Ääh..olenko ilkeä nyt...siskon lapsi ollut meillä paljon hoidossa ja nyt aloitin PPH:na ja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samallaista tilannetta??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

samallaista tilannetta??

Vieras
Mulla ei ole enää aikaa hoitaa niin paljon siskoni lasta. No, nyt siskoni keksi, että hakee päivähoitopaikkaa lapselleen ja toivoo saavansa minulta hoitopaikan....... Mulla on siis nyt yks oma lapsi ja kaksi vierasta lasta. Yksi puuttuu ja, no en nyt välttämättä olisi siskoni lasta siihen halunnut. Oon siis ilmaiseksi hoitanut ennen pph ryhtymistä siskoni lasta, onhan se ollut helppohoitoinen, oikein kiltti tyttö. Jotenkin vaan musta tuntuu oudolta jos siskoni laps tulee kokopäivähoitopaikalle luokseni päivähoitosopimuksen kautta?

Mikäs siinä sit niin oudolta tuntuis? Eiks se jopa selkeyttäisi tilannetta? Eikä tulis mitään kuspäävanhempia =)
Kun mä olin pieni niin äitini oli pph ja meillä oli kaks mun serkkua hoidossa.

[QUOTE="vieras";26137841]no jos lapsi on helppo ja saat siitä palkkaa niin mikä mättää?[/QUOTE]

Se, että meillä sukulaislapset on hoidettu maksutta aina kun on tarvinnu. Tuntuu todella kylmältä ottaa se nyt tuohon "vieraaksi" lapseksi, josta he maksaa kuntaan..

Miksi ei? Ymmärrän jos on jotain erimielisyyksiä, mutta jos lapsi on mukava ja tulette toimeen niin mikset ottaisi tuota tyttö hoitolapseksi?

Vai pelkäätkö että tähän vedoten joudut hoitamaan sellaisiin aikoihin kun sulle ei muuten sopisi?

En mä usko että olisi muulloin hoidossa, kun sillon kun vanhemmat töissä.. Mun siskolla on säännöllinen 8-16 työ. Mutta mussa se herättää todella ristiriitaisia tunteita juuri tuon maksupoliitikan vuoksi..

tunnet lapsen vanhemmat ja tulet ilmeisesti juttuun heidän kanssaan. Tiedät millainen lapsi on ja hän tulee toimeen sinun lapsesi kanssa ja varmasti kaveruus onnistuu muidenkin kansssa. Tilannehan kuulostaa hyvälle jos saat palakankin lapsesta jota olet hoitanut ennenkin ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja no höh;26137889:
Kyllä mä ainakin ottaisin, jos lapsikin on kiltti. Vai ajatteletko että siskosi kanssa tulisi ongelmia? Myöhästelisi hoidosta hakiessaan ynnä muuta?

Ei varmaankaan, tai en ainakaan usko että tulisi ongelmia hoitoaikojen suhteen ja kasvatusperiaatteetkin meillä on samaiset eikä tuollasta ongelmaa oo ollut, mutta juurikin tuo, että sukulaislapsesta, omien lasteni serkusta otan maksua kuitenkin...

No meneehän siitä lapsesta sitten joka tapauksessa se maksu, jos kerta johonkin hoitoon on saatava. Onko sillä sitten merkitystä, että maksetaanko siitä lapsen hoidosta jollekin tuntemattomalle vai sinulle? Ja eikö se nyt olisi lapsenkin kannalta paras ratkaisu, että saisi tutun hoitajan.

En usko että voit hoitaa siskosi lasta. Muistaakseni on jokin juttu , ettei saa olla sukulainen..

Ei kyllä taida pitää paikkaansa?

Ja minusta tämä olisi loistava ratkaisu :) Meillä itsellään miehen veli rupesi yksityiseksi pph:ksi, hoitaen heidän omaa sekä meidän muksua (serkuksilla on 3kk ikäero). Me saatiin loistava hoitopaikka ja hän sai lisätienestia.

Ei varmaankaan, tai en ainakaan usko että tulisi ongelmia hoitoaikojen suhteen ja kasvatusperiaatteetkin meillä on samaiset eikä tuollasta ongelmaa oo ollut, mutta juurikin tuo, että sukulaislapsesta, omien lasteni serkusta otan maksua kuitenkin...

Onko se sitten kivempi jättää lapsi ilman hoitopaikkaa? Tai siis käytännössä niin että vanhemmat maksavat joka tapauksessa hoidosta mutta lapsi joutuu vieraalle pph:lle/päiväkotiin minkä kanssa vanhempien yhteistyö ei niin hyvin toimikaan. Ja sinulle tulee vieras lapsi joka voi olla paljon haastavampi, omata hankalat vanhemmat jne.

Ideaalitilanteelta tuo siskon lapsen hoitoon ottaminen kuulostaisi.

Niin, no en ajatellut tuota kyllä. Itseeni luotan, että varmasti hoidan hyvin ja maksaahan ne joka tapauksessa lapsen hoidosta. Tää asia kun menee isovanhemmilleni tietoon niin tiedän jo kommentit; otatko sinä rahaa että hoijat siskos lasta, häpee"...voin jo kuulla ne korvissani. Mutta ehkä pitää ajatella se noin, että maksaahan ne joka tapauksessa jne, ni ehkä se ei kuulosta niin pahalta :)

Se, että meillä sukulaislapset on hoidettu maksutta aina kun on tarvinnu. Tuntuu todella kylmältä ottaa se nyt tuohon "vieraaksi" lapseksi, josta he maksaa kuntaan..

Ajattele asiaa siskosi kannalta, hän saa lapsen hoitajalle, johon varmasti luottaa ja hoitopaikkakin on tuttu. Siskosi lasta kun et enää voi hoitaa muuten vaan omalla työajallasi. Tokikin silloin voit ottaa hoitoon ilmaiseksi vieläkin, kun ei ole oma työaikasi. Mikä tässä siis on ongelma?

Ja sinähän voit isovanhemmillesi kertoa, että jos siskosi muksu ei ota sitä paikkaa, siihen laitetaan joku toinen, jolloin et voi enää siskosi lasta hoitaa.

Jos eivät tätä ymmärrä, niin anna olla ymmärtämättä. Te teette niin kuin teille parhaaksi sopii.

• Tykkää
Reactions: Madicken04