Abortti vai ei tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piip"

Vieras
Meillä on ennestään kaksi lasta, jotka olisivat mahdollisen vauvan syntyessä 4v10kk ja 6.5v. Tarkoitus oli ettei enää lisää tule kun alkaa olla mukavan rentoa noiden kanssa, ajattelimme että nyt pääsee matkustelemaan ym ja lapset saa kivasti hoitoonkin eli meillä on vihdoin miehen kanssa rauhallistakin aikaa. Molemat lapset olivat vauvoina tosi vaativia, nuoremmalla oli koliikki, ja ajoittain olin melkein hermoromahduksen partaalla siinä vaiheessa kun kuopus oli vauva ja esikoinen 1.5-2v.
Ja nyt sitten olen raskaana.
Ensiajatus oli että abortti tottakai. Nyt mietityttää. En haluaisi menettää tätä rauhaisaa aikaa, enkä tiedä kuinka sitten taas menee elämä rankaksi jos tulee vauva. Minulla on lisäksi ahdistuneisuushäiriö johon syön citalopramia, sitä on mennyt vuosikausia enkä pärjää ilman sitä eli joutuisin syömään sitä raskaudenkin ajan.
Pääsyy aborttiin siis olisi se että tulee ehkä taas liian rankkaa eikä ole ollenkaan omaa aikaa, ja jos vauva on taas vaativa tapaus niin en tiedä kuinka jaksan. Jos joku voisi taata meille rauhallisen ja helpon vauvan niin valinta olisi helpompi.
Itsekästä ajatella näin, mutta vielä vähän aikaa sitten ajattelin katsellessani itkeviä vauvoja että onneksi meillä ei enää ole vauvaa eikä tule, ei tarvitse jaksaa yöheräilyjä ynnä muuta.
Mitä tekisitte sijassani??

Ei omalla kohdallani, mutta en mä voi tietää mikä sun kohdalla on parasta. Mun oma mielenterveys ei kestäis aborttia, joten menisin vain huonompaan suuntaan jos laittaisin vauvan pois.

Sun valinta se on. Me ei voida tietää, mitä sä pidät tärkeänä, joten tee päätös itse. On tyhmää kysyä neuvoa muilta omaa elämää koskevissa päätöksissä. Päätöksesi heijastaa sun arvomaailmaa.

Mutta itsestäni ei olisi murhaamaan ketään sen takia, että olen ollut yhdynnässä. Tosiaalta uuden yksilön synnyttäminen maailmaan voi olla ympäristön kannalta jopa tuhoisampaa kuin oma matkustelu. Varsinkin, jos syntyvä lapsi on poika. Siinä voi olla edessä vielä monta tankillista polttoainetta ja monta Thaimaan matkaa vielä vuosikymmeniä eteenpäin...

hui, itse olen juuri tuota tilannetta hieman pelännyt. meillä lapset 3 ja 1 ja jaksaminen koetuksella usein. ehkäisynä kuparikierukka joka ei kaikilla niin varmaksi todettu keino. vaikea toista neuvoa, mutta täytyyhän sitä omaa jaksamista miettiä, teillä tosin isommat lapset jo kivan ikäisiä ja heistä varmasti olisi apua myös vauvan kanssa. vaikeita asioita, itse en kanssa tietäisi mitä tilanteessa tekisin. lääkitys tietysti vaikuttaa myös päätökseen. kovasti voimia päätöksen tekoon!!

Kunhan teet päätöksesi kokonaan itse. Sinä sen kanssa joudut elämään ja päätöstä on mahdoton jälkikäteen muuttaa, vaikka tuntuisi miltä. Joskus abortti on parempi vaihtoehto. Mutta mieti rauhassa, mukavuudenhalu tuntuu aika heppoisalta perusteelta.

Itse en aborttia tekisi, mutta minä en elä sinun elämääsi, valinta on sinun. Minulle abortti olisi kauhistus ja kärsisin sen tehtyäni. Sain omat lapseni vasta vähän vanhempana, luulin jo etten saa ensimmäistäkään joten nyt otan vastaan jokaisen jonka vaan saan. Mutta ymmärrän että esim. jaksamisesi on tärkeää, sillä on merkitystä miehellesi ja lapsillesi. Ei helppo tilanne!

Totta kai se on sun päätös! Ja tee se kans äkkiä!!!!
Mieti voitko elää sen ajatuksen kanssa, että sun "vauva" tukehdutettiin mahaan??
Rankkaa tekstiä, mutta niinhän se periaatteessa tehdään!!
Se, että rankkaa tulisi olemaan aivan varmasti vauvan kun vauvan kanssa, oli se helppo taikka vaikea.
Mutta mieti sitä tuhisijaa sylissäsi, sitä ilon ja rakkauden tuntua! Ei siitä vauvasta varmasti pelkkää harmia olisi!
Ja se että lapsesi on jo niin isoja helpottaa sinunkin tilannetta!
Isommat ei enää paljoa apua tarvitse ja päinvastoin, saattavat jopa auttaa arjen aherruksessa!
Tsemppiä ratkaisun tekoon!
Itse tiedän mitä tekisin, mutta jokainen ihminen tietää oman elämäntilanteensa paremmin!!

