heitä sinne siittiö, niin alkaa kova vilske ja siinä alkaa ihan omanlainen koneisto pyöriä.

Itse asiassa, jos ollaan oikein tarkkoja niin eihän vastasyntynytkään mikään valmis ihminen ole. Siltä puuttuu vielä kehityksestä osia:ei ole hampaita, ei osaa kävellä, selkärankakaan ei kestä istumista, näkö on sumea, vuosia myöhemmin murrosiän kehityksestä puhumattakaan.
Ei vitsit, pitääkö tässä alkaa lahtaamaan kaikki jotka ei ole murrosikää käyneet läpi.
*testaa injektioneuloja*

Termit alkio, sikiö, vastasyntynyt, leikki-ikäinen, nuori, vanhus ovat vain saman olennon eli ihmisen eri kehitysvaiheita, ei eri olento tai asia.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
totuus = raivoa?
Onhan se kauheeta jos jollekin ikävien tosiasioiden kertominen vaikuttaa raivolta.

"Fundamentalisti voi tulla monenlaisessa vaatteessa, koskaan se ei ole hauska näky."

Ja jotkut fundikset ei tajua kattoo peiliinsä...
 
Heitä solumöykky joka on otettu vaikka vaikka pakaran pinnalta (pistetään karvoja vielä kyytipojaksi) kohtuun, munasolun kaveriksi. Ei tapahdu mitään.
Heitä sinne siittiö, niin alkaa kova vilske ja siinä alkaa ihan omanlainen koneisto pyöriä.

Itse asiassa, jos ollaan oikein tarkkoja niin eihän vastasyntynytkään mikään valmis ihminen ole. Siltä puuttuu vielä kehityksestä osia:ei ole hampaita, ei osaa kävellä, selkärankakaan ei kestä istumista, näkö on sumea, vuosia myöhemmin murrosiän kehityksestä puhumattakaan.
Ei vitsit, pitääkö tässä alkaa lahtaamaan kaikki jotka ei ole murrosikää käyneet läpi.
*testaa injektioneuloja*

Termit alkio, sikiö, vastasyntynyt, leikki-ikäinen, nuori, vanhus ovat vain saman olennon eli ihmisen eri kehitysvaiheita, ei eri olento tai asia.
"valmis ihminen" tarkoittaa elämiseen kykenevää ilman erillisiä apukeinoja.

Ei minua ihan oikeasti kiinnosta saivarrella sinun tai kenenkään muunkaan kanssa tästä asiasta, mitään mitä sanot ei tule muuttamaan minun kantaa siitä, että abortti on oikeus joka on hyvin tärkeä olla olemassa kaikille.

Ihmisoikeudet on vähän sellaisia minusta, etten kauheana ole avoin muutoksille.
 
kaikkietietäjä?
""valmis ihminen" tarkoittaa elämiseen kykenevää ilman erillisiä apukeinoja."

Sinäkö sen yksinäs määrität?

"mitään mitä sanot ei tule muuttamaan minun kantaa "

Kuule sama täällä :D
Elämä on ihmisoikeus joka kuuluu jokaiselle ihmiselle, myös lapsille kohdussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkietietäjä?;30101491:
""valmis ihminen" tarkoittaa elämiseen kykenevää ilman erillisiä apukeinoja."

Sinäkö sen yksinäs määrität?

"mitään mitä sanot ei tule muuttamaan minun kantaa "

Kuule sama täällä :D
Elämä on ihmisoikeus joka kuuluu jokaiselle ihmiselle, myös lapsille kohdussa.
Olet trollannut jo ihan tarpeeksi pentu.
 
Mitä normaali ja hyvä feminismi liittyy lasten tappamiseen? Feminismillä pyritään tasa-arvoon ja tasapuolisiin oikeuksiin, ei muiden (esim. lasten) oikeuksien ylittämiseen.

"Jos todella haluaa lasta ei ala nirsoilemaan vaan ottaa mitä annetaan."

Todisteleppa sitten ettei kelpaa nirsouden takia!
Vai voiskohan ne isommat lapset olla jo kaikkien ikävien kokemustenn takia haastavampia kasvattaa ettei monikaan koe olevansa siihen tarpeeks kykenevä?
Miksei niille ole sitten löytynyt rakastavaa kotia jo heti synnytyslaitokselta, jos kerran oikein jonoksi asti on vanhemmiksi haluavia? Tää vaan vahvistaa mun käsitystäni siitä, ettei kannata synnyttää lisää ei-toivottuja koska niistä tulee haastavia lastenkodin kasvatteja joita kukaan ei halua vastakaan
 
Kepsis:Eipä se vastasyntynytkään ole sellainen että se pärjäisi ilman apukeinoja, nälkään ja viluunhan se kuolee jos ei hoivata.

Jos tarkoitat lääketieteellisiä apukeinoja niin mulla on injektioruisku varattuna kaikille aikuisille jotka tarttee happiviikset, dialyysihoidon, jne.

Nii ja mitäs sitä nyt täysiaikaisia vauvojakaan synnytyksessä avustamaan lääketieteellisesti, kuolkoot kohtuun kun eivät pääse sieltä omin avuin ponkaisemaan. Mitäs ovat vähän päästänsä jumissa, mokomat yhteiskunnan varojen haaskaajat.
 
"noo"
1) "No se äiti, jonka elämän se lapsi syntymällään pilasi."

Miks se äiti pitäs lapsen ittellään?


2) "Olen itse syntynyt tällaiselle äidille ja kyllä, toivon, että hän olisi ymmärtänyt tehdä abortin. "

Höpö höpö :D uskotko ite tohon? Jos et haluais olla mieluummin elossa, et yksinkertasesti ENÄÄ OIS!


