Aamun Kysymys: Miten teidän lapset herää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Eli: kun lapsenne herää, tuleeko hän herättelemään teitä vai mitenkä toimivat?

Tuli tämmönen mieleeni, kun tyttö (7v) tuossa puolisen tuntia sitten heräili, sohvalla itse istuin. Kävi vaan vessassa sanomatta sanaakaan ja meni takaisin huoneeseensa. Mä luulin, että meni takas nukkumaan, mut sit kävin äsken katsomassa ja siellähän hän omasa rauhassaan vaan piirteli. Yleensäkin, jos hän herää ennen muita (mitä ei kyllä nykyään usein tapahdu), heräilee itsekseen eikä tule herättelemään.

Poika herätessään tulee aina herättämään mut (onneksi). Jos en siis oo jo hereillä.

Kumpikaan lapsista ei mene herättelemään iskääänsä :whistle:

eivät herätä..tulevat viereen katsomaan telkkaria tai pelaavat /leikkivät keskenään.useimmiten olen kyllä hereillä enne heitä ja nyt tyttö herättyään rupesi askartelemaan ja poika köllötteli aikansa tuossa vuodesohvalla ja totesi että aikoo olla siinäkoko vkl:n ..kunnes wii vei voiton. Lapset 11 ja 6 ja nukun olohuoneessa vuodesohvalla ja harvemmin yksin :)

Vauva alkaa kiljahtelemaan sängyssä. Joskus 5v. kuulee sen ja ryntää makuuhuoneeseen toivottamaan huomenet ja minä nousen lasten kanssa.

Joskus 5v. herää siihen kun olen tekemässä vauvalle aamupesuja.

Miehen kello soi viimeistään 06.30

melkein 3v. tulee aina viikonloppuisin n.7aikaan meiän sänkyyn pyörimään ja höpöttämään,minä yleensä sitten nousen ja annetaan isin nukkua vielä vähän. Arkisin pitää aina herätellä n.7.30,mutta viikonloppuisin tapaa herätä aika tarkalleen klo.7. Tänään tosin yritti jo 6.30 herätä,palautin omaan sänkyyn ja rauhoittuikin vielä melkein tunniksi.

Arkisin meillä molemmat heräävät n. puoli kahdeksalta, kömpivät olkkariin katsomaan piirrettyjä. Viikonloppuisin (kun iskä on kotona) molemmat heräävät kuudelta ja viettävät iskän kanssa laatuaikaa aamuisin, yleensä 6v. on aikaisemmin ylhäällä kuin pikkuveli 3v. Aamuisin kuulemma luetaan eräkirjoja tai katsotaan luontofilmejä iskän kainalossa. <3 ja äiti saa nukkua..

• Tykkää
Reactions: juupsis
esikoinen 6v käy sanomassa että hereillä, siirryn sohvalle nuokkumaan. kuopus herättää, tavalla tai toisella.

mies herrää ylheensä lasten kans viikonloppusin, nyt meni hirvimettäle.. en ees muista koska oisin ollu 8.30 lauvantaina hereillä :D

8v heräilee itsekseen ja jää usein (tai siis viikonloppuisin nykyään) touhuamaan huoneeseensa, tekee legoja yleensä. Pesee hampaat ja tulee alakertaan.
Tyttö 2v nukkuu meidän välissä ja ilmoittaa yleensä "mä heräsin jo".:D

2-v heti ekana kiekaisee: Äitii! ja juoksee halaamaan ja suukottamaan. Sen jälkeen halaa ja suukottaa isiä sekä koiraa... Sitten yleensä siirrytään puuron keittoon ja tyttö seuraa kun mä keittelen puuroa.

Meillä tyttö 3v huutelee aamuisin äitiä ja yleensä menen hetkeksi hänen viereen makoilemaan. jos kello on kovin vähän niin koitan että nukutaan viellä hetki on yö, niin vetää verhon ylös ja sanoaa "eipäs kun aamu, katso vaikka".

pikkusisaruksensa joka vasta 4kk yleensä jokeltelee sängyssä ja kiljahtelee kun on herännyt

isommat lapset (7v ja 9) eivät herätä, menevät katsomaan piirrettyjä olohuoneeseen tai touhuavat omiaan. 3,5v ei herätä, mutta ei siinä pysty kyllä nukkumaan, kun herra herää.
Omassa sängyssään leikkii, kun herää, mutta se leikkiminen on niin kova äänistä että väkisin itsekin herää :D

7 v ja 5 v eivät herättele meitä vanhempia, vaan katsovat lastenohjelmaa, ottavat itse pientä aamupalaa, leikkivät huoneessaan, tms.

Jos on jotain asiaa, jos joku esim. tulee ovelle hakemaan heitä ulos, niin sitten herättävät minut. Eivät isäänsä, ja hyvä niin, sillä tänäänkin isä tuli töistä 7:20 kun me oltiin lasten kanssa jo herätty.

Yhteistyössä