Abortin jälkeinen lapsettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anne"

Vieras
Hei,

Minulle tehtiin abortti vuonna 2007 ja 2008. Nyt kuitenkin olemme päättäneet, että seuraava lapsi olisi tervetullut. Ikääkin alkaa jo olla (29 v)

Olemme yrittäneet nyt reilun vuoden ja lasta ei kuulu. Keskeytykset olivat kaavintoja. En halunnut lääkkeellistä (joutuu olemaan hereillä) Käsitin että kaavinta voi tehdä vahinkoa?

Onko muilla kokeuksia abortin jälkeisestä raskautumisesta?

En halua ikäviä vastauksia sitten.

Ai niinkö? Mikähän jumala sinä olet sanomaan kuka ansaitsee lasta ja kuka ei? Ei nykyaikana tarvitse pilata elämäänsä tekemällä lapsia väärässä ajankohdassa. Enemmin synnytän lapsen kun on puitteet sille kunnossa! Joillakin katsos on tarve myös elää ja matkustella ennen lastentekoa eikä lapsien tekeminen ole ainoa asia elämässä!

Taisin sanoa etten halua tollasia kommentteja vai onko luetunymmärtämisessä ongelmia?

Voisiko joku muu vastata itse asiaan? Vauvakuume on kova...

turha harrastaa seksiä sitten jos ei voi vastuutaan kantaa. Ja voihan sitä matkustaa sitten senkin jälkeen kun on lapset vauva-ajoista hieman kasvaneet.

Toivon, että oot vaan huono PROVO!

Ai niinkö? Mikähän jumala sinä olet sanomaan kuka ansaitsee lasta ja kuka ei? Ei nykyaikana tarvitse pilata elämäänsä tekemällä lapsia väärässä ajankohdassa. Enemmin synnytän lapsen kun on puitteet sille kunnossa! Joillakin katsos on tarve myös elää ja matkustella ennen lastentekoa eikä lapsien tekeminen ole ainoa asia elämässä!

Taisin sanoa etten halua tollasia kommentteja vai onko luetunymmärtämisessä ongelmia?

Voisiko joku muu vastata itse asiaan? Vauvakuume on kova...

Siis oot tehny abortit sen takia että pääsee elämään ja matkustelemaan?? Elämä siis loppuu sun mielestä siihen kun tulee lapsia eikä niiden kanssa voi ees matkustella.Ei voi olla totta. Tämän on pakko olla provo. Ja vaikket kuinka haluais huonoja kommentteja niin mun mielestä kaks lasta tappaneella ei oo oikeutta enää lapsiin. En meinaa uskoa että tollaisella järjenjuoksulla olevia ihmisiä on olemassa...

minä toisaalta ymmärrän tuon yhden kerran mutta tuota toista en....miksi et aiemmasta viisastunut että olisitte huolehtinut ehkäisystä vaikka sitten useammalla tavalla...?
Mutta toivottavasti saatte vielä lapsen...

Meinaatko, että ihmiset on kateellisia, kun olet tehyt abortteja? Vai siitä, kun et tule raskaaksi?
Uteliaisuuttani haluaisin tietää (tuomitsematta mitenkään, samoilla linjoilla siitä, ettei lasta nykymaailmassa ole järkeä synnyttää huonoon elämäntilanteeseen), minkä takia kaksi vahinkoraskauta, kaksi aborttia noin lyhyeen aikaan? Ehkäisy?

Just. Pitihän se arvata että kateelliset alkaa länkyttää. Unohtakaa koko juttu!

kateellisia...?? :laugh: mistä sä kuvittelet että vastaajat täs ketjus on sulle kateellisia??
Siis oot tehny abortin viimeksi kaks vuotta sitten. Miten sun elämä on oleellisesti muuttunu kahden vuoden takaisesta ajasta että nyt sitte vois lapsi tulla?
Että mua risoo ap:n kaltaiset itsekkäät ihmiset jotka aattelee vaan omaa napaansa.Ensin tehdään abortteja kun ei sovi ap:n aikatauluun lapset ja sitte ap kuvittelee että lapsi tulee tuosta vaan napsnaps just sillon kun ap haluaa. voi hyvää päivää...

