Aamu rutiinisi?

Miehellä soi kello 7.00, mä kömmin sen peiton alle.
Mun kello soi 7.30, noustaan ylös, mä sytytän valot lasten huoneesen matkalla alas, painan vedenkeittimen päälle ja menen vessaan.
Vien sylillisen pyykkiä mennessäni ylös ja herätän muksut, jos ne ei ole heränny valojen sytyttämiseen.
Puen ja hoputan lapset alas ja ten niille leivät.
8.00 nostan nuorinnan makuupussiin ja viedään isommat kouluun, 8.30 ollaan takaisin kotona, pienin jatka unia ja useimmiten mäkin :snotty: . Tähän kohtaan pitäis saada mutos, mutta harvoimpa mäkään ennen kymmentä herään :ashamed:

aamulla herätys 5,30-5.45.
kahvi tippumaan.
sitten valmistelen aamupalan ja lapset herätetään 6.15-6.30 ja syödään aamupalaa ýhdesä.
sitten haetaan koulu ja eskari vaatteet yhdessä ja klo 7.30-7.35 alkavat pukeman ulkovaatteitta nuo koululaiset ja painuvat kouluun.
kuopus jää kotiin vielä ja vien sen noin klo 8.45 eskariin. siinä se ammu sitten onkin.

1v lapsi herää 7-8 aikaan, maitonokkis lapselle ja kahvi tippumaan,lapsi juo sylissä maitonsa ja samalla keitän sille puuroa. syötän/syö itse päivästä riippuen. klo 8.10 alkaa arkena kidskanalin teletapit ja tyttö kattoo ne ja sillä aikaa syön itse aamupalaa ja oon koneella. mies nukkuu yleensä 12-14asti ku on yötyöläinen

miet
mies heräilee 05 aikaan ja lähtee töihin. MInä herään n.klo 6 kun muksutkin heräävät silloin (pienin vetää sikeitä kylläkin)
-petaan petit
-pyykkikone laulamaan
-avaan säleverhot
-siivoon pikasee alakerran
otatetaan yläkertaan päivävaatteet isommat ( 5 ja 3 v) alkaa pukea pienen kinastelun jälkeen kamppeitaan. kahvi tippumaan, hörppäsen kahvit ja haen pienimmän myös yläkertaan. pienimmälle maitoa ja vaatteet päälle.
sitten onkin jo kiirus ulkovaatteita pukemaan.
isommat pukevat itte vaatteensa ja odottaa ulkorappusilla. puen pienimän ja itteni ja lähretään viemään esikoista päiväkodille.(8.00)
sitten käppäillään pienten kaa kotio. ollaan pihassa n. klo 8.30 - 10.00 ja pienten kaa sisälle....

Herätys sillon kun neiti herää ei 5-7 välillä. Aamupesut ja vaatteet neidille. Omat kuteet niskaan ja siinä välissä rinsessan on tullu nälkä. Hän syö ja sen jälkeen yleensä leikkii lattialla tai istuu sitterissä. Mä tiskaan ja keitän pullot. Juon aamukahveet. Isoveikka herää 9-8 aikaan saa vaatteet ja aamupalan ja jne...

Herätään 07:00 ja laitan kahvin tippuu ja lapsille aamupalaa, samalla katsovat neloselta aamuohjelmat. Sillävälin minä meikkailen ja puen kamppeet päälleni, petaan pedit ja tiskaan edellisenillan tiskin ja muutenkin järkkään paikat kuntoon. Yleensä tuossa 8:30-9:00 menemme ulos

Herätys kuudelta tai seittemältä, riippuu työvuorosta. Ekaks käyn vessassa, pesen ja rasvaan naaman ja menen keittiöön tekemään aamupalaa. Sit herätän ipanat ja kun heiät olen saanu soffalle, alan meikkaamaan. Meikatessa syön aamupalan. Sit puen päälle, tarkastan laukun sisällön, hoputan muksuille vaatteet päälle, ja lähdetään.

mies menee aamuvuoroon yleensä klo 4.30 joten sitä ei paljoo aamulla näy, mutta jos on iltavuorossa niin herää samaan aikaan kun mekin. Eli poika herää 7.30-8.00, sit potalle, vaippavaihto ja äiti pesee naaman ja huitoo tukkaa ojennukseen.Pyykkikone käyntiin ja pojalle vaatteet niskaan. Sit poitsu aamupalalle, jonka jälkeen taas potalle.Sit äiti laittaa naaman nätiks ja poika leikkii tai kattoo piirrettyjä.Siitä se meijän päivä etenee...

