Abortin jälkeinen lapsettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";23763711]Tuota tuota, onko se sun parisuhteesi valmis lapsen saantiin vieläkään? Vauvavuosi on todella rankka jopa vahvalle parisuhteelle ilman mitään kriisejä ja katkeroitumisen paikkoja. Toivon todella, että mietit myös tätä puolta ennen kuin aloitatte hoidot. Jos uskot parisuhteesi kestävän stressin ja väsymyksen, niin siitä vaan.

Sinä et kai kadu aborttejasi, vaikuttaa ainakin siltä? Kuulut aika pieneen vähemmistöön, sillä yleensä se jättää jälkensä.

Ja tuosta kateellisuudesta teidän matkusteluun... Kaikki, jotka ovat äideiksi tulleet kun ovat siihen valmiita, voivat allekirjoittaa tämän saman, eli lapsen saaminen on paljon suurempi ja antoisampi seikkailu ja antaa niin paljon enemmän kuin mikään matkustelu. Nim. Nuorempana reissannut Aasiassa, Euroopassa, Afrikassa ja Amerikoissa. Nyt onnellinen nyytin äiti, joka ei kaipaa muuta kuin kotioleskelua.[/QUOTE]

No en kadu. En kai voisi synnyttää toisen miehen kersaa omalle miehelleni elätiksi?? Varmaan saisi tosi hyvää kohtelua joo. Täytyy vähän ajatella lastakin tässä asiassa.

Eihän se kivaa ole tehdä aborttia tietenkään! ihan kuin sanoisi, että on kiva mennä juurihoitoon. Haloo.

No en kadu. En kai voisi synnyttää toisen miehen kersaa omalle miehelleni elätiksi?? Varmaan saisi tosi hyvää kohtelua joo. Täytyy vähän ajatella lastakin tässä asiassa.

Eihän se kivaa ole tehdä aborttia tietenkään! ihan kuin sanoisi, että on kiva mennä juurihoitoon. Haloo.

Mä vaan ennustan ettei suhteenne tule kestämään, ei noin rakoilevat suhteet kestä, vaikka olisittekin pari vuotta pystyneet olemaan toistenne kanssa. Lapsi kärsii varmasti ailahtelevista vanhemmistaan. Mutta ikävä kyllä juuri teidänlaisethan ne just yleensä eniten alkaa lisääntymään, kuten narkkarit ja sossupummitkin...huooohh.. :(

tutkimuksiin? Ei kai ne tän ikäisille tee vielä tutkimuksia? Toisekseen saan varmasti kuulla sieltäkin kakkaa mun päätöksistä.

Tutkimuksiin kannattaa todellakin mennä. Siellä ei ole mitään ikärajaa kuhan täysi-ikäinen olet. Itse olin 23 kun tutkimuksiin lähdettiin ja onneksi mentiin koska syykin meidän lapsettomuuteen löytyi. He ovat ammattilaisia enkä usko että sieltä mitään paskaa niskaan tulee. En lukenut koko ketjua mutta onko sulla ennestään lapsia? Ei ilmeisesti? Jos miehelläsikään ei ole vika voi löytyä myös hänestä.

Mä vaan ennustan ettei suhteenne tule kestämään, ei noin rakoilevat suhteet kestä, vaikka olisittekin pari vuotta pystyneet olemaan toistenne kanssa. Lapsi kärsii varmasti ailahtelevista vanhemmistaan. Mutta ikävä kyllä juuri teidänlaisethan ne just yleensä eniten alkaa lisääntymään, kuten narkkarit ja sossupummitkin...huooohh.. :(

Aika hauskaa. Just kerroin matkustelusta ja viittasin siihen että taloudellinen tilanne on hyvä ja sä vertaat mua narkkaripummeihin?? Just joo.

Aika hauskaa. Just kerroin matkustelusta ja viittasin siihen että taloudellinen tilanne on hyvä ja sä vertaat mua narkkaripummeihin?? Just joo.

Ei kun tarkotin lähinnä sitä että just ne jotka ei sitä "ansaitse".
Ymmärtäisin abortit jos olisit ollut 16v puskapanolla tms, että sitten olis vaan pakko, mutta tuollasen päättömän seksikäyttäytymisen ja mukavuusaborttien tekeminen, sitten vielä saman miehen kanssa yritetään yhtäkkiä lasta kun pari vuotta on mennyt. No toivon tietysti että olette tasapainoisia, ihan lapsen vuoksi, mutta kirjottelun perusteella ei siltä kuulosta.

Mene tutkimuksiin jos mietityttää, kyllä ne osaa yleensä sanoa.

Ap, meillä on varaa matkustella vaikka meillä on 3 lasta. joten miksi olla kateellinen.

Sitä mietin että mitä ap teet sitte jos teidän suhteeseen tuleekin iso kriisi kun oot puolivälissä raskautta? Tai jos se kriisi yllättää kun saattekin vauvan joka huutaa 24/7 ensimmäiset 6kuukautta?? Vähän ontuu noi sun aborttipuolustelut. Mun on edelleen vaikea uskoa että joku OIKEASTI ajattelee kuten sinä, toivon todella että tämä viesti on provo, koska on järkyttävää jos on tuollaisia ihmisiä. Ja mä oon sitä mieltä että yhteiskunnan kustantamia lapsettomuushoitoja ei sun kaltaiset kyllä tarttisi. Saat ite kustantaa hoitos niillä matkustelurahoilla. uskomattoman kevytmielistä väkeä sitä löytyykin.

