Aah...mitä mä teen, lapsi vai ura?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulle tarjottiin tänään todella unelma pestiä töistä. Jes!! Mutta...päätimme miehen kanssa kk sitten alkaa yrittämään pikkusisarusta, esikoinen nyt 3. Jos ei ekasta tärpännyt, selviää vkon päästä, niin mitä ihmettä teen? Raskaudun tod.näk suht helposti, joten voi tärpätäpian. Ja uuteen pestiin kuuluisi 6 kk koulutus ensin...eli jäisin äippälomalle heti sen loputtua..en oikeasti tiedä. Kerran ollaan jo lykätty lapsen tekoa, joko taas...itken ja nauran..

[QUOTE="Vieras";27686446]Jaa a.. Itse ei olis vaikea valita. Lasta ei niin vaan tilata vaikka niin kuvitteleekin. Töihin pääsee aina.[/QUOTE]

En tänä päivänä olisi niin varma

No tarviiko tosta nyt ongelmaa tehdä? Meet koulutukseen ja jos tuut raskaaks heti niin sit tuut, ehdit sä äippäloman (ja hoitovapaankin) jälkeen töitä tehdä. Ikinä ei tiedä kauanko kestää ennen kuin raskaudut.

Teet molemmat eli menet koulutukseen ja yrität raskautta! Toinen ei kumia toista sen rajua että olet nainen!!! Naisen ei kuulu edes valita ko. tilanteessa vaan tehdä sillä hetkellä se mikä on tarjolla ja nyt sulla kaksi tilaisuutta!

Niin ja onko mahdollista lähteä töihin mahdollsimman pian miehen jäädessä kotiin?

On kyllä varsin lapsiystävällinen ja edellinenkin äippälomalle sujui hyvin ja siis paluukin...mutta nyt työ luonne on aika eri, todella vastuullinen. Varmasti mua ei irtisanottiin tms ongelmia tulisi, mutta tulevaisuuden mahikset...en tiedä...?? Plus iso satsaus minuun olisi tämä työ..( koulutusta ulkomaita myöten ) olen aika äimänä muutenkin että näkevät minussa näin suuren potentiaalin..se tietenkin tuntuu hienolta.

Onko minkälaisesta työstä kyse, eli onko joku projektiluontoinen juttu vai ihan pidempi pesti? Onko miten vaativa työ ja vaatiiko perheeltä joustoja eli miten luulet, että pärjäät työssä sitten äippälomien jälkeen, voitko pitää kunnon hoitovapaan vai pitäisikö mennä mahd. pian takaisin? Vaatiiko perheeltä joustoa, pitkiä päiviä, työmatkoja? Nouseeko palkka miten paljon nykyiseen nähden?

Mä lykkäisin sitä lasta jos ei pitkästä ajasta ole kyse.

Mutta annetuilla tiedoilla: Niin minäkin. Eli jos nyt ei olisi vielä tärpännyt, niin lykkäisin vaikka vuodella lapsen yritystä että pääsisi vähän paremmin uuteen työhön sisään ja sitten lapsen vuoro.

[QUOTE="Vieras";27686518]On kyllä varsin lapsiystävällinen ja edellinenkin äippälomalle sujui hyvin ja siis paluukin...mutta nyt työ luonne on aika eri, todella vastuullinen. Varmasti mua ei irtisanottiin tms ongelmia tulisi, mutta tulevaisuuden mahikset...en tiedä...?? Plus iso satsaus minuun olisi tämä työ..( koulutusta ulkomaita myöten ) olen aika äimänä muutenkin että näkevät minussa näin suuren potentiaalin..se tietenkin tuntuu hienolta.[/QUOTE]

Huono Suomi, iPad muokkaa sanoja..:)

