abortti, puolesta ja vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelen...

Vieras
oon tässä pohtinut sellaista seikkaa, että jos vahinko käy.. huomaat olevasi raskaana...
jos sä teet abortin sut tuomitaan suurinpiirtein murhaajana.

jos sä pidät sen lapsen, kaikki ihmettelee miksi isää ei kiinnosta lapsi, ja vahinkoko toi oli, eikö olisi parempi ollut tehdä abortti?

mikä siis olisi hyvä, kun aina joku valittaa.

neuvolassakin suhtaudutaan nuivasti jos kerrot että oli vahinko ja ajattelit pitää sen, eiks silloin kaivata sitä tukea nimenomaan eikä syytöksiä?

Miksi siihen muiden mielipiteitä kysyisi. Tuollaisessa tilanteessa pitää tehdä niin kuin itsestä sydämessä oikealta tuntuu.
Itse raskauduin 16 vuotiaana kondomin puhjettua ja lapsen isä vaati aborttia; sanoi, ettei halua olla missään tekemisissä minun kanssa, jos en aborttia tee. Päätin lapsen pitää, koska sydämessäni tiesin, etten kestäisi aborttia. Päätettyäni pitää lapsen syttyi myös mieletön rakkaus pientä ihmettä kohtaan. Valitettavasti luonto päätti, ettei minusta pitänyt tulla nuorta äitiä ja raskaus meni kesken alkutekiöissään.
Nyt raskautta yrittäessäni ilman tuloksia tuntuu käsittämättömältä, että joku haluaisi abortin, mutta tilanteita on niin erilaisia. En tuomitse, mutta en oikeastaan hyväksy.

Kait neuvolassakin on eroja, oman vahingon kohdalla kysyttiin, että mitä olen ajatellut ja tuettiin ihanasti koko raskauden ajan. Mulla olikin aivan ihana neuvolatäti! <3
Mutta tottahan se on, aborttia pidetään jotenkin yleisesti hyväksyttävämpänä kuin lapsen pitämistä, jos ja kun se on ollut vahinko.
Mulle ei käynyt mielessäkään muu kuin pitäminen vaikka lapsen isä vaatikin kanssa aborttia. Olin päättänyt selviytyä ja selviydytty on. Ja loppujen lopuksi myös lapsen isä on monesti kiittänyt elämänsä tärkeimmän ihmisen pitämisestä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kait neuvolassakin on eroja, oman vahingon kohdalla kysyttiin, että mitä olen ajatellut ja tuettiin ihanasti koko raskauden ajan. Mulla olikin aivan ihana neuvolatäti! <3
Mutta tottahan se on, aborttia pidetään jotenkin yleisesti hyväksyttävämpänä kuin lapsen pitämistä, jos ja kun se on ollut vahinko.
Mulle ei käynyt mielessäkään muu kuin pitäminen vaikka lapsen isä vaatikin kanssa aborttia. Olin päättänyt selviytyä ja selviydytty on. Ja loppujen lopuksi myös lapsen isä on monesti kiittänyt elämänsä tärkeimmän ihmisen pitämisestä!

niin..hyvä että sulle on käynyt noin, mulla on vain päinvastaisia kokemuksia..en mä kyllä ikinä keltään muulta kysyisi mielipidettä, ja abortti ei tulisi mieleenkään missään vaiheessa.
ärsyttää vaan ihmisten asenteet.

Nainen on aina huora yhteiskunnan silmissä. Teki miten päin hyvänsä. Minäkin, vaikka vasta avioliitossa olen mieheni kanssa intiimiksi ryhtynyt. Tätähän tämä, kaksinaismoralismia. Heikot sortuu elontiellä, eivätkä jaksa taakkaa. Siitäkin saavat lisää sontaa niskaansa. Oi ihana yhteisöllisyys.

Yhteistyössä