Aaarrgghh! Saamattomat ihmiset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaarrgghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aaarrgghh

Vieras
Mikä vittu siinä on, kun joidenkin tyyppien on niin mahdottoman vaikeaa pitää yllä normaalia aktiivisuutta. Miten vaikeaa se voi olla vaihtaa se puhelin kun se menee rikki, ettei muut joudu stressaamaan kun ei saa yhteyttä eikä asioita saa tehdyksi, kun toinen osapuoli on tavoittamattomissa? Miten vitun vaikeaa se voi olla marssia sinne liikkeeseen ostamaan se uusi puhelin, kun kerran rahaa siihen on!? Sen sijaan että VITKUTTELEE VIIKKOTOLKULLA RIKKINÄISELLÄ PUHELIMELLA, PERKELE!!!! Sama ihan kaikkien asioiden kanssa. Soittaminen johonkin paikkaan että saa asiat järjestymään... ei millään konstilla onnistu! Hakijalle itselleen ilmaisen laitteen hakeminen liikkeestä on ollut vaiheessa jo yli vuoden!!!! Tietokoneen hankinnasta on puhunut jo niin kauan etten enää edes muista milloin se tarve syntyi! Sen sijaan rappaa muualla käyttämässä konetta ja maksaa tulosteista kirjastossa ja.. perkele! Miten vitun vaikea on hoitaa ihan yksinkertaisia asioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen ehdottanut että teen ne tyypin puolesta. Olen marssinut liikkeeseen ja valinnut laitteen tyypin puolesta mutta eeeeeiiii, kun jättää asian siihen ja puhuu puhuu puhuu vaan muttei tee mitään. Olen ehdottanut että minä soittaisin hänen puolestaan, kun ei itse saa aikaiseksi mutta eeeeiiii!!! Kun pitää "valmistautua", perkele! Mitä valmistautumista siinä on jos minä soitan hänen puolestaan!?!?!?!?!?!

Se on itseään ruokkiva kehä; kun asiat on hoitamatta, pelkää, että jotain muuta hoitamatonta ilmenee, kun niihin tarttuu. Mun lanttumaakari kutsui sitä hienosti toimeentarttumisrajoitteisuudeksi ja mä itse kutsun sitä postilaatikkofobiaksi :D!
Mut oikeesti, se ihminen kärsii siitä kyllä itse, ei se tee sitä "tahallaan" vaan kyse on...voi, se on hankala selittää, mutta voi olla alkanu esim. jonkunnäkösenä masennuksena tai upumuksena ja asiat vaan alkaa pelottaa ja tuntua mahdottomilta. Ei vaan jaksa ajatella!
Toisaalta jonkun kännykän suhteen voi olla vaikka niin, että ihminen ei alitajuisesti edes halua olla tavoitettaissa ja tietokoneen kanssa myös; voi kielktytyä jostain jutuista perusteella "mulla ei oo tietokonetta". Ne voi toimia suojarakennelmana.

LisaMarie, olet varmaan oikeassa. Monen kohdalla noin. Luulen että suojarakennelma, passiivisaggressiivista käytöstä, laiskuutta, muutosvastaisuutta, tulevaisuudenpelkoa... kaikkea tätä se on tällä yhdellä ihmisellä ja se niin ÄRRRRSYTTÄÄÄ! Joskus sille vaan nauraa mutta jumaliste kuinka se ottaa toisinaan aivoon!

Mutta se ei oo onneksi sun ongelma; pahennat asiaa siivoamalla toisen sotkuja ja yrittämällä järjestä toisen elämää. Kun joku muu tulee ja tekee, ei tarvi edes yrittää itse. Eri asia on, jos kyse on oikeasti tilanteessta, jossa tarvii apua, sitä voi vaikka suoraan kysyä, jos ihminen on riittävän läheinen!

Toisaalta jonkun kännykän suhteen voi olla vaikka niin, että ihminen ei alitajuisesti edes halua olla tavoitettaissa ja tietokoneen kanssa myös; voi kielktytyä jostain jutuista perusteella "mulla ei oo tietokonetta". Ne voi toimia suojarakennelmana.

Hmm..Minä en ainakaan inhoa kännyköitä siksi että tiedostamattomasti haluaisin olla tavoittamattomissa vaan siksi että ihan tietoisesti! haluan olla tavoittamattomissa. Tykkäsin lankapuhelimista koska niissä ei ollut sitä oletusta että niitä raahataan mukana joka paikkaan. Työssäkäyvänä ja kun on sairaita omaisia, on pakko kuitenkin olla kännykkä, ja toki hankkisin uuden jos entinen menisi rikki. Haaveilen kuitenkin että vielä joskus tulisi aika että saisi heittää kännykän johonkin laatikonpohjalle...ehkä sitten eläkkeellä.

Miksi ap:ta haittaa jos tuttava itse kerran maksaa tulosteensa kirjastossa, niin se että tarvitsee kalliita tulosteita? Miksi yrittää väkisellä hommata tietokone sellaiselle joka ei sitä halua? Toki se elämää vaikeuttaa mutta omapahan on asiansa.

Laita vielä muutama huutomerkki.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä