Ääh, mä oon sitte huono tämmösis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Pitäis likan kämppäkaverille huomauttaa jotta sitä kissan hiekkalaatikkoa ois syytä siivota useammin. Likka haisee törkeesti kissankuselle ja ku sinne kämppään menee niin henki salpautuu hetkeksi ku haju on niin karmee. Ei ne varmaan itte sitä edes enää haista, likka ei ainakaan kuulemma haista...

Ajattelin et voisin ostaa sinne paremman hiekkalaatikon ja parempaa hiekkaa. Mutta kuinka mä nätisti sanoisin hajusta ja tarjoutuisin ostaan noi jutut? Ku en halua että se kämppis loukkaantuu.

Sielä asuu kolmaskin tyttö ja se on sellaanen että tykkää pitää ulkonäöstään huolta eikä varmasti oo onnellinen jos/kun sille selviää että haisee kissankuselta...

Molemmat noi tytöt on todella mukavia ja järkevän oloisia enkä halua loukata tai aiheuttaa mitään ongelmia noitten väleihin.

Ehkä mä vaan taas pohdin tätäkin taas liikaa turhan päiten....

Käyt vaan ostamassa eläinkaupasta kunnollista hiekkaa (mikrohiekka on hyvää) ja viet paketin tuliaisena :D

Voithan sä kertoo, että markettihiekat alkaa äkkiä haisemaan et tässä on parempaa. Ei se eläinkaupan hiekka ees tuu kalliimmaksi kun on niin riittoisaa.

Eikö sun tyttö itse voisi kämppikselleen sanoa että hei, meillä muuten haisee tosi pahalta sekä kertoa että vieraat on valittaneet. Ja onko sen hiekkalaatikon putsaus ainoastaan yhden tytön kolmesta homma?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";29206081]Ehkäpä se on sen homman kenen se kissakin on. En todellakaan alkaisi siivoilemaan mitään kissanhiekkalaatikoita vaikka jollain kämppiksellä kissa olisi.[/QUOTE]

Mää siivoaisin mielummin satunnaisesti kämppiksen kissan vessaa kuin eläisin pissanhajussa joka karkottaa vieraat. Ja mitä likasempi laatikko on, kasvaa riski että kissa pissii laatikon ulkopuolelle ja sitten on omatkin tavarat ja huonekalut vaarassa.

Käyt vaan ostamassa eläinkaupasta kunnollista hiekkaa (mikrohiekka on hyvää) ja viet paketin tuliaisena :D

Voithan sä kertoo, että markettihiekat alkaa äkkiä haisemaan et tässä on parempaa. Ei se eläinkaupan hiekka ees tuu kalliimmaksi kun on niin riittoisaa.

Toi onki hyvä idea. Sanon kunnolla vasta sitte jos toi ei auta.

Kissa on yhden noista tytöistä joten sille sen hoito kuuluu.

Ja niinku sanoin niin likka ei ite haista sitä hajua enää. Eikä se suostu siitä mitään sanomaan.

Mää siivoaisin mielummin satunnaisesti kämppiksen kissan vessaa kuin eläisin pissanhajussa joka karkottaa vieraat. Ja mitä likasempi laatikko on, kasvaa riski että kissa pissii laatikon ulkopuolelle ja sitten on omatkin tavarat ja huonekalut vaarassa.

Joo, niin mäkin. Mutta likka ei tod. suostu mitään kissanpissoja/kakkoja siivoomaan.
Kissa ei pääse likan huoneeseen joten ei myöskään kuseskele sinne.

Ja niinku sanoin niin likka ei itte tota hajua haista enää. Eikä sillä käy muita vieraita sielä ku mä.

Joo, niin mäkin. Mutta likka ei tod. suostu mitään kissanpissoja/kakkoja siivoomaan.
Kissa ei pääse likan huoneeseen joten ei myöskään kuseskele sinne.

Ja niinku sanoin niin likka ei itte tota hajua haista enää. Eikä sillä käy muita vieraita sielä ku mä.

Eli sä oot ainoa jota se häiritsee. Ookoo.

Niin siis luin kyllä että tyttös ei sitä haista enää kun on tottunut, mutta ajattelin että josko se olis voinu kämppikselleen sanoa että vieraina käyvät on huomautelleet hajusta. Mistäs sitä tietää vaikka kämppistenkin vieraita häiritsis.

Eli sä oot ainoa jota se häiritsee. Ookoo.

Niin siis luin kyllä että tyttös ei sitä haista enää kun on tottunut, mutta ajattelin että josko se olis voinu kämppikselleen sanoa että vieraina käyvät on huomautelleet hajusta. Mistäs sitä tietää vaikka kämppistenkin vieraita häiritsis.

Niin mä ja kaikki ihmiset jotka joutuu sitä haistella. Esim. kun olin kaupassa likan kanssa niin ihmiset kassajonossa sanoi "kylläpä haisee kissankusi" yms. Tota myöden häiritsee myös likkaa mutta ei se halua siitä mitään sanoa.