[QUOTE="katmat";23763407]kateellisia...?? :laugh: mistä sä kuvittelet että vastaajat täs ketjus on sulle kateellisia??
Siis oot tehny abortin viimeksi kaks vuotta sitten. Miten sun elämä on oleellisesti muuttunu kahden vuoden takaisesta ajasta että nyt sitte vois lapsi tulla?
Että mua risoo ap:n kaltaiset itsekkäät ihmiset jotka aattelee vaan omaa napaansa.Ensin tehdään abortteja kun ei sovi ap:n aikatauluun lapset ja sitte ap kuvittelee että lapsi tulee tuosta vaan napsnaps just sillon kun ap haluaa. voi hyvää päivää...[/QUOTE]

Lapsen hankkiminen se vasta ITSEKÄSTÄ on, ihan näin sivuhuomautuksena.

Muutenkin todella katkeran oloista porukkaa tällä palstalla. Jokaisella on varmasti ollut omat syynsä abortteihin.

Noh, lapsettomuudesta itse kärsineenä pahoittelut sille osalle sinusta joka sen lapsen haluaa mutta en ollenkaan pahoittele tai ole kateellinen sinulle aborteistasi! Olet tehnyt kaksi aborttia, peräkkäisinä vuosina. En ymmärrä valintojasi ollenkaan! Yhden vahingon vielä aikuiseltakin vastuuntuntoiselta ihmiseltä voi odottaa mutta ei kahta.

Ja mitä matkusteluun ja elämiseen tulee niin lapsi ei ole mikään este tai rasite. Toki on hyvä tehdä lapset silloin kun siihen on itse valmis mutta valitettava totuus on, että tuskin olet nyt kahden vuoden sisään elämääsi "loppuun elänyt", etenkään kun yritys on alkanut vain noin vuosi edellisestä abortista.

Joillekin abortti aiheuttaa vahinkoa, jonka seurauksena lapsia ei enää tule mutta useimmiten raskaus on kuitenkin mahdollinen. Voisiko siis olla myös niin, että nyt sinulle todella "annetaan aikaa" miettiä mahdollista äitiyttä ja sitä oletko aidosti siihen valmis, jotta kolmas kerta ei sano totta...

Mä luulen että tuolla lapsettomuudella on tarkoituksensa. saa vähän miettiä menneitä ja oikeasti haluta sitä lasta ja arvostaa sitä, että yleensäkään raskautuu tai kykenee lapsia saamaan. En mäkään tajua KAHTA aborttia. Luulisi ekan abortin jälkeen pistävän ehkäisyasiat kuntoon.

Mä olen tehnyt abortin vuonna 2002, se ei ollut helppo päätös, mutta silloin tuntui että se oli paras vaihtoehto, ei minusta olisi ollut lapsen äidiksi. Minulla on nyt 2009 syntynyt lapsi, jota rakastan yli kaiken, eikä häntä olisi todennäköisesti olemassa jos olisin tehnyt menneisyydessä erilaisia valintoja.

Olihan se Martina Aitolehtikin tehnyt aikoinaan 2 aborttia ja pitkään sitten Eskon kanssa yrittivät ja uskoi jo ettei saa koskaan lapsia, mutta niin vain tuli raskaaksi.

Varmaan aika syyllinen olo sulla (mulla ainakin olis). Me päästiin tutkimuksiin kun oltiin yli vuosi yritetty ja ikää meillä oli 24 ja 25v. Tutkimuksissa ei löytynyt vikaa ja tutkimusten jälkeen tulinkin raskaaksi, meni kesken rv 5+0. Parin kuukauden päästä tulin uudelleen raskaaksi ja meni kesken rv 6+3. En enää halunnut kokea uutta menetystä, joten luovuttiin lapsihaaveista. Tulinkin sitten vuoden päästä siitä ihan yllättäen vahingossa raskaaksi ja nyt menossa rv 25+5. :heart:

Tiedän monia jotka on 1 tai 2 abortista huolimatta saanut lapsia, tosin vuosia siinä on mennyt. Voisin kokemuksesta sanoa, että parhaiten tärppää kun lakkaa yrittämästä, mutta kannattaa kyllä hankkiutua tutkimuksiin niin tietää onko abortit vaikuttaneet.

Yhteistyössä