Alkuperäinen kirjoittaja nuorena nukkunut:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mitenhän helvetti tämä maailma oliskaan ilman abortteja.. kurjuutta kurjuuden päälle.
nyt sentään on tallella vielä ripaus hyvääkin.. jos sen osaa löytää.
Peesi. Luultavasti tässäkään ketjussa ykskään abortin vastustaja ei oo henkilökohtasesti ottanu vastuulleen lasta, jota ei abortoitu periaatteessa, mutta jonka äiti ei pysty huolehtimaan lapsesta. Viikon työharjottelu isommassa lastensuojeluyksikössä avartas näkemyksiä - meillä kaikilla.
Olen ollut töissä sekä lastensuojelu laitoksessa ja tehnyt töitä vaikeasti kehitysvammaisten ihmisten kanssa.
Siellä on paljon surullisia ja vaikeita asioita pienillä ihmisillä elämässään jo elettynä.
Silti uskon että jokaisen heidän elämänsä on arvokas ja myös iloa heidän elämästään löytyy.
:heart:
En tuomitse aborttia, mutta eikö tämän jutun aloittaja tarkoittanut äitejä jotka päätyvät aborttiin kun heillä on pieni lapsi hoidettavanaan. Ehkä myös parisuhde.
Jos äidit ovat synnytyksen jälkeen niin euforiassa etteivät muista huolehtia ehkäisystä, niin MIKSEIVÄT UKON KÖRILÄÄT osaa käyttää kortsua. Eikös se vastuu ole yhteinen, siis tästä ehkäisystä meinaan...
Kyllä, taidat olla ainut tässä ketjussa joka tajuaa mistä tässä oli kyse... (olen tämän jo jankkaamiseksi menneen ketjun aloittaja). Ihmettelen siis sitä, miksi niin monet raskautuvat tahtomattaan suht heti vauvan synnyttyä. Julkisuudessa ja tässä ketjussa käydyn keskustelun perusteella voisi olettaa, että neuvolan henkilökunta on jäänyt jälkeen ammattitaidossa, kun jakavat aivan perusteetonta tietoa tuoreelle äidille. Älkää hyvät naiset luottako muuhun kuin kemialliseen (pillerit)tai välineelliseen (kondomi, kierukka)ehkäisyyn. Emmehän me usko enää maahisiinkaan kuten entisajan suomalaiset....
Abortti on mielestäni hyväksyttävä asia silloin kun se on hyvin perusteltu. Mutta ehkäisykeinona se on arveluttava - vastuu pitää osata kantaa kun kyseessä on kaksi aikuista ihmistä jotka harrastavat aikuisten asioita keskenään. Pistää miettimään että mitä ajatuksia kantaa se äiti, joka abortilla tappaa (itsekkäistä syistä) syntymättömän lapsensa esim 8kk kuluttua aikaisemman lapsen syntymästä ja sitten puolen vuoden päästä raskautuu tarkoituksellisesti ja antaa sille lapselle sitten "luvan " syntyä?....
Toivottavasti syyllisyys painaa, koska aihetta kyllä tällaisessa tapauksessa on.
Arvasin että tappelutta tästä aloituksesta ei selvitä, mutta uskalsin sohaista ampiaispesää, sen verran tärkeästä ja mieliä kuohuttavasta aiheesta on kyse. Hyvä että keskustelu on vireää, ja annetaan tällekin asialle (turhat abortit/sallitut abortit/kielletyt abortit) ajatusta. Itse kunkin olisi naisena hyvä miettiä näitä asioita etukäteen, jotta osaisi toimia vastuullisesti omalla kohdallaan elämän valintoja tehdessään.
LUNATIC: turha kiihkeys vie keskustelulta pohjan, itse asiasi ja mielipiteesi jää rankan kielenkäyttösi varjoon. Käyttäydyt kuten kiihkouskovaiset tavatessaan ateistin