Aaargh huuto.net ja muut nettikirppikset! Tänne saa avautua kun joku kismittää, myyjänä tai ostajana!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

idunnor

Aktiivinen jäsen
14.06.2008
12 321
1
36
Aloitanpas.

Sivusta seurannut nyt mm. yhtä ryhmää fb:ssä.

Mikä siinä on, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi?

Jos joku myy vaikkapa uusia/kerran käytettyjä vauvanvaatteita, niistä oltais valmiita maksamaan just ja just 1e/kpl O_o

Mitä mä oon ostanut vaatteita uutena, niin ne on olleet kappaleelta 10-25e.

Tuntuis itestä ainakin pirun omituiselta myydä joku 20e maksanut body jollain 0,50e hinnalla jos sitä ei edes olla käytetty kuin 1-2 kertaa ja on näin ollen säästynyt pesunukalta, tahroilta, rei'iltä ym.
Mut niin monet lopulta tekee, kun eivät jaksa kuukausia tavaraa pitää myynnissä.

|O

Ärsyttää se, että vaikka KISSANKOKOISIN kirjaimin laitan ilmoitukseen, että en postita, pelkkä nouto käy, niin heti ensimmäinen kysymys ostajalla on, että paljonko postarit. Tai vielä parempi, että milloin pääsisin tuomaan hänelle kyseisen tavaran.

Ja sitten nuo tinkaajat... On sovittu kaupat ja sitten siinä tavaran ja rahan vaihtuessa aletaan vielä tinkaamaan alennusta. Äskettäin myin pilkkahinnalla yhden todella hyväkuntoisen ja halutun (sain monen monta yhteydenottoa kyseisestä vaatteesta) haalarin. Silti ostaja yrittää vielä siitä 7€ mitättömästä summasta alkaa tinkaamaan.

Ja sitten nämä rahattomat... Ärsyttäviä nekin, jotka ottavat yhteyttä kysyäkseen, että voisko maksaa vasta kuukauden päästä. Ja kyseessä jokin 2€ maksava juttu...

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mä olen laittanut ilmoitukseen silloin kun myyn pieneksi jääneitä hyväkuntoisia kenkiä sekä vaatteita lopuksi pyynnön etteivät kysy / huuda jos ei ole rahaa maksaa heti ja / tai jos maksuajan toivossa kyselevät / tinkivät. Näin karsiutuvat em. persaukiset pois ja saan yhteydenottoja niiltä joilla talous on kaikinpuolin kunnossa.

Mä kerran odottelin ja ihmettelin, et kui ostajasta ei kuulu mitään...
Ohjeistuksena vakioviestissä, että ilmoittaa kun on maksanut tuotteen, niin tiedän seurailla.
Sain tekstarin parin päivän kuluttua siitä kun oli huutanut tuotteen, jossa halusi tuotteen postiennakolla, sanoin että en suostu ja kysyin tarvitseeko maksuaikaa?
Ei kuulunut mitään...
Kunnes parin päivän kuluttua pamahti neutraalipalaute, koska en kuulema vaivautunut kertomaan tilinumeroani, ei siis edes kysynyt O_O (se tilinumerokin on jo vakioviestissä)...

Kaikenlaisia sekopäitä.

Mua ärsyttää ostajana jos vaatteet on pesty jolalin kammottavan hajuisella aineella ja vielä läträtty huuhteluaineella. Pahimmillaan on jäänyt käyttämättä kui ei ole useissa pesuissakaan lähteny haju.
Tää ongelma nimenomaan netin kautta ostaessa. Live- kirppiksellä voi haistella vaatteet;)
Mutta mä kyllä ostajana saattanut kysellä postitusta vaikka olis vaan nouto, ja on kannattanu, muutama tosi hyvä kauppa on onnistunu silleen.
Katon kyllä ettei kyse ole 300 kg antiikkilampusta joka on lasia, vaan sellaisesta helposti postitettavasta.