Ja mitä ehkäisyyn tulee niin kyllä me ainaki tasan tarkkaan pidetään huoli ehkäisystä silloin kun ei lasta haluta ettei tulis niitä vahinkoja. ja tietysti voi tulla vahinkoja ja meille tulikin, kolmas lapsemme sai alkunsa ehkäisystä huolimatta. Mutta en minä juossu lastani tappamaan vaikka olin juuri saanu uuden vakituisen työn ja raskaus alkoi niin että jouduin koeajalla ilmoittaa raskaudesta, mikä oli riski työn jatkumiselle. Nyt lapsi on ihana 10kuinen vesseli ja koko perheen silmäterä. Ja ettei vahingot toistuisi niin nyt on piuhat poikki, se lienee jo kohtuuvarma ehkäisy.

Toivon että sun sijaan joku tahattomasti lapseton saisi sen ihanan vauvan. Ei millään pahalla mutta näin suoraan ajattelen.

[QUOTE="katmat";23765577]Ap, meillä on varaa matkustella vaikka meillä on 3 lasta. joten miksi olla kateellinen.

Sitä mietin että mitä ap teet sitte jos teidän suhteeseen tuleekin iso kriisi kun oot puolivälissä raskautta? Tai jos se kriisi yllättää kun saattekin vauvan joka huutaa 24/7 ensimmäiset 6kuukautta?? Vähän ontuu noi sun aborttipuolustelut. Mun on edelleen vaikea uskoa että joku OIKEASTI ajattelee kuten sinä, toivon todella että tämä viesti on provo, koska on järkyttävää jos on tuollaisia ihmisiä. Ja mä oon sitä mieltä että yhteiskunnan kustantamia lapsettomuushoitoja ei sun kaltaiset kyllä tarttisi. Saat ite kustantaa hoitos niillä matkustelurahoilla. uskomattoman kevytmielistä väkeä sitä löytyykin.

Ja mitä ehkäisyyn tulee niin kyllä me ainaki tasan tarkkaan pidetään huoli ehkäisystä silloin kun ei lasta haluta ettei tulis niitä vahinkoja. ja tietysti voi tulla vahinkoja ja meille tulikin, kolmas lapsemme sai alkunsa ehkäisystä huolimatta. Mutta en minä juossu lastani tappamaan vaikka olin juuri saanu uuden vakituisen työn ja raskaus alkoi niin että jouduin koeajalla ilmoittaa raskaudesta, mikä oli riski työn jatkumiselle. Nyt lapsi on ihana 10kuinen vesseli ja koko perheen silmäterä. Ja ettei vahingot toistuisi niin nyt on piuhat poikki, se lienee jo kohtuuvarma ehkäisy.

Toivon että sun sijaan joku tahattomasti lapseton saisi sen ihanan vauvan. Ei millään pahalla mutta näin suoraan ajattelen.[/QUOTE]

Se kriisi voi tulla ihan yhtälailla teille kuin meille! Ei tommosen mukaan voi tehdä tällasta päätöstä. Eikö se ole kaikkien etu, että lapsi tehään kun on vauvakuume päällä? tuskin olisin ollut hyvä äiti aiemmille lapsilleni kun en edes halunnut niitä.

Jos miettii, miten toiset on vastanneet ap:lle (ja näihin vastauksiin olisi riittänyt pelkkä tieto kahdesta abortista, ei ap:n muut vastaukset) niin millä oikeudella sanotte, että toivottavasti et lasta saakaan? Miten te noin sanojat olette mitenkään parempia vanhempia?

Ihan vähän ot:na tämä, anteeksi siitä. Mutta se oli niiiiiiin vaikeaa, olla vaikka sitten vastaamatta kokonaan, jos niin tekee mieli olla ilkeä.

Jos miettii, miten toiset on vastanneet ap:lle (ja näihin vastauksiin olisi riittänyt pelkkä tieto kahdesta abortista, ei ap:n muut vastaukset) niin millä oikeudella sanotte, että toivottavasti et lasta saakaan? Miten te noin sanojat olette mitenkään parempia vanhempia?

Ihan vähän ot:na tämä, anteeksi siitä. Mutta se oli niiiiiiin vaikeaa, olla vaikka sitten vastaamatta kokonaan, jos niin tekee mieli olla ilkeä.

Näinpä. Vaikka aloitus taitaa olla provo, tuomitsijat ovat täysin tosissaan. Useampikin on kirjoittanut, että uskovat kaikella olevan tarkoituksensa, ja että aloittaja on ansainnut lapsettomuutensa. Herää kysymys, pitävätkö he noin yleisemminkin lapsettomuutta rangaistuksena aiemmista synneistä tai merkkinä ihmisen kykenemättömyydestä vanhemmuuteen...

Hupaisin oli tämä tyyppi, joka kirjoitti että "juuri tuollaisethan ne yleensä alkaa eniten lisääntymään". Minkälaiset? Kaksi aborttia tehneetkö? Öö...

Yhteistyössä