Aamulla klo 8 annettu banadolia. Voiko antaa vielä buranaa. Kun kuume ei tunnu laskevan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu toki lapsen iästä.. jos reilu tunti sitten annettu panadol niin en antais siihen vielä buranaa. ainakin näin sanoi lääkäri minulle kun kerran kysyin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26418648:
Paljonko sitä kuumetta on? Ja onko selkeästi muita oireita eli miten kamala olotila?

päälle 39, eilen hipoi 40astetta.
On todella kiukkuinen ja äkäinen ja väsynyt.
Mutta kuitenkin puhuu ja höpöttelee. Ei kuitenkaan oma itsensä.

en antaisi vaan soittaisin päivystykseen. lääkärit joskus antavat joten kysyisin sieltä neuvoa. yleensä ohje käsitykseni mukaan neljän tunnin välein voi antaa nuita kahta lääkettä. luuri kouraan siis!

[QUOTE="vieras";26418655]päälle 39, eilen hipoi 40astetta.
On todella kiukkuinen ja äkäinen ja väsynyt.
Mutta kuitenkin puhuu ja höpöttelee. Ei kuitenkaan oma itsensä.[/QUOTE]

Mikä vaivaa? Vai pelkkä kuumeko?

Lääkärissä olette käyneet?

Voi antaa, annostuksen mukaan. Mulle ainakin ollaan päivystyksessäkin vähän närkästyneesti ihmetelty, että miksen ole antanut TARPEEKSI kipulääkettä kuumeiselle lapselle. Olin antanut Pronaxenia, kun sitä meillä reseptillä oli, Panadolia en nestemäisenä voinut antaa kun sen lapsi oksensi aina heti ylös.

[QUOTE="jep";26418674]en antaisi vaan soittaisin päivystykseen. lääkärit joskus antavat joten kysyisin sieltä neuvoa. yleensä ohje käsitykseni mukaan neljän tunnin välein voi antaa nuita kahta lääkettä. luuri kouraan siis![/QUOTE]

lisäys vielä, että itse olen saanut vastaavanlaisessa tilanteessa (lapsi tosin oli vajaa 2v) ohjeen että kaikki vaatteet pois, ikkuna auki ja lapsi siihen tai muuhun viileeseen paikkaan. jos ei auta> päivystykseen. eivät kuulema voi sielläkään paljoa muuta tehdä (?). lapsella oli tuolloin ihan normi flunssa ja kuume vain pääsi noudemaan korkeaksi.

nykyisten tutkimusten mukaanhan lapsen kuumetta voi aika huoletta alentaa, ei tarvitse siis antaa lapsen kärsiä sen varjolla että kuume tekee elimistössä hyvää työtään..

[QUOTE="jep";26418674]en antaisi vaan soittaisin päivystykseen. lääkärit joskus antavat joten kysyisin sieltä neuvoa. yleensä ohje käsitykseni mukaan neljän tunnin välein voi antaa nuita kahta lääkettä. luuri kouraan siis![/QUOTE]
Ibuprofeeni ja parasetamoli sopivat annettavaksi yhtä aikaa, mutta kuume pysyy parhaiten kurissa, kun niitä käytetään vuorotellen.

Yhteistyössä