Abortti murha vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hikka"

Vieras
Perusteluja! Minun mielipiteeni on jyrkkä EI.
Epätoivottua lasta on aivan turha synnyttää tänne kärsimään, jos tietää ettei sitä pysty/halua sitä rakastamaan ja kasvattamaan.
Tai jos raskauden aikana saadaan tietää jostain isommasta kehityshäiriöstä. Esimerkiksi Juliana Wetmore joka syntyi kasvottomana, luultavasti kärsii enemmän erilaisuudestaan kuin on siitä onnellinen... Googlatkaa jos ette tiedä. :/

Kirsikkana kaiken päälle: Liikakansoitus – Wikipedia

Ei se ihan murha-nimikkeellä ole, mutta onhan se elämän lopettaminen. Alkio ehtii kehittyä tosi paljon siihen mennessä, mikä on nykyinen abortin viimeinen laillinen rv. Siis en tarkoita niitä abortteja, missä elämänalku olisi muutenkin elinkelvoton, vaan just tällaisia "hups, tulin raskaaksi, mut emmäähaluutätä".

En koe että se on murha.

Jos olisin lapseni synnyttänyt, olisin pilannut lapsen elämän. Tahattomasti mutta silti.. En olisi mitenkään kyennyt kasvattamaan lasta ja kantamaan vastuuta. Ehkäisy petti.

Mutta en hyväksy aborttia ns. ehkäisykeinona. Että ei edes viitsitä pitää ehkäisystä huolta.

Abortti on luonnonvalinnan vastaista, joten sitä ei pitäisi sallia missään tapauksessa

Luonnonvalinnan vastaista?! Asutko sinä sitten oikein ympäristöystävällisesti heinämajassa ja metsästät itse ruokasi? :) Nämä ihmisen rakentamat talot ynnä muut hienoudet ovat luonnonvalinnan vastaisia, sillä luonto ei luonut meitä tänne tuhoamaan kaikkea ympäriltämme.
Liikakansoitus!! Luitko edes siitä?

Abortti ei ole murha, ei laillisesti eikä eettisesti tai sitten on ihmisellä joku vinksallaan, vai luulevatko he että ihminen joka kykenee aborttiin voi yhtä "helposti" tappaa kenet tahansa. Hullut murha-kortin heiluttelijathan heittävät pahimmillaan että 'tapas sitten yksi niistä edellisistä lapsistas niin se alkio saa elää, ihan sama asia'. Joo-o, aika mielenkiintoinen mieli jos se todella on sama asia.

Abortti on naisen valinta, siihen on oikeus sillä joka kantaa lapsen ja huolehtii ihmisestä. Jos ei huolenpitoa voi tarjota, kärsimys minimoidaan jokaisen osapuolen osalta!

[QUOTE="hikka";24136143]Luonnonvalinnan vastaista?! Asutko sinä sitten oikein ympäristöystävällisesti heinämajassa ja metsästät itse ruokasi? :) Nämä ihmisen rakentamat talot ynnä muut hienoudet ovat luonnonvalinnan vastaisia, sillä luonto ei luonut meitä tänne tuhoamaan kaikkea ympäriltämme.
Liikakansoitus!! Luitko edes siitä?[/QUOTE]

Plus Majuri on hyvä ja pitää mielessä sen luonnonvalinnan jos sairaus yllättää tai vaikka hammas halkeaa, vai onko siinä tapauksessa ihminen ohittanut luonnonvalinnan hyväksytysti?

[QUOTE="hikka";24136096]Miksi et?[/QUOTE]

No mun mielestä sitä tehdään liian löysin perustein. Ennen kaikkea pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että ehkäisy on riittävää ja tarjoaa hyvän suojan ja että seksiä harrastetaan vasta ja ainoastaan silloin, kun ymmärretään sen mahdolliset seuraukset ja pystytään myös kantamaan ne. Naisilla ja tytöillä pitäisi olla myös laajempi tietoisuus siitä, mikä on sikiön kehitysvaihe raskauden missäkin vaiheessa ja mitkä ovat tai voivat olla abortin henkiset, fyysiset ja mahdolliset sosiaalisetkin vaikutukset.

Mielestäni on, harkittu tappaminen :( Ja lasken sikiön ihmiseksi. Saatan kyllä tappaa eläimiä (kärpäset, käärmeet, hiiret, ja kaninkin jouduin kerran itse lopettamaan) mutta omaa lastani en saattaisi.

[QUOTE="vieras";24136212]Mielestäni on, harkittu tappaminen :( Ja lasken sikiön ihmiseksi. Saatan kyllä tappaa eläimiä (kärpäset, käärmeet, hiiret, ja kaninkin jouduin kerran itse lopettamaan) mutta omaa lastani en saattaisi.[/QUOTE]

Oot aika sairas. Elävät eläimet tapat mutta solumöykyn, jota ei voi vielä laskea ihmiseksi koska se ei tunne tai muista mitään, säästäisit ja synnyttäisit sen sitten kärsimään jos elämäntilanteesi olisi tosi huono eikä sietäisi lasta ollenkaan? Tai jos sillä olisi tosi vakava kehityshäiriö, jonka takia se ainakin kärsisi?
Ookoo. Toivottavasti sulla ei oo yhtään lemmikkieläimiä jos eläimiä noin kevytmielisesti tapat.

Ihmisyys on yliarvostettua.

Minusta taas on.

Munkin mielestä on. On väärin, että naiset omivat tämän oikeuden päättää lapsen kohtalosta. On tietenkin eri asia, jos raskaus alkaa abortin tms seurauksena tai aiheuttaa vakavaa terveydellistä vaaraa naiselle. Myös miehellä on mielestäni oikeuksia syntymättömään lapseensa. Mutta juurikin tästä syystä, ettei näitä ongelmia tulisi, seksin harrastamista pitäisi ihan oikeasti vähän miettiä ennen kuin siihen ryhtyy.