Sun valinta se on. Me ei voida tietää, mitä sä pidät tärkeänä, joten tee päätös itse. On tyhmää kysyä neuvoa muilta omaa elämää koskevissa päätöksissä. Päätöksesi heijastaa sun arvomaailmaa.

Mutta itsestäni ei olisi murhaamaan ketään sen takia, että olen ollut yhdynnässä. Tosiaalta uuden yksilön synnyttäminen maailmaan voi olla ympäristön kannalta jopa tuhoisampaa kuin oma matkustelu. Varsinkin, jos syntyvä lapsi on poika. Siinä voi olla edessä vielä monta tankillista polttoainetta ja monta Thaimaan matkaa vielä vuosikymmeniä eteenpäin...

Näin on, en mäkään pystyis........lasta. Mikä on sun arvomaailma, ihminen? Että matkustelu tärkeämpää kuin oma vauva? Ja pystyisit sen listimään?
Mielelläni ottaisin sen vauvan vaikka itselleni ja hoitaisin sitä.
Ja voisin hoitaa ihan vapaaehtoisena niiden vauvoja jotka haluavat helpotusta arkeen.

meillä ihan sama ikä lapsilla ja minusta nyt oli paras aika vauvalle.Olen siis raskaana. Isommat on jo isoja ja nyt minulla olisi vielä kerran aikaa pienelle vauvalle. Meillä ekat tuli pienellä ikäerolla ja kuopuksella vaikea koliikki. Nyt voin hyvillä mielin olla kotona kun lapset menee kouluun ja eskariin jne. Matkustella pystyy okein hyvin lastenkin kanssa (olen käynyt yksinkin lasten kanssa ulkomailla ) Minä sinuna pitäisin ehdottomasti lapsen.

meillä oli alkuvuodesta sama tilanne... lapset siis 4 ja 5 ja kyllä sitä kans tarkkaan puntaroitiin et mitä tehdään. oli viel sellainen riita vuosi muutenkin miehen kanssa. nyt kyllä rv 32 eli päätettiin pitää vauva ja kyllä se vieläkin hirvittää kun nykyään pääsee niin helpolla mut ei meistä sitten ollut keskeytykseen ja suhdekkin paljon paremmalla mallilla... :)

[QUOTE="piip";21952716]Meillä on ennestään kaksi lasta, jotka olisivat mahdollisen vauvan syntyessä 4v10kk ja 6.5v. Tarkoitus oli ettei enää lisää tule kun alkaa olla mukavan rentoa noiden kanssa, ajattelimme että nyt pääsee matkustelemaan ym ja lapset saa kivasti hoitoonkin eli meillä on vihdoin miehen kanssa rauhallistakin aikaa.
[/QUOTE]

Joo, tee tekemässä se abortti niin voitte sitten kivasti ja rennosti matkustella ja olla mukavasti.

Voi vittu mitkä arvot joillakin on.

Itse tekisin varmaan abortin tilanteessasi. Tekstistäsi käy ilmi, että loydät vain negatiivisia aspekteja tilanteessa, etkä mitään positiivista. Miksi siis pitäisit lapsen, jota ehkäisit parhaasi mukaan? Ymmärrän täysin, että harkitset aborttia. Älä ota noita syyttäviä aiempia kommentteja kovin raskaasti.

Meillä on 3 lasta ja 2 isompaa suht samanikäisiä, kun teillä. Kolmannen vauva-aika oli erilaista, kun 2 aikaisemmassa. Olivat pienellä ikäerolla.
Nyt kuopus viihtyy sitterissä ja katselee isompien touhuja. Isommat pysähtyvät lepertelemään ja temppuilemaan pienemmälle
Vauva tottui pian perheen rytmiin. Opetin vauvan aika pian myös pulloon. Niin pääsin välillä käymään ruokakaupassa ym ilman kiirettä takaisin.
Se oli se mun henkireikä, että mies pystyi myös välillä syöttämään vauvan. Enimmäkseen kyllä imetin, mutta välillä sai korviketta tai pumpattua maitoa.
Oli masennusta esikoisen syntymän jälkeen, niin ajattelin tehdä itselleni omaa aikaa.
Oma on ratkaisusi, mutta iän ja ajan kanssa sitä itsekin muuttuu ja hoitaa eritavalla vauva-ajan ym.

Sä olet kyllä uskomaton pipipää...

Sen on oltava sun oma päätös. Minulla myös kaksi lasta ja jos nyt salamaniskusta tulisin raskaaksi, en pitäisi sitä. Meillä on kaikkea kivaa suunnitteilla, eikä vauva sovi niihin kuvioihin alkuunkaan.