Herätys työaamuna mulla 05.45 ja 07.00 välillä, miehellä joka aamu 05.40. Minä nousen ylös, puen, teen voileivän ja laitan itselleni kupillisen kahvia, jos ei mies ole jo ehtiny keittää, luen lehden ja syön leivän. Sit menen röökille, sieltä paskalle, harjaan hiukset, ja suin kuontaloa, ehkä käyn heittää pyykkejä koreihin kodinhoitohuoneeseen. Taas käyn röökill, sit hampaan pesulle, ja tytön vaatteet valmiiksi. Ja sittenpä kello onkin jo niin paljon, että eka hoitolapsi saapuu.

Mies herää töihin 6-6.30 ja me herätään tytön kans 8-10 välillä, kahvi tippumaan, tytölle kuiva vaippa ja aamumaito, mä juon sillä aikaa ekan kupin kahvia ja sit syödään jotain pientä ja samalla toinen kuppi kahvia. Sitten alkaa päivävaatteiden vaihto ja päivän touhut aloitetaan.

Herätys silloin, kun pojat herää eli 6.30-7.00.
Pistän aamupiirretyn päälle esikoiselle, ruokin kuopuksen ja puen hänelle vaatteet (esikoiselle annan jugurttia tms, jos suostuu syömään. Huono aamusyöjä ), esikoinen pukee vaatteet.
Nappaan kahvin päälle ja menen suihkuun ja teen aamutoimet.
Syön aamupalan, kuivaan tukan.
Puen lapset ja vien esikoisen puolipäivikseen.

Poika herää puol kymmenen maissa, mies nousee pojan kanssa ylös vaippaa vaihtamaan. Minä joko nukahdan uudestaan tai nousen ylös. Kun nousen, käyn suihkussa ja laitan kahvia tippumaan. Syön leipää ja kahvia. Mies syö jotain pientä. Poika leikkii leluillaan. Sitten poikaa alkaakin jo taas pian nukuttamaan ja menee päikkäreille parvekkeelle.

mangustin aamu kuulostaa ihanalta!

pahimmillaan aamu menee näin: miesystävällä soi kello 4.30(oikeesti poitsäisi soida klo5 vasta mutta ku ton perkle pitää laittaa torkkuu viiteen asti) sit mua kyrsii koska herään kunnolla,jolloin menee aikaa kauan et nukahdan takas oma kello soi 7.10. sit poika pisul,hampaiden pesu vaatteet päälle ->tarhaan ja sit alkaaki toiset velvollisuudet. väsyneen'ä ja ärtyneenä.

parhaimmillaan se menee ni että mies herää eka laittaa kahvin ja huolehtii pojan pisulle, jolloin minä olen saanut nukkuu hyvin,sit olen hyvällä tuulella =)

Mulla soi kello 6.00. Silloin laittan vielä torkun päälle ja heräilen vaihtelevalla menestyksellä 7.00 mennessä. Laitan kahvin tippumaan, käyn suihkussa, syön aamupalan ja juon kahvin. seitsämän jälkeen herättelen tytön ja kahdeksan mailla lähdetään viemään tyttö hoitoon.Ja mä sitten kurssille ihmettelemään.

Herätys 6-7 aikaan, aamutoimet kylppärissä, meikkaus ennen tai jälkeen aamupalan, riippuu kelloajasta, jotain kotitöitä esim. pesukoneet päälle, sitten pihalle, pihalta tullessa ruoanlaittoa. Näitten puuhien lomassa sitten jotain hengailua.

Herätys 6.30 (miehen kello soi) jatkan unia jos luoja ja lapset suo vielä n klo 7.30 saakka.
Vaipanvaihto ja aamuteeveen töllöttelyä toisassilimin,
aamupalaa ensin ittelle- sitten lapsille, jonka aikana tyhjään/täytän tiskarin.

Yhteistyössä