aargh, sainpa minäkin viimeinkin kiusallisen Facebook-kaveruuden.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miniä"

Vieras
Mä oon aina ihmetellyt sitä, kun ihmiset tekevät niin vaikeaa näistä fb-kaveruuksista. Jos ei halua jotain kaveriksi, niin ei ota, ei sen kummempaa.

Paitsi nyt.

Anoppi liittyi facebookiin. Ajattelin, että en laita hänelle kaveripyyntöä, vaan laittakoon itse jos haluaa. Ei meillä nyt huonotkaan välit ole, mutta ei nyt niin läheisetkään. No, miehen sisko meni ja ehdotti minua kaveriksi anopille. Arvoin siinä hetken, että jos nyt en lisää anoppia, niin vetää herneet nenään. Joten en yksinkertaisesti kehdannut olla laittamatta kaveripyyntöä sen miehen siskon ehdotuksen jälkeen.

No, nyt on sitten kiusallista, kun anoppi ei ole hyväksynyt kaveripyyntöäni, eikä hyväksynytkään, vaan roikuttaa sitä siellä. Aaargh, miksi mä lähdin tähän :headwall: Nyt en kehtaa peruuttaa kaveripyyntöäni. Kuten sanottu, ei meillä nyt niin huonotkaan välit ole, mutta anoppi vetää todella helposti herneet nenäänsä, ja ottaa ihan ihme asioista itseensä. Meillä on ok välit siksi, että varon loukkaamasta häntä.

Tyhmä minä.

[QUOTE="miniä";23066229]Eikun hylkää mielummin, niin päästään tästäkin :D En minä oikeasti halua sinua kaverikseni :D Sitten tulee se kiusallinen, että kun jotkut asiat pitää rajata anopin silmiltä pois, niin sehän hoksaa sen kun niitä ei ole rajattu pois miehen siskoilta. Kumminkin puhuvat jotain ja se selviää.[/QUOTE]

pakko hyväksyä:)

[QUOTE="miniä";23066260]On se, jostain kumman syystä mulle näkyy esimerkiks se, kun se käy hyväksymässä kavereita itselleen, vaikka ei olla kavereita. Nään sen tilapäivityksetkin jostain kumman syystä?[/QUOTE]

No mistä tiedät, ettei se ole sua hyväksynyt? Koska selkeestihän näin on käynyt jo?

nythän sulla on hyvä syy perua pyyntö, jos kerran on käynyt siellä eikä sinua ole hyväksynyt. niin selität sitten jos tulee puheeksi, että kun ei vastuasta kuulunut nii ajattelit hänen haluavan että pysytte muodollisissa väleissä. kun on ikäeroakin.

Miten pystyy rajaamaan, että jos joku on kaveri, niin se ei silti näe sun päivityksiä? Mulla on samanlainen ongelma, miehen veljen vaimo, joka on totaalisen hullu ämmä, on mun kaverina, mutta en kehtaa poistaa sitä. Oon poistanu sen syötteestäni, mutta se näkee silti mun päivitykset, koska kommentoi niitä. Ja joudun poisteleen niitä sen tekstejä...

Miten pystyy rajaamaan, että jos joku on kaveri, niin se ei silti näe sun päivityksiä? Mulla on samanlainen ongelma, miehen veljen vaimo, joka on totaalisen hullu ämmä, on mun kaverina, mutta en kehtaa poistaa sitä. Oon poistanu sen syötteestäni, mutta se näkee silti mun päivitykset, koska kommentoi niitä. Ja joudun poisteleen niitä sen tekstejä...

Kun kirjoitat sen päivityksen, niin sen palkin alla on lukon kuva. Klikkaa siitä, niin saat määriteltyä ketkä näkevät/eivät näe päivitystä. Sinne laitat tuon ei-toivotun henkilön nimen. Vasemmalla on ruutu, johon laittamalla rastin tuo asetus on oletus, eli tulee kaikkiin päivityksiin. Jos et laita rastia, sun pitää tehdä sama homma joka päivityksen kohdalla uudestaan.
Ja kavereiden kirjoittamisen sun seinälle voit myös estää, mut sit kielto koskee kaikkia kavereita, ei vaan yhtä.

Kun kirjoitat sen päivityksen, niin sen palkin alla on lukon kuva. Klikkaa siitä, niin saat määriteltyä ketkä näkevät/eivät näe päivitystä. Sinne laitat tuon ei-toivotun henkilön nimen. Vasemmalla on ruutu, johon laittamalla rastin tuo asetus on oletus, eli tulee kaikkiin päivityksiin. Jos et laita rastia, sun pitää tehdä sama homma joka päivityksen kohdalla uudestaan.
Ja kavereiden kirjoittamisen sun seinälle voit myös estää, mut sit kielto koskee kaikkia kavereita, ei vaan yhtä.

Tai sitten voi ryhmitellä kaverisi mikä ryhmä näkee mitäkin ja sitten voi olla yksi ryhmä joka ei nää seinää eikä pysty siihen kirjoittamaan - mulla on lapseni kavereita kavereina ja ne ei nää mun seinää

Joo, mä en ole halunnut vanhempiani kavereiksi ja äidille olen sen suoraan sanonutkin mutta isä pyysi ja hyväksyin sen mutta piilotin siltä kaiken.
Pahin painajaiseni on että anoppi tai appi liittyy ja en kehtaa sanoa että fb on vaan mun ja kavereiden juttu. Pakko ne olisi hyväksyä ja piilottaa kaikki.

[QUOTE="vieras";23066584]Joo, mä en ole halunnut vanhempiani kavereiksi ja äidille olen sen suoraan sanonutkin mutta isä pyysi ja hyväksyin sen mutta piilotin siltä kaiken.
Pahin painajaiseni on että anoppi tai appi liittyy ja en kehtaa sanoa että fb on vaan mun ja kavereiden juttu. Pakko ne olisi hyväksyä ja piilottaa kaikki.[/QUOTE]

Mun mielestä on nolompaa piilottaa. Kyllähän porukka tajuaa, miksi toinen piilottaa seinänsä/julkaisunsa/kuvansa...