Abortin vastustajat!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuhh teitä;18952844:
Ja höpönlöpön. Mistä muusta se olisi kiinni, ihminen ja lapsi se downkin on? Ja vielä nuoret ihmiset, jaksamista olisi varmasti löytynyt, olivathan he valmistautuneet ottamaan lapsen muutenkin vastaan, ainoa vain että vain terve olisi kelvannut, miksi sitten näin? Yhtään ei olla valmiita uhraamaan lúuden elämän vuoksi.

Ja kuten sanoin, voi opiskella nopeamman ammatin itselleen, tehdä muita järjestelyjä, jotta olisi ollut elämä vammaiselle lapselle sopivaa. Mutta ei.

Sairasta tekstiä. Miten kukaan voi olla näin julma, että syyllistää abortin tehneen jolla muutenkin on raskas taakka kannettavanaan.

Mulla on tällainen kokemus, jonka nyt jaan kanssanne. Olin 35-vuotias kolmen lapsen eronnut äiti. Tulin vahingossa raskaaksi uudelle miehelleni, kun ehkäisy petti. Jo se sinänsä oli kova pala, kun mielessäni olin jo lapseni tehnyt. Np-ultrassa sain riskiluvuksi sellaisen, että oli hyvin todennäköistä, että lapsi on vammainen.

Olin kovan paikan edessä. Nimittäin olin henkeen ja vereen abortin vastustaja. Siinä sitä oltiin: minä äitinä jaksamisen äärirajoilla, kolmen lapsen kanssa ei ollut helppoa, koska jokaisella oli omat erityisongelmansa. Mies oli vaikea, koko suhde oli heikoilla jäillä. Työssä olin lujilla: painoimme pitkää päivää pienellä henkilömäärällä.

Menin lapsivesipunktioon. Itkin joka päivä. Oli todella raskasta. Tein sydämessäni päätöksen: jos lapsi on vammainen, teen abortin.

Tulos oli: terve tyttö. Helpotus oli suunnaton. Uusi lapsi sinällään oli jo raskas taakka tähän raskaaseen elämään, mutta hän on tänäpäivänä minulle todella rakas. Iltatähti. Niin pahalta, väärältä ja epäoikeudenmukaiselta kun se kuulostaakin, en olisi pitänyt häntä, jos hän olisi ollut vammainen. Tuntuu pahalta. Mutta näin se vaan on.

Toivotusta ja odotetusta lapsesta on raskas luopua. Abortti ei varmasti todellakaan ole helppo päätös. Ymmärrän sen viestin että ei halua ehdoin tahdoin synnyttää vammaista lasta, mutta en sitä viestiä että aivan ehdottomasti en halua synnyttää vammaista lasta.

Sikiötutkimuksissa jää esim. down raskauksista 15% löytymättä, CP-vamma syntyy ja ainakin todetaan vasta raskauden jälkeen. Sikiötutkimukset kertoo nykyisin jo onneksi paljon, mutta valitettavasti se ei ole mikään varmistus siihen että loppu raskaus sujuisi ongelmitta ja 100% varmasti lapsi on terve. 100%:sti voi välttyä synnyttämästä vammaista tai sairasta lasta vain luopumalla kokonaan lapsi haaveista.

Yhteistyössä