Noilla kämppiksillä tuntuu käyvän sielä kavereitakin kyläs. Luulis tosiaan häiritsevän mutta ehkä nekään ei kehtaa sanoa mitään?

Onko nyt niin,että kissa tekee vain laatikkoon pissinsä?Ettei se käy lirittelemässä jonneen nurkkiin tai kurjinta kaikessa, vaatteille?
Kyllä mä varmaan veisin mitään kysymättä sen hiekan,sanoisin suoraan tilanteen.

Onkohan se mirri leikattu?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29206269:
Onko nyt niin,että kissa tekee vain laatikkoon pissinsä?Ettei se käy lirittelemässä jonneen nurkkiin tai kurjinta kaikessa, vaatteille?
Kyllä mä varmaan veisin mitään kysymättä sen hiekan,sanoisin suoraan tilanteen.

Tota mäki jo epäilin mutta ainaki likka väitti että tekee vaan laatikkoon. Vaan eipä se tietty sielä koko aikaa oo mutta ilmeisesti ei ainakaan lätäköihin oo törmänny.

Niin mä ja kaikki ihmiset jotka joutuu sitä haistella. Esim. kun olin kaupassa likan kanssa niin ihmiset kassajonossa sanoi "kylläpä haisee kissankusi" yms. Tota myöden häiritsee myös likkaa mutta ei se halua siitä mitään sanoa.

Noilla kämppiksillä tuntuu käyvän sielä kavereitakin kyläs. Luulis tosiaan häiritsevän mutta ehkä nekään ei kehtaa sanoa mitään?

Sitten on vain kerättävä rohkeutta ja kerrottava, ei siinä muu auta.
Itse pitäisin varmaan kissanhiekkapussia vaan huomaavaisena kissanystävän tuliaisena, enkä välttämättä osais yhdistää sitä vihjeeksi siihen että haisee, varsinkaan jos itse ei haista. Ja tässä ei ilmeisesti juuri teinityttöjä vanhemmista likoista ole kyse?

Teinejä ovat juu.

Likka muutti tonne lokakuun alus ja sillon sielä oli vaan lievä haju. Mutta nyt haju on tosiaan tyrmäävä. Joten joko on laiskemmin siivottu laatikkoa tai sit kissa on ruvennu pissaileen muuallekkin.

Mun käy sääliksi sitä kissaakin. Tuskin kissallekkaan tekee hyvää sielä hajus olla.

Kissa pissailee todennäköisesti muuallekin. Ei hiekkalaatikosta haju leviä ja tartu niin selvästi muualle, ainakaan vaatteisiin. Jos kyseessä vielä on nuori (pentu) kissa niin eihän se välttämättä ole edes ns. sisäsiisti, tekee minne sattuu tulemaan.

Hyvä hiekka ja riittävän tihee laatikon putsaus on kissallekin ihan ehdottoman tärkeetä. Paakut pitää kerätä pois päivittäin. Saattaa olla vika jo tuossa jos teini on vähä laiskanlainen ja tyhjentää köntit pari kertaa viikossa... Kyllä minä äitinä vaatisin parempaa huolenpitoo etenki jos oma tytär on vielä alaikänenkin. Ei teinit vielä ymmärrä kaikkee.

[QUOTE="Hömelö";29206519]Hyvä hiekka ja riittävän tihee laatikon putsaus on kissallekin ihan ehdottoman tärkeetä. Paakut pitää kerätä pois päivittäin. Saattaa olla vika jo tuossa jos teini on vähä laiskanlainen ja tyhjentää köntit pari kertaa viikossa... Kyllä minä äitinä vaatisin parempaa huolenpitoo etenki jos oma tytär on vielä alaikänenkin. Ei teinit vielä ymmärrä kaikkee.[/QUOTE]

Niin, ehkä mun pitää vaan suoraan sanoa silläkin uhalla että loukkaantuu. Toi kissan omistaja on jostain kauempaa ja ilmeisesti sen vanhemmat ei koskaan käy sielä. Ja se tyttö itsekään ei käy kotona viikonloppuisin, syyslomankin vietti tuola kämpäs joten sen vanhemmat tuskin on tietoisia tästä hajuongelmasta.

Meillä on kaks kollikissaa jotka syö ja paskoo paljon. Niillä on vaan yks kuomullinen ja ovellinen hiekkalaatikko, mutta se desinfioidaan säännöllisesti, paakut poistetaan aamuin illoin ja hiekka ostetaan eläinkaupasta. Ei meillä kotona haise kissanpissa yhtään, vieraidenkaan mielestä.

[QUOTE="Rähinä-Reetta";29206527]Onko se urospuolinen kissa? Nehän myös merkkailee (en tosin tiedä miten pienestä lähtien) ja se haju on voimakas.[/QUOTE]

En tiedä. En oo tullu kattoneeksi/kysyneeksi kumpi mahtaa olla.

Yhteistyössä