aamu uninen koira

  • Viestiketjun aloittaja joo'
  • Ensimmäinen viesti
joo'
koira siis aamusin oikea unikeko. nyt kun pääsin töihin koira pitää käyttää jo kuudelta ulkona. no eihän sitä silloin saa ylös, kun se nukkuis kevyesti kymmeneen asti. sitten kun vie väkisin ulos se on ihan puolinukuksissa ei kä älyä et pitäs tarpeillakin käydä.
eläinlääkäri sano et mitään vikaa koirassa ei ole. se vaan aamu uninen.

ja joku vielä sano et lapset vaikea saada aamulla ylös... mut koira... aaaarg
 
Täällä sama juttu, ei meidän piskiä saa 7 aikaan aamulla pissalle millään, eikä se tajua silloin pissata. Onneks olen kotiäiti niin vien sen sitten vasta joskus klo 10 aikaan pihalle, sitten se on vähän virkeämpi :D Iltaisin se on sitten reipas oma itsensä :heart: Sopii hyvin meidän perheeseen koska ollaan koko porukka poikaa myöden tosi aamu unisia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinuleinu:
pitää houkutella makkaralla tai muulla herkulla, joka saa ne myymään omat omistajansa. Kyllä lähtee unet turkista kun makkara hujahtaa kuonon edestä kohti ulko-ovea.

Isäntä opetti joskus muinoin, että aamulenkin jälkeen saa jääkaappiherkun palkinnoks kiltisti heräämisestä. No.. Hommahan meni sitten niin, että nykyään joka hemmetin lenkin jälkeen kaks palleroa pyörii jaloissa niin kauan että joku palanen irtoo... Joskus riittää leivänmurukin, kuhan tulee joku palkinto siitä, että jaksoivat vaivautua ulos..
 
MLL
Meillä on vanhempi koira uninen aamuisin, ei inahdakkaan ennen kymmentä. Kyllä se mulkoilee aamuisin omalta patjaltaan aamutouhuja ja lähtee ulos, mutta mitään kiirettä ei ole. Pennusta asti ollu samanlainen, silloin sisäsiisteys kasvatus aikana joutu nostamaan koiran aina aamusta heti kun heräsi ulos, juoksi heti tarpeet tehtyään kiireen vilkkaa sänkyyn peiton alle takasin. Kaivautui aina siihen lämpimimpään peiton kohtaan mihin itekkin monesti talvisin tekisi mieli käpertyä :) Kasvattaja on hiukan ihmeissään, kyseessä kun on husky.

Nuorempi koira on sitten toista maata, vaivoin on saatu opetettua nukkumaan kaheksaan viikonloppusin, sitten alkaa vikinä ja oven rapistelu :/
 
Olkaa onnellisia!! Piru vie, mun koira herää ihan joka ikinen aamu kukonlaulun aikaan, viimeistään 5 aikaan. Joskus käyskentely ja herättely alkanut jo 3 maissa... Aika herkkua vapaapäivinä tai esim. viime viikolla kipeänä ollessa. Olen kyllä oppinut aamuyöllä nukkumaan paikallani, pyörimättä ja selkä koiraan päin, jolloin se usein luovuttaa ainakin puoleksi tunniksi sen herättelyoperaation :D
 
Meillä vanhempi koira on myös aamu-uninen. Usein piilotteli ja kurkki varovasti oven raosta josko mieheni olisi jo lähtenyt töihin, ettei olisi tarvinnut tarpeilleen lähteä. :D Lenkin jälkeen tuli aina viereeni jatkamaan unia.

Nuoremman koiran myötä on rytmi muuttunut kaikilla, se kun ei aamuisin turhan pitkään jaksa nukkua. Tosin lenkin jälkeen molemmat käyvät edelleen unille.
 
PuLLaLiiniLi
Meidän koira ei aamulla jaksaisi mennä edes kolmenkymmenen metrin päässä olevalle postilaatikolle =/ Päivälläkin se pysähtyy äkkinäisesti ja vetää takaisin kotiin... Mikä neuvoksi?
Pitäisikö koira viedä eläinlääkärille kun se ei liiku mihinkään? Kyllä se vapaana pallon perässä juoksee ja on muuten ihan nosmaali, mutta minua vaivaa kävelemättömyys... Se ei vaan ole yhtään normaalia niiiiiin muuten pirteälle koiralle... =//
 
PuLLaLiiniLi
Niin, niin mutta meidän koira ei kävele päivälläkään... :( Olen nyt varannut ajan eläinlääkäriltä, kannattaa ihan varmuuden vuoksi katsoa että onko siinä joku vika... <33
 

Yhteistyössä