Aargh!!(Huuto.net-paketti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana

Vieras
Lähetin paketin Huutopakettina eräälle henkilölle.
Parin viikon päästä paketti tuli takaisin minulle.
Laitoin ostajalle s-postia,ei ollut tullut tekstaria Huutonetiltä joten hän ei ollut tiennyt että on paketti saapunut.

Lähetin paketin uudelleen,Huutopakettina koska ostaja oli maksanut sen.
Paketti tuli takasin eilen,taas!
Tässä välissä kyselin s-postitse ostajalta että onko tekstiviestiä tullut (laskujeni mukaan paketin olisi pitänyt olla jo perillä) ja kehoitin käymään kysymässä postissaan.
Mutta ei,paketti on taas minulla enkä tiedä viitsinkö tuota enää lähettää uudelleen. Paketissa on särkyvääkin tavaraa ja paketoinnista huolimatta pari tavaraa oli särkynyt,yksi kummankin lähetyskerran tuloksena.

Ostaja ei ole kertaakaan kysellyt edes pakettia, vaikka aikaa on kulunut ties miten kauan.
Miten toimisitte tälläisessä tilanteessa?

Mulle on kerran sattunut sellainen tilanne ettei ostaja hakenutkaan postista huutamaansa/maksamaansa pakettia. No pakettihan palautui mulle ja kävin sen postista noutamassa pois. Jouduin maksamaan pakettihinnan. Kysyin toisella kerralla postista olisiko minun pitänyt lunastaa paketti. Ei kuulemma tarvi. Jos en olisi hakenut niin se olis lähtenyt Jyväskylään postin selvittelykeskukseen. Sitä pidetään siellä joku tietty aika ja jos ei perään kysellä niin ne hävitetään.

Kyselin silloin ostajan perään mitä tekee. Ei kuulemma kerennyt hakea pakettia, kun lapsi oli sairas :whistle: Ostaja suostui maksamaan sen lunastushinnan minkä maksoin postimaksusta ja annoin hälle mitä jäi yllimääräistä.

Eli jos joskus sattui uudelleen vastaava tilanne niin en hae pakettia takaisin itselleni.

Mä postitin heinäkuussa huuto.net-paketin. Ostaja kävi postistaan kyselemässä pakettia kun sitä ei alkanut kuulua. Vastaus oli että paketti on kadonnut. Tein katoamisilmoituksen, mutta posti ei "etsinnöistään" huolimatta löytänyt pakettia.
Melkein kuukauden päästä postittamisesta paketti palautui takaisin minulle. Silloin kun vastaanottaja kävi postissaan (kaksi tai kolme kertaa) pakettia kyselemässä, se oli koko ajan ollut siellä. Tekstiviestiä saapumisesta hän ei saanut.
Posti ei suostunut postittamaan pakettia omaan piikkiinsä. Tein korvausvaatimuksen ja tuli päätös että eivät korvaa mitään! TÖRKEÄÄ :kieh:

Sinun tapauksessasi yrittäisin vielä kysellä ostajan mielipidettä. Ja ehdottomasti tekisin postille korvaushakemuksen!

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Täällä kanssa vähän samankaltainen tilanne. Lähettämäni huuto.net-paketti on lojunut ostajan postissa kohta kaksi viikkoa :/

siitä ei tule pakettikorttia postissa huutajalle =( kuulemma tekstarilla vaan,mutta mä en ainakaan saanu ees sitä!! onneksi muistin paketin ja kyselin sen perään myyjältä!!!

Huutopaketista ei siis tule saapumisilmoitusta kuten tulee tavallisesta paketista, vaan ilmoitus tulee tekstariin? Sitä ei ilmeisesti käsitellä samalla tavalla kuin muita postin paketteja, joiden kulkua voi seurata esim. netistä lähtystunnuksen avulla?

Kannattaisi antaa palautetta myös huuto-netin ylläpidolle, koska hehän ovat tehneet sopimuksen postin kanssa tästä pakettien toimittamisesta yms., ja huutonetti voi tehdä vastaavan sopimuksen muidenkin kanssa, matkahuolto on yksi, ja sitten on joku toinen joka kuljettaa paketteja nimenomaan, mutta en muista firman sen nimeä,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Täällä kanssa vähän samankaltainen tilanne. Lähettämäni huuto.net-paketti on lojunut ostajan postissa kohta kaksi viikkoa :/

siitä ei tule pakettikorttia postissa huutajalle =( kuulemma tekstarilla vaan,mutta mä en ainakaan saanu ees sitä!! onneksi muistin paketin ja kyselin sen perään myyjältä!!!

tiedän ja paketin kulkua voi seurata sieltä sulkeutuneesta huutokohteesta. siellä on linkki alhaalla että seuraa lähetyksen kulkua. Olen kyllä laittanut kyseiselle henkilölle sähköpostia mutta eipä ole tuohon reagoinnut.

Yhteistyössä