Aamulehdessä pisti silmään.

  • Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti
"minä vain"
Aamulehdessä pisti tänään silmään eräs kuolinilmoitus. Kyseessä oli 49-vuotiaan Ari-nimisen miehen veljet ja työtoverit. Lopussa luki, että "Siunaus toimitettu (puliukolle) 26.2.2011 Lamminpään hautausmaalla. Siis oliko tuo olevinaan joku huono vitsi vai miten joku kehtasi laittaa kuolinilmitukseen, että siunaus toimitettu juoppolallille??
 
ap ov
Siis vaikka ihminen olisi ollutkin eläessään ns. "juoppolalli", niin onko oikein että häntä nimitään kuolinilmotuksessaan sellaiseksi? Minusta ei ainakaan ole sopivaa, että kuolinilmoituksessa ihminen leimataan juopoksi, kun jos ihminen kuolee, niin eikö hän ensisijaisesti kuitenkin ole omaisilleen kuollut omainen ja työtovereilleen kuollut työtoveri? Itselläni sattuu olemaan alkoholisoitunut veli mutta ei tulisi mieleen laittaa hänen kuolinilmoitukseensa lausetta "siunaus toimitettu juoppolallille", jos hän nyt sattuisi kuolemaan....
 
"outoa"
Tuli mieleen, että voisiko tuo puliukko olla ollut hänen "lempinimi"? Muuten kuulostaa todella oudolta, ellei tosiaan eläessään häntä ole huumorilla puliukoksi sanottu..
 
ap ov
[QUOTE="outoa";23293664]Tuli mieleen, että voisiko tuo puliukko olla ollut hänen "lempinimi"? Muuten kuulostaa todella oudolta, ellei tosiaan eläessään häntä ole huumorilla puliukoksi sanottu..[/QUOTE]

Jos te tosiaan oli niin, että kyseessä oli lempinimi ja vainajan oma tahto, että se laitetaan kuolinilmoitukseen tai ainakin vainajan omaiset tiesivät, että kyseinen henkilö ei olisi sellaisesta sanasta kuolinilmoituksessaan pahastunut, niin sen voi jotenkin ymmärtää.
 
:-D
Onko kaikkea pakko ottaa niin vakavasti? Eihän kyseessä ollut kuin sana kuolinilmoituksessa ja eipä se kuollut ihminen enää ole itse sitä kuolinilmoitustaan lukemassa, niin mitä pahaa siinä on? Sitäpaitsi elmänä alkoholistin veljenä tai työtoverina on varmasti raskasta, eli ehkä tuo oli niiden veljien ja työtoverien kosto kyseiselle ihmiselle siitä että hän oli alkoholisti?
 
Onko kaikkea pakko ottaa niin vakavasti? Eihän kyseessä ollut kuin sana kuolinilmoituksessa ja eipä se kuollut ihminen enää ole itse sitä kuolinilmoitustaan lukemassa, niin mitä pahaa siinä on? Sitäpaitsi elmänä alkoholistin veljenä tai työtoverina on varmasti raskasta, eli ehkä tuo oli niiden veljien ja työtoverien kosto kyseiselle ihmiselle siitä että hän oli alkoholisti?
:O No huh huh! Aika erikoista olisi.
 
Meri-Kaisla harmaana
No jos hän nyt oikea puliukko on ollut niin tuskin kaipailee työkaverit. Varmaan joku hänen "lempinimi" tai vaikka oma tahto. Ei kukaan nyt kuolinilmoituksessa rupea irvailemaan tai kostamaan oli sitten vainajan elämä millanen vain.
 

Yhteistyössä