AAAARRGGHH!!! Hermo menee naapurin akkaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TT

Vieras
Jumaliste,että osaa olla raivostuttava ihminen. On joku reilu