Myyjänä nuo postituskyselyt ei haittaa, eikä huudon sulkeuduttua tulleet yv-tarjouksetkaan, mutta se jos tehdään jo huudon ollessa auki joku "maksan satasen sijasta kympin" ehdotus, on jo ärsyttävää. Tosin noihinkin oon vastannu kohteliaasti vaan että kiitos ei.

Ärsyttää kun aina pitäis olla mittaamassa tavaroita! Paljonko on haara-lahje,paljonko on se ja se mitta. Mulla on parempaakin tekemistä ja mitta on hukassa muuton jäljiltä. Ja sit noi tinkaajat ja voisitko myydä ton ja ton erikseen??? EN! Mitä teen parilla pelillä jos myyn konsolin pois tai mitä teen yhdellä ohjaimella jos ei ole itse laitetta???

ja ja jos olen ilmoittanut että myyn koneen ja pelit yhdessä niin sillon ne myydään yhdessä. Eräskin kysyi 3 kertaa että myytkö erikseen ja mikä olis tiukka hinta vaikka vastasin heti että en myy erikseen,silti piti vielä tingata ja kysyä että jos nyt kuitenkin. AAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHHHH!

Tori fissä myyn ja ärsyttää suunnattomasti se, että luvataan ostaa, mutta sitten ei kuulukaan mitään. JOs näkee sen vaivan, että laittaa viestin jossa lupaa ostaa, vois jo siinä vaiheessa miettiä varmaksi.

Mä olen huomannut, että jotkut ostajat eivät lue sitä vakioviestiä. Olenkin alkanut huudon sulkeuduttua alkanut laittamaan ostajalle meiliä.

Sitten ärsyttää ne, jotka yrittävät ostaa tuotteen heti vaikken ole laittanut osta heti vaihtoehtoa. Varsinkin, jos kohteessa on muita huutajia, en myy tuotetta "ohi" huutokaupan.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27269303:
Mä olen huomannut, että jotkut ostajat eivät lue sitä vakioviestiä. Olenkin alkanut huudon sulkeuduttua alkanut laittamaan ostajalle meiliä.

Sitten ärsyttää ne, jotka yrittävät ostaa tuotteen heti vaikken ole laittanut osta heti vaihtoehtoa. Varsinkin, jos kohteessa on muita huutajia, en myy tuotetta "ohi" huutokaupan.

Mä vasta tajusin, että se myyjän oma viesti jatkuu siinä vakioviestin lopussa :D laitoin aina spostia takaisin, että voisiko laittaa tilinroa yms. Ja kun osa myyjistä vastasi, että vakioviestissä oli tiedot. Mä vastasin niille, että ei näkynyt :D

Että osa huutajista voi olla myös yhtä älykkäitä, kuin minä =)

Prkl, stna, jmlt, vttu!!!! Te ylihinnoittelevat roskanmyjät tai ikean kaappia "antiikkina" myyvät imbesillit miks vaivaudutte?

Onhan se niin että hölmö on se joka maksaa, mutta voi että ku vit*ttaa!

Myyjänä ja ostajana harmittaa ne joista ei kuulu mitään viikkoon vaikka laittaa kuinka monta viestiä. Ja lopulta tuli vastaus et sori, olin matkoilla/s-postisi meni roskapostiin/laitoin viestiä väärälle henkilölle tms. Ja ne, jotka huutavat vain nouto-kohteen, eivätkä sitten jaksakkaan tulla noutamaan.

Ostin facekirpulta 56 cm kietaisubodyn ja kun sain sen se oli kokoo 62, mutta kokolappu vaan pesussa kulunu. Kyllä ärsytti kun olisin halunnut just pientä kokoa kun mulla ei niitä juurikaan ole, kun taas tota seuraavaa on. Se ärsyttää aina jos saa jotain muuta kun mitä on ostanu. Onneks yleensä kaikki menee ihan hyvin.

