M
mimi
Vieras
Poikamme täyttää pian vuoden. Meillä on vähän ongelmana aamu"yö"maito. Aion lopettaa imetyksen tuohon vuoden ikään. Kolmena aamuna pidin tiukan linjan, enkä imettänyt ennen kuin herättiin kokonaan ja imetin vasta puuron päälle. Olen tähän saakka imettänyt kerran 5-7 välillä, ja poika nukkuu sen jälkeen vielä noin kasiin. Kolme aamua olikin sitten itkua välillä 05-07. Poikaa selvästi väsytti, mutta ilman maitoa ei suostunut nukkumaan. Väsähdin itse niin noista rikkonaisista aamuöistä, että tänä aamuna taas sorruin 06.15 imettämään. Tiedän, että pitäisi olla johdonmukainen, mutta jotenkin väsyneenä aivot ei vaan toimi.
Vinkkejä aamumaidon lopettamiseen? Jos vaihtoehtona on parin viikon huuto (tai mahd. pidempään) ja itkuiset päivät, niin ei kiitos. Poika on muutenkin tosi itkupilli ja vaativa taapero, joten mielummin annan maidon ja nukun pidempään. Onko kokemuksia siitä, että lapsi lopettaa aamumaidon vaatimisen itse esim. vasta 1,5-2 vuoden iässä.
Vielä sen verran, että poika syö reippaasti päivän mittaan ja iltapuuroa ison satsin. Itselläni saattaa joskus yöllä jano yllättää, ja olenkin kokeillut antaa vettä pojalle, jos olisi sama ongelma. Joskus se auttaa siirtämään maitovaatimusta puolella tunnilla, mutta yleensä ei.
Vinkkejä aamumaidon lopettamiseen? Jos vaihtoehtona on parin viikon huuto (tai mahd. pidempään) ja itkuiset päivät, niin ei kiitos. Poika on muutenkin tosi itkupilli ja vaativa taapero, joten mielummin annan maidon ja nukun pidempään. Onko kokemuksia siitä, että lapsi lopettaa aamumaidon vaatimisen itse esim. vasta 1,5-2 vuoden iässä.
Vielä sen verran, että poika syö reippaasti päivän mittaan ja iltapuuroa ison satsin. Itselläni saattaa joskus yöllä jano yllättää, ja olenkin kokeillut antaa vettä pojalle, jos olisi sama ongelma. Joskus se auttaa siirtämään maitovaatimusta puolella tunnilla, mutta yleensä ei.