Aaargh! Silmälasit hajos... kysymys

Ihan kiva, hengettömät katkes tosta keskeltä ja mulla on nyt kätevästi kaks erillistä linssi-sanka-yhdistelmää... :headwall:
Onneks näkö on vaan lähes -5 kummassakin silmässä. Toiseks onneks löysin kaappien kätköistä vielä piilareita että voi ihmisten ilmoille lähteä törmäilemättä :kieh: Kuivaa vaan silmät ihan heti...

Paljonkohan mahtaa maksaa ja kauanko kestää noitten korjaus?
En tänään tiedä pääsenkö käymään liikkeessä, ois kiva tietää vähän etukäteen millanen lasku sieltä on tulossa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Mulla kans katkes tosta nenän päältä. Ei voinu muuta ku juottaa kii ja hiton rumat tuli eli uudet piti ostaa :hug:
Ei hitto, kun just vuosi sitten jouduin laittaan näistä linssit uusiks, kun toinen linssi jotenkin mystisesti raapi itse itsensä piloille. Toisessa linssissä ei ollut naarmuakaan, mutta molemmat oli pakko vaihtaa ja hetken jo mietin uusia laseja, kun linssien vaihto noihin makso melkein yhtä paljon kuin uudet normisankaset rillit...
 
Sitte ntyhmääkin tyhmempi kysymys... Onkohan mitään mahdollisuuksia että nää menis kotivakuutuksen piikkiin? Ja mitä mä teen, käynkö ensin esittelemässä näitä vakuutusyhtiössä ja sitten vien korjattavaks vai miten?
 
Nusuapina
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Sitte ntyhmääkin tyhmempi kysymys... Onkohan mitään mahdollisuuksia että nää menis kotivakuutuksen piikkiin? Ja mitä mä teen, käynkö ensin esittelemässä näitä vakuutusyhtiössä ja sitten vien korjattavaks vai miten?
Eka istut niiden päälle. Sitten teet vahinkoilmoituksen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Sitte ntyhmääkin tyhmempi kysymys... Onkohan mitään mahdollisuuksia että nää menis kotivakuutuksen piikkiin? Ja mitä mä teen, käynkö ensin esittelemässä näitä vakuutusyhtiössä ja sitten vien korjattavaks vai miten?
Tavallinen koivakuutus ei yleensä korvaa silmälaseja, kun hajoavat kuitenkin aika yleisesti. Mun käsittääkseni tapaturmavakuutus korvaa, jos lasit hajoavat tapaturmassa. Eli jos vaikka sanot kaatuneesi pyörällä... *viheletelee*
 
juuei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Sitte ntyhmääkin tyhmempi kysymys... Onkohan mitään mahdollisuuksia että nää menis kotivakuutuksen piikkiin? Ja mitä mä teen, käynkö ensin esittelemässä näitä vakuutusyhtiössä ja sitten vien korjattavaks vai miten?
Tavallinen koivakuutus ei yleensä korvaa silmälaseja, kun hajoavat kuitenkin aika yleisesti. Mun käsittääkseni tapaturmavakuutus korvaa, jos lasit hajoavat tapaturmassa. Eli jos vaikka sanot kaatuneesi pyörällä... *viheletelee*
Mä sain korvauksen kun kaaduin pyörällä ja lasit meni solmuun. Oli ihan minimivakuutukset silloin kun olin opiskelija, joten tuskin mulla oli erillistä tapaturmavakuutusta.

Sattumalta mulla on myös kokemusta linssien vaihdosta vanhoihin pokiin, vaikka ongelma onkin ap:llä toisinpäin. Specsaversilla eivät moista tee, koska lasit kootaan Englannissa eikä sinne asti lähetellä asiakkaan omia linssejä hukkumaan. Instrussa, Nissenillä ja noilla muilla yleisimmillä optikoilla olis onnistunutkin, mutta hinnoittelu menee sitten aika ylös, kun pakettihintoja ei käytetä ja työstä veloitetaan erikseen. Kokonaan uudet rillit kesäalesta tulee varmaan halvimmaksi.
 
vieras
Mulla kotivakuutus ei korvannut kun puhdistaessa laseja hengettömät katkes kahteen osaan. Syynä oli se, että puhdistaminen on normaalia käyttöä eikä normaalissa käytössä hajonneita tavaroita korvata. Löysin onneksi samanlaiset kehykset optikolta, joksa sitten vain vaihtoi vanhat linssit niihin. Ei maksanut mitenkään älyttömän paljoa.
 

Yhteistyössä