Mua taas ärsyttää/ihmetyttää nimenomaan se, että käytetystä lastenvaatteesta (olkoon vaikka kerran kaksi pidetty ja pesty) pitäisi saada uutta vastaava hinta! Se on käytetty lastenvaate, on ihan oma valinta ostaako 25e bodyn vai 5e bodyn. En suostu maksamaan käytetystä vauvan/pienen lapsen sisävaatteesta uutta vastaavaa tai edes lähellekään hintaa, jos haluan laittaa 20e vauvan bodyyn niin sitten haen sen uutena kaupasta. Myös tunnearvolisät (meidän neidin ehdoton lemppari, haikeudella itkun kanssa tästä luovutaan, ei lähde alle 25 euron) ei mene jakeluun, se on vaan vaate. Käytetty lasten vaate. :D

Ne jotka myyvät tekonahkaa nahkana, tai tekoturkista turkiksena.

Ne, jotka lisäävät tuotteen kuin tuotteen perään siihen kuulumattomia hakusanoja, niin että kun haet sitä nahkatakkia, tulee tuloksina kaikkea mahdollista farkuista ja ticketin toppahaalareista alkaen. Lisänä 8 tekonahkaista rauskaa ja 1 aito nahkatakki + 1 Robinin levy.

Ja kaikki loput fatipäät, jotka eivät lue yhteisön sääntöjä saati ymmärrä niitä. Lisänä se, että lukisivat ilmoituksen huolella loppuun ja uskoisivat sitä jopa. Nouto kun on NOUTO ja tasaraha on tasaraha.

Vituttaa valehtelijat.

Tori.fissä ostettiin renkaat autoon, pelkät renkaat siis ilman vanteita. Tarkasteltiin ne pintapuolin mielestämme hyvin ja kun vietiin ne liikkeeseen vanteillelaittoon niin osa renkaista oli käyttökelvottomat.
Uudenveroiseksi lupaili. Olihan sitä pintaa totta kyllä renkaassa mutta jos renkaassa piilossa pieni viiltojälki josta sisäkumi pullistuu ulos niin olishan siitä kiva mainita.
Otin yhteyttä sähköpostitse myyjään kahdesti, ei vastannut mitään. Ei onneksi hirveästi hävitty rahaa mutta vituttaa ihmisten epärehellisyys.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27270337:
Ne, jotka lisäävät tuotteen kuin tuotteen perään siihen kuulumattomia hakusanoja

Ja kaikki loput fatipäät, jotka eivät lue yhteisön sääntöjä saati ymmärrä niitä. Lisänä se, että lukisivat ilmoituksen huolella loppuun ja uskoisivat sitä jopa. Nouto kun on NOUTO ja tasaraha on tasaraha.

Aamen!

Tulin juuri siihen tulokseen että ostan vain ja ainoastaan kuntoluokituksella uusi tai uudenveroinen olevia lastenvaatteita, "hyväkuntoinen" kun näköjään voi tarkoittaa eri ihmisille eri asioita :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27270337:
Ne jotka myyvät tekonahkaa nahkana, tai tekoturkista turkiksena.

Ne, jotka lisäävät tuotteen kuin tuotteen perään siihen kuulumattomia hakusanoja, niin että kun haet sitä nahkatakkia, tulee tuloksina kaikkea mahdollista farkuista ja ticketin toppahaalareista alkaen. Lisänä 8 tekonahkaista rauskaa ja 1 aito nahkatakki + 1 Robinin levy.

niin totta! jos haem vaikkapa vuittonia, en ole kiinnostunut ostamaan niitä muovisia bulgariantuliaisia. ja kaikki ruudullinen ei ole burberryä.

Vituttaa ne myyjät jotka ei saatana myy, vaikka on kaupoista sovittu.

Myyjä oli myymässä tuotetta X hintaan X. Ilmoitin ostohalukkuudesta sovittiin kaupoista. Lupasin noutaa, mutta myyjä itse ehdotti puolivälimatkaan tuloa...sopi toki mulle. Mutta myyjäpä teki oharit. Kahdesti.

On se saatana kumma, kun ei raha kelpaa. Perkele.

Yhteistyössä