3) "Tai ehkä äidin väsymys pahenee masennukseksi, hän vie vuosia voimavaroja niin kunnalta kuin perheeltäänkin voimatta olla elättäjä, puoliso, äiti täysin voimin. "

Näin voi käydä ja vielä todennäkösemmin abortin jälkeen.

4) "Sano Tiffanylle, että oli parwmpi hänen syntyä. "

Sano että oli parempi kuolla, joko väkivalloin abortissa tai syntymän jälkeen, kuin päätyä ajoissa kunnon ihmisten hoiviin.
1) Äidit yleensä pitävät lapsensa, vaikka olisivat näille katkeria, kateellisia, vihaisia. Myös huumeidenkäyttäjät ja alkoholistit haluavat yleensä pitää lapsensa. Mutta miksi kenenkään tarvitsisi syntyä sellaisiin olosuhteisiin, kun toisinkin voi valita (=tehdä abortin)

2) Kyllä, olisi ollut parempi, että oma äitini olisi tehnyt abortin. En minä siitä olisi kärsinyt, en ollut silloin 38-vuotias nainen, vaan solumöykky tai sikiö. En olisi tiennyt elämästäni mitään.

3) En tiedä abortin ja lapsensaannin jälkeisen masennuksen yleisyyksistä. Mutta jos abortin jälkeen masentuu, ainakaan vauva ei kärsi siitä. Sen sijaan vastentahtoisesti raskaana olleen, uupuneen ja masentuneen äidin vauva kyllä kärsii, ja paljon. Pahimmassa tapauksessa heikko alku vaikuttaa koko elämää vaikeuttavasti.

4) Tottakai olisi parempi päätyä ajoissa hyvien ihmisten hoiviin. Mutta se jäi Tiffanyn tapauksessa utopiaksi. Juuri tämän takia jokaisella lapsella tulisi olla oikeus syntyä toivottuna. Eli sen abortin tulisi olla mahdollista.

Näiden lisäksi - maissa, joissa abortti ei ole laillista, ei suinkaan lakata tekemästä abortteja. Lääkäreiden sijaan niitä vain tekevät mitkä sattuu puoskarit, ja näihin abortteihin kuolee myös niitä äitejä...
 
Kepsis:Eipä se vastasyntynytkään ole sellainen että se pärjäisi ilman apukeinoja, nälkään ja viluunhan se kuolee jos ei hoivata.

Jos tarkoitat lääketieteellisiä apukeinoja niin mulla on injektioruisku varattuna kaikille aikuisille jotka tarttee happiviikset, dialyysihoidon, jne.

Nii ja mitäs sitä nyt täysiaikaisia vauvojakaan synnytyksessä avustamaan lääketieteellisesti, kuolkoot kohtuun kun eivät pääse sieltä omin avuin ponkaisemaan. Mitäs ovat vähän päästänsä jumissa, mokomat yhteiskunnan varojen haaskaajat.
No onnea sen 12 viikkoisen hengissä pitämiseen, kerta tuolle linjalle lähdit.
 
Pin
Oikeastaan aika sama mitä joku sellaisella varhaisten viikkojen möykyllä tekee, estää sen kasvamista ihmiseksi tai vaikka naulaa tauluun kiinni. En valitettavasti ole niin jalo ihminen, että tuntisin näitä keskeytettyjä alkioita/sikiöitä kohtaan sympatiaa. Sitä abortin valinnutta naista käy toki sääliksi jos asia on raskas henkisest ja/tai fyysisesti.

Eli todellakin puolesta ja hurraahuudot sille mahdollisuudelle.
 
eli....
"Mutta miksi kenenkään tarvitsisi syntyä sellaisiin olosuhteisiin, kun toisinkin voi valita (=tehdä abortin)"

Samaa itsekkyyttä, teki kumman vaan.

"En olisi tiennyt elämästäni mitään."

Mutta nyt oot kuitenkin kiitollinen ettei tehny koska haluat olla mieluummin hengissä ;)

"Sen sijaan vastentahtoisesti raskaana olleen, uupuneen ja masentuneen äidin vauva kyllä kärsii, ja paljon."

Pitäsköhän sillon vaikka hankkia apua jostain?

"Mutta se jäi Tiffanyn tapauksessa utopiaksi. Juuri tämän takia jokaisella lapsella tulisi olla oikeus syntyä toivottuna. Eli sen abortin tulisi olla mahdollista."

Eli sama raakuus lapselle vain muutamaa kuukautta aiemmin on sulle ihan ok.

" ei suinkaan lakata tekemästä abortteja."

Ja ne onkin ihan vertailukelposia Suomen kans ehkäisysaatavuuden, sosiaalitukien jne. suhteen?

"näihin abortteihin kuolee myös niitä äitejä... "

Kukahan niitä sinne pakottaa? Vai meneekö useimmat ihan omasta hingustaan.. iteppä riskinsä otti, että turha ruikuttaa.
 
sekasikiö
Eikös sikiö oo ensin alkio rv 12 asti. Sen jälkeen SIKIÖ ja vasta n. rv 24 keskosVAUVA. Alkuvaiheen abortissa keskeytetään raskaus, eli se sikiö/alkio josta voisi kasvaa ihminen. Keskeneräisenä ja etenkin ennen rv 12 sikiö on erittäin keskeneräinen. Ja vaikka oman testin jälkeen odotin heti eka päivästä lähtien vauvaa, ei se lääketieteellisesti sellainen ole vielä kuukausiin.
 

Yhteistyössä