Äänekäs nukkuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gilda

Vieras
Kuusiviikkoinen poikamme pitää usein nukkuessaan niin kovaa ääntä, että minun on vaikea saada unta. Tai jos poika on päiväunilla, käyn jatkuvasti katsomassa, onko hän hereillä vai nukkuuko yhä. Hän kiekuu, maiskuttelee, huokailee, ähisee, örisee ja kaikkea mahdollista. Välillä hän myös liikehtii aika paljon.

Liekö pojalla vatsavaivoja vai mitä? Joskus olen hetken silittänyt hänen vatsaansa ja sanonut pari rauhoittavaa sanaa. Silloin tulee hiljaista ja rauhallista hetkeksi. Poika ääntelehtii ja heittelehtii enemmän omassa kopassaan kuin silloin, jos hän nukkuu parivuoteessamme yksin tai minun kanssani.

Onko muilla tällaisia nukkuessaan äänekkäitä vauvoja?

Meillä on just samanlainen tilanne. Poika on nyt 7vk vanha ja on myös tosi äänekäs nukkuja.

Minä en usko että se ainakaan meillä liittyisi vatsavaivoihin koska olisi aika ihmeellistä että niitä vaivoja esiintyisi vain silloin kun hän nukkuu yksi :)

Me päätettiin siirtää vauva toiseen huoneeseen nukkumaan ja sen jälkeen kaikki nukkuivat paremmin. Vauva nukkuu pitempään kun en ole koko ajan katsomassa jos hän on hereillä.

äänekkyys ja liikkuvuus ei näytä vaikuttavan unen laatuun koska ainakin meillä poju herää pirteänä.

Minäkin olen ajatellut tuota toiseen huoneeseen siirtämistä. Ongelmana on, että se toinen huone on niin kaukana (parin mutkan takana, ei meidän asuntomme sentään valtava ole), että en kuulisi mitään, ennen kuin poika huutaisi jo ihan epätoivoisena. Taidettais tarvita itkuhälytin, mutta se varmaan välittäisi pienemmätkin ähinät, puhinat ja kiljahdukset.

Meillä tyttö on oli ensimmäiset kuukaudet todella äänekäs nukkuja. En pystynyt nukkumaan samassa huoneessa, joten tyttö siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Enää ei pidä samanlaista meteliä nukkuessaan, mutta ikää onkin jo lähemmäs vuosi.

Meidän tyttö oli kanssa tosi äänekäs nukkuessaan ton ikäisenä ja oikeestaan heti syntymästä. Me oikein naurettiin että onko tää näitä juttuja josta ei vaan puhuta ja kaikki luulee että vauvat vain tuhisee somasti unissaan. No, joka tapauksessa nyt on pahimmat röhinät jääneet pois (ikää 3kk) tai sitten äiti on vaan tottunut niihin. Nyt tosin alkaa välillä keskellä yötä iloinen jokeltelu pinniksestä.

Hei!

Juuri samasta syystä poikamme siirrettiin erihuoneeseen muutaman viikon iässä, kun en pystynyt siltä' meteliltä nukkumaan edes silloin kun oli mahdollista. Olen kyllä tosin todella herkkäuninen, tai sellaiseksi tullut vauvan myötä.

Suosittelen omaa huonetta, jos vain mahdollista.

siirrä vaan toiseen huoneeseen, pitäkää ovat auki, kyllä sinä heräät siihen normaaliin itkuun, jos et nyt ihan missään puolitajuttomuustilassa nuku :-). meilläkin on tytön huone toisessa päässä asuntoa ja aluksi pelkäsin itsekin etten herää enekuin neiti todella huutaa ja on täysin herännyt. mut kyllä se äidinvaisto herättää pienempäänkin itkuun. kokeilkaa vaikka yksi yö miten menee ja jos ei onnistu niin hommatkaa sitten se itkuhälytin( se vaan välttämättä ei poista tuota äänekkyysongelmaa eli tod. näköisesti et saa nukuttua yhtään paremmin jos hälytin on sänkysi viereesä ja äänekäs vaavisi sieltä pitkin öitä huutelee)

Meidän tyttö pitää myös järkyttävää meteliä, johtuu kuulemma siitä, että on silloin unen REM-vaiheessa.

Nukun korvatulpat päässä (silloin kun yleensä saa nukkua..). Niiden läpi ei kuulu ähinät mutta huuto kuuluu.

Kun isä hoitaa vauvaa, nukun korvatulpat korvissa siellä vauvan tulevassa huoneessa. Tuolloin en herää vauvan itkuun. Johtuneeko siitä, että tiedän isän huolehtivan vauvasta vaiko siitä, että vauvamme itku on melko hiljaista, en tiedä. Pelkään, että toisesta huoneesta tai korvatulpat korvissa kuulisin itkun vasta sitten, kun vauva on jo tosi epätoivoinen ja huutaa kurkku suorana.

Olemme vauvan isän kanssa vuorotellen nukkuneet vauvan tulevassa huoneessa, että edes jompi kumpi saa nukuttua kunnolla. Mä yleensä nukun alkuyöstä ja mies loppuyöstä, jos vaan seuraavana päivänä on sellainen työvuoro, että pystyy yhtään valvomaan. Olisi se taas kiva päästä samaan huoneeseen ja samaan sänkyyn miehen kanssa nukkumaan. Ehkä sitten, kun vauva vähän kasvaa.

Ei meidän itkuhälytin ainakaan pienempiä ähinöitä ""välitä"". Kunnon itkut kuulen uneen eikä pieniin ähinöihin äitiä tarvitakaan. Meillä poika nukkuu seinän takana ja luultavasti kuulisin huutelut ilman hälytintäkin, mutta parempi olla varma ja nukkua paremmin itsekin kun tietää että herää jos tarve on.

Yhteistyössä