Kaikkea tätä: vastuuta, matkoja, mielekkyyttä ja haastetta ja tietenkin palkkaa. Ei ole projekti, ihan vakituinen. Minut jo ikään kuin valittiin siis tähän pestiin ja saman päivänä kun luulen että kiinnittyminen tapahtuu...koko päivä vahvasti nippaillut ja hedelmöittymisestä 7 vrk. HmmmEi...positiivinen mutta vaikea ongelma...no jos ratkeaa että olen jo raskaana, kerron sen heti hr-päällikölle..tämähän tapahtui ennenkuin tarjottiin,toiv ei mahiksia loppueloksi vie

no senku otat pestin vastaan, ei ikinä tiiä kestääkö alkanut raskaus loppuun, ja jos ei ole alkanut niin ei tiedä miten kauan menee raskautumiseen. Sitä et voi tietää ekan raskautumisen perusteella; että oisit "helposti raskautuva" :D Sekundääristä lapsettomuutta paljon.

Matkatyöt eivät kyllä ole perheelliselle mitään herkkua. No jos mies hoitaa lapset, päiväkotiin viemiset ja hakemiset, niin sitten onnistuu, jos vaan itse "tykkää" olla pois kotoa ja lasten luota. Itse miettisin asiaa siltä kannalta, että tyydyttääkö nykyinen työn riittävästi perhetilanteen huomioon ottaen. Jos nykyinen työ on p:stä, niin sitten olisin valmis vaihtamaan, mutta jos nykyinen on suht ok, niin se voi olla kahden pienen lapsen äidille paljon parempi vaihtoehto.

Yksi ystäväni lykkäsi toisen lapsen hankintaa "uransa" takia. Oli myös varma, että tärppää heti kun haluavat, sillä ennenkin oli käynyt niin. Surullista on se, että toista lasta he eivät koskaan saaneet. Eivät edes lapsettomuushoidoilla. Asiaa kun oli lykätty liian pitkään.
En halua pelotella, mutta lapsi ei tosiaankaan ole itsestäänselvyys.

Odottaisin puoli vuotta, jotta ehtisin ainakin aloittaa uuden työn. Puoli vuotta menee hetkessä. ikuisuuksia ei kannata siirtää, sillä lapsi ei ole itsestäänselvyys.
Olin itse samankaltaisessa tilanteessa. Päätettiin yrittää lasta, onnistui heti. Raskaus meni kuitenkin kesken, ja vaikka se tuntui pahalta, oli kuitenkin tosi hyvä että ehdin olla uudessa työssä vähän pidempään. Olin sitten myöhemmin lasten kanssa kotona hyvillä mielin.

Se esikoinenkin!! Kiitos kaikille vastauksista ja mietteistä...nyt istumme miehen kanssa pöytään, juomme punaviinipullon lopun ja punnitsemme, mietimme, jahkaamme, harkitsimme...

Ottaisin ehdottomasti työn vastaan! Ja lykkäisin lapsen yritystä vaikka vuodella. Jos ei ole ollut ongelmia raskautumisessa, niin ei vuosi mitenkään radikaalisti niitä juttuja pilaa :)

[QUOTE="Vieras";27686469]
Lasta ei niin vaan tilata.[/QUOTE]

Ei työtäkään niin vaan tilata, aloittajan kuvailemaa työtä ainakaan. Sekä työ että lapsi ovat isoja asioita, jotka toisilla järjestyvät helpommin ja toisilla vaikeamman kautta. Joku jää ikävä kyllä ilmankin jompaakumpaa tai molempia.

Muistaakseni joka kuudes pariskunta kärsii jossakin vaiheessa lapsettomuudesta. Se tarkoittaa sitä, että viisi paria kuudesta saa lapsia melko lailla silloin kun he niitä toivovat, tai jopa toivomatta. Sen valossa on minusta ihan asiallista lykätä lapsisuunnitelmia esimerkiksi vuodella, jos elämässä on muita asioita meneillään eikä iän kanssa olla ihan kalkkiviivoilla.

Yhteistyössä