Abortti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anon

Vieras
Mulla on menkat myöhässä, ja jos nyt olen raskaana niin joudun tekemään abortin...
en kaipaa saarnoja, tämä ei todellakaan ole minulle helppoa!!

Nyt kuitenkin haluaisin tietää kumpi tapa olis parempi, pillereillä vai kaavinta?
 
No nykyään yritetään kait vähentää turhia kaavintoja joten ainakin ensin yritetään pillereillä.

Hassu juttu että just kaksplus palstalle tullaan uikuttaan että "ups harrastin seksiä ja oon raskaana enkä voi pitää vauvaa kun...." :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No nykyään yritetään kait vähentää turhia kaavintoja joten ainakin ensin yritetään pillereillä.

Hassu juttu että just kaksplus palstalle tullaan uikuttaan että "ups harrastin seksiä ja oon raskaana enkä voi pitää vauvaa kun...." :headwall:

miksi ei saisi tulla? onko se kiellettyä täällä olla peloissaan kun on sattunut vahinko
 
Multa abortoitiin kohtuun kuollut sikiö pari vuotta sitten. :'(

Pillerit valitsin, kun luulin sen olevan helpompaa. Oli muuten helvetin kivulias toimitus. Ja näin sen sikiön vessanpöntössä (Ei olis pitänyt katsoa, tiedän...). Viikon sen jälkeenkin olin pirun kipeä.
Kuuden viikon päästä tuli kohtutulehdus, koska sinne oli jäänyt jotain, ja kaavintaan jouduin kuitenkin.
Kaikki tapahtui nukutuksessa, vuoto oli kolmasosa siitä mitä pillereiden jälkeen eikä sattunut jälkeenpäinkään juuri ollenkaan.

Olen kuullut hyvääkin niistä napeista, mutta oman kokemukseni jälkeen (ja kätilön puheiden perusteella kun asiasta tenttasin) suosittelisin suoraan sitä kaavintaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No nykyään yritetään kait vähentää turhia kaavintoja joten ainakin ensin yritetään pillereillä.

Hassu juttu että just kaksplus palstalle tullaan uikuttaan että "ups harrastin seksiä ja oon raskaana enkä voi pitää vauvaa kun...." :headwall:

miksi ei saisi tulla? onko se kiellettyä täällä olla peloissaan kun on sattunut vahinko

Miten aikuisille ihmisille sattuu vahinkoja???Siis ymmärrän jos on yllätysraskaus mutta ei kai kukaan vahingossa seksiä harrasta.Joo, tiedän että ehkäsy voi pettää ja se ei kyllä sit ole kivaa kun on kuitenkin yritetty estää raskauden alkaminen.
 
Mä olen kans lukenu et pillereillä tehtynä vuoto on runsasta eikä oo fyysisesti helppoa... henkisestihän se seuraa loppuelämän eikä näin ollen todellakaan oo mikään helppo ratkasu, joten ap:lle voimia ja jaksamista vaikean päätöksen teossa. Mieti nyt vielä kuitenkin et oisko mahdollista pitää lapsi... aikaahan lapsen tuloon on useampi kuukausi eli siinä ehtii hyvin järjestelemään elämässä asioita suuntaan jos toiseenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No nykyään yritetään kait vähentää turhia kaavintoja joten ainakin ensin yritetään pillereillä.

Hassu juttu että just kaksplus palstalle tullaan uikuttaan että "ups harrastin seksiä ja oon raskaana enkä voi pitää vauvaa kun...." :headwall:

miksi ei saisi tulla? onko se kiellettyä täällä olla peloissaan kun on sattunut vahinko

Miten aikuisille ihmisille sattuu vahinkoja???Siis ymmärrän jos on yllätysraskaus mutta ei kai kukaan vahingossa seksiä harrasta.Joo, tiedän että ehkäsy voi pettää ja se ei kyllä sit ole kivaa kun on kuitenkin yritetty estää raskauden alkaminen.

miten ei voisi sattua? mikään ehkäisy kun ei ole 100% varmaa paitsi olla ilman jota tuskin kukaan parisuhteessa elävä harrastaa vain sen pelossa että ehkäisy pettää ja tuleekin vahongossa raskaaksi
 
Rakastan lapsia, eikä yksi lisää olisi mikään ongelma, päin vastoin! Mutta en voi vauvallekaan tehdä sellaista että antaisin syntyä jotta se voisi todennäköisesti kuolla heti...
He***tin raskasta tämä on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anon:
Juu... Ehkäisy petti ja mies on vetäny sellasia nappeja että vauva olisi tosi pahasti epämuodostunu!! Sitäkään en halua, joten abortti ainoa vaihtoehto!


Ei sun (tai kenenkään muunkaan) tarvitse tai kannata täällä syitä selitellä, täällä saa aiheesta aina paskaa niskaan.
Oli se syy mikä tahansa. Mun mielestä ratkaisu on jokaisen oma asia, enkä ymmärrä asiasta saarnaamista. Ei se mitään helppoa ole.

Itse olisin keskimmäisen vauvani halunnut pitää, mutta hän oli jo poissa.

Esikoista kun odotin viimeisilläni, olin pitämässä kädestä ystävääni, jolle tehtiin abortti. Kyseessä "vain" sosiaaliset syyt, kumi hajosi ja poikäystävä jätti jo ennenkuin raskaudesta tiedettiinkään.

Siinä olisi pilattu kahden ihmisen elämä, jos aborttia ei olisi tehty.

