Abortti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuoriäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuoriäiti"

Vieras
Olen 18-vuotias 3-vuotiaan lapsen yh. Tulin raskaaksi ehkäsystä huolimatta ja päädyin poikaystäväni kanssa aborttiin. Päätökseen vaikutti se, että inulla ei ole vielä ammattia ja äitiys nuorella iällä on ollut välillä rankkaa. En osaa tuntea abortista syyllisyyttä tai en osaa katua päätöstä. Nyt minua vaivaa, että onko minulla kaikki ok ja olenko täysin terve, kun en tunne mitään?

[QUOTE="vieras";26376999]paha sanoa, ei tuossa tilanteessa varmaan ole oikeita ja vääriä tunteita. oletko miettinyt ja käsitellyt päätöstäsi ja hyväksynyt sen?[/QUOTE]

Mielestäni olen hyväksynyt, mutta kai pidemmällä ajan välillä näkee minkälaiset arvet asiasta jää vai jääkö mitään.

Hei. Olet tehnyt maailman vaikeimman päätöksen rohkeasti, jo olemassa olevan lapsesi ja itsesi pärjäämistä ajatellen. Se oli vaikea päätös, jota ehkä tulet jossitellen katumaan, mutta juuri sillä hetkellä se oli ainoa oikea päätös, joka luultavasti pelasti Sinun ja olemassa olevan lapsesi elämän.

Olet äiti lapsellesi. Älä mieti mitään muuta juuri nyt. Voimia Sulle!

Minä sain kanssa ensimmäiseni 15-vuotiaana ja abortin tein 19-vuotiaana kun myös tulin tuplaehkäisystä huolimatta raskaaksi. Minäkään en silloin tuntenut oikein mitään ja mietin paljon tulenko katumaan päätöstäni, se oli pelottavaa ja rankkaa aikaa. Selvisin asiasta kuitenkin mielestäni hyvin ja tein täysin oikean päätöksen. Aikaa on nyt kulunut viisi vuotta ja nyt ootellaan kovasti toivottua lasta syntyväksi eikä asia ole vaivannut nyt raskausaikanakaan vaikka sitä etukäteen pelkäsin. Tottakai sitä joskus on vähän miettinyt, mutta kuitenkaan niin alussa se ei ole vielä lapsi vaan alkio. Olen mielestäni siis ainakin ihan täysjärkinen vaikkei se minun maailmaani niin kummemmin mullistanutkaan.