Aamutomeni hämmästytti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höpsälöörä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lapsille valkataan päiväkotivaatteet, puetaan

harjaan lattiat
kerään pyykit ja kone pyörimään
astianpesukone pyörimään

Illaksi täl

Eiks näitä voi illalla tehdä. ? Mitä sillä on väliä mitä lastenhoitaja sanoo. Ehkä se vaan ihmetteli et miten sä jaksat?

Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaaaaa:
Musta tuo on ihan lasten kiusaamista. Kyllä ne lapset on väsyneitä kun pitää turhan takia noin aikaisin herätä. En herättäisi lapsia noin aikaisin turhan takia, taitaa olla äidn viitsimättömyyttä tehdä asioita ripeämmin. :(

Mistäs tiedät, mihin aikaan menevät nukkumaan..? Meillä ainakin esim. kuopuksen rytmi on illan torkku, aamun virkku - menee 19 aikaan nukkumaan ja herää 5:30. Ei ole koskaan herätessään väsynyt. Nyt kun aurinkoa on enemmän, myös isommat lapset menevät aiemmin nukkumaan, koska heräävät jo 6 aikaan.

Myös minä laitan aamulla pyykkikoneen pyörimään, tiskikoneen laitan aina viimeisenä illalla kun en tykkää että astiat ovat yön tiskipöydällä.

Sellaselta, että olette aamuvirkkuja ihmisiä :) minä en ole, fyysisesti saatan herätä jo kuudelta, mutta siivoamaan en kyllä kykene. Hyvä että saa kiskottua itsensä liikkeelle, eikä sekään ilman kahvia onnistuisi. Univelasta ei ole kyse, olen vain dieselkone aina ollut.

Mun aamutoimet nyt menee niin sun näin, paljon laiskemmin ainakin kuin sulla. Siihen sisältyy jopa telkkarin katselua (sohvaperuna heti aamusta alkaen :whistle: ). Ei vaan pojan kanssa siinä hissuksiin heräillään.
Hieman kyllä huvittaa, että kun kunnon ihminen täällä kertoo aamtoimistaan..niin löytyy paljon epäkohtia joidenkin mielestä.

Mä en laittais ,ja vielä jättäis, koneita pyörimään itekseen. Siinä on aikamoinen tulipalo riski!!!!!

Lapsia en herättäis noin aikasin ja ei ne kyllä heräiskään.

Muuten kuulostaa ihan jees jutulta!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi te heräätte niin aikasin jos meette tarhaan vasta 8? :o

Tää muokin hämmästyttää, että miksi ne lapsetkin pitää kiskoa 6 ylös? Jos ite haluaa aamulla touhuta, se on tietty oma asia, mutta miks lasten täytyy :o ??

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi te heräätte niin aikasin jos meette tarhaan vasta 8? :o

Tää muokin hämmästyttää, että miksi ne lapsetkin pitää kiskoa 6 ylös? Jos ite haluaa aamulla touhuta, se on tietty oma asia, mutta miks lasten täytyy :o ??

Eikös ap sanonu, että lapset herää ihan itsekseen tuohon aikaan eli ei revitä sängystä väkisin ylös.

Minäkään en koneita uskaltais jättää pyörimään, jos kotona ei ole ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Mua hämmästyttää se, että lapset juo maitoa/mehua ja sen jälkeen pestään hampaat. Eli jos lapset juo mehua, niin suussa on sokeria ja sitten hammasharjalla vielä hinkataan ja levitetään se varmasti joka hampaaseen ja koloon????

Ja kun suussa on happohyökkäys meneillään niin hampaiden harjaaminen vain tehostaa sitä ja kuluttaa turhaan hampaiden kiillettä. Eli joko vähintään 30 min. syönnin ja juonnin jälkeen hampaiden harjaus tai sitten vaikka ensimmäisenä aamulla. Kun harjaa hampaat heti herättyään, niin suuhun jäävä fluori pystyy hieman laimentamaan aamupalan tuomaa happohyökkäystä.

No huh. Ei olisi meidän perheen rutiiniksi tuosta.. Ollaan aika aamu-unisia kaikki. ;) Herätyskello soi aina mahdollisimman myöhään. Aamulla ei kyllä yleensä ehditä edes sänkyjä petailemaan (ja hyvähän niiden onkin tuulettua). Aamulla töihin lähtevä herää ensin oman aikataulunsa mukaan ja herättelee sitten lapset kun itse on valmiina..

Illemmalla sitten ehtii kyllä kaikki muut hommat hoitaa. Eikä aamulla itseasiassa kukaan ehdi mitään tavaroita levitellä, eli tavarat on siellä minne ne illalla on keräilty. :)

Yhteistyössä