En hyväksy aborttia ehkäisykeinona, tai "turhaan", mutta mikä kenellekin on turhaa, on jokaisen oma asia.

Ja ne syyt voi tosiaan olla terveydellisetkin. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Anon:
Juu... Ehkäisy petti ja mies on vetäny sellasia nappeja että vauva olisi tosi pahasti epämuodostunu!! Sitäkään en halua, joten abortti ainoa vaihtoehto!


Ei sun (tai kenenkään muunkaan) tarvitse tai kannata täällä syitä selitellä, täällä saa aiheesta aina paskaa niskaan.
Oli se syy mikä tahansa. Mun mielestä ratkaisu on jokaisen oma asia, enkä ymmärrä asiasta saarnaamista. Ei se mitään helppoa ole.

Itse olisin keskimmäisen vauvani halunnut pitää, mutta hän oli jo poissa.

Esikoista kun odotin viimeisilläni, olin pitämässä kädestä ystävääni, jolle tehtiin abortti. Kyseessä "vain" sosiaaliset syyt, kumi hajosi ja poikäystävä jätti jo ennenkuin raskaudesta tiedettiinkään.

Siinä olisi pilattu kahden ihmisen elämä, jos aborttia ei olisi tehty.

En hyväksy aborttia ehkäisykeinona, tai "turhaan", mutta mikä kenellekin on turhaa, on jokaisen oma asia.

Ja ne syyt voi tosiaan olla terveydellisetkin. :hug:


Kiitos!
 
anteeksi uteliaisuuteni, mutta miten voi olla varmaa, että lapsi olisi epämuodostunut miehen syömisistä? hoitaako hän jotain sairauttaan ja vaikuttaako se varmasti siittiöihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
anteeksi uteliaisuuteni, mutta miten voi olla varmaa, että lapsi olisi epämuodostunut miehen syömisistä? hoitaako hän jotain sairauttaan ja vaikuttaako se varmasti siittiöihin?

Peesi. TODELLA harva miehen syömä lääke vaikuttaa sikiöön.... En silti epäile etteikö kyseinen mies juuri tällaista lääkettä söisi mutta jos kerran lapsen haluaisit pitää niin ota ihmeessä yhteys lääkäriin (perinnöllisyyslääketiede)
 
On ihan varmaa että lääke vaikuttaa siittiöiden laatuun... Parhaamme ollaan tehty ettei tähän olisi tultu! Vielä kytee pieni toivo että menkat olisi vain myöhässä vaikka laihtumiseni vuoksi!
Abortti ei todellakaan ole itsestään selvyys! Olen ihan rikki tämän takia! Mieli on niin sekaisin ettei mitään rajaa!! En todellakaan halua tappaa omaa lasta! Ikinä en pääse tästä yli jos se aborttiin menee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anon:
Mulla on menkat myöhässä, ja jos nyt olen raskaana niin joudun tekemään abortin...
en kaipaa saarnoja, tämä ei todellakaan ole minulle helppoa!!

Nyt kuitenkin haluaisin tietää kumpi tapa olis parempi, pillereillä vai kaavinta?

tuskinpa sitä itse saat päättää, eiköhän se tehdä sen mukaan miksikä lääkäri tilanteen arvioi. Että jos viikkoja vähän niin eiköhän ne lääkkeet sulle lykkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anon:
Juu... Ehkäisy petti ja mies on vetäny sellasia nappeja että vauva olisi tosi pahasti epämuodostunu!! Sitäkään en halua, joten abortti ainoa vaihtoehto!

Jos ehkäisy petti niin mikset hakenut katumuspilleriä?
 
Mä oon seurustellu miehen kanssa joka söi kans semmosia lääkkeitä et lääkäri oli nimenomaan sanonu et vaikuttaa sikiön kehitykseen ja jos ois päästy niin pitkälle et ois ruvettu vauvaa yrittää niin miehen ois pitäny olla ensin 3kk syömättä niit lääkkeitä ennen ku ois saanu ruveta yrittää vauvaa. Eli jos ei ruvettais heti epäilee ja syyttelee ennen kun on jostain varmaa tietoa. Eiköhän aihe oo jo tarpeeks vaikee käsiteltäväks ilman syyttelyäkin. Anon: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Anon:
Juu... Ehkäisy petti ja mies on vetäny sellasia nappeja että vauva olisi tosi pahasti epämuodostunu!! Sitäkään en halua, joten abortti ainoa vaihtoehto!

Jos ehkäisy petti niin mikset hakenut katumuspilleriä?

Korjaan; Ehkäisy on ilmeisesti pettänyt! Jos näin on käyny niin ei olla huomattu! Kuten jo aiemmin sanoin, pieni toivo että raju laihtumiseni olisi syy menkkojen myöhästymiseen...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Mä oon seurustellu miehen kanssa joka söi kans semmosia lääkkeitä et lääkäri oli nimenomaan sanonu et vaikuttaa sikiön kehitykseen ja jos ois päästy niin pitkälle et ois ruvettu vauvaa yrittää niin miehen ois pitäny olla ensin 3kk syömättä niit lääkkeitä ennen ku ois saanu ruveta yrittää vauvaa. Eli jos ei ruvettais heti epäilee ja syyttelee ennen kun on jostain varmaa tietoa. Eiköhän aihe oo jo tarpeeks vaikee käsiteltäväks ilman syyttelyäkin. Anon: :hug:

Kiitos!
 

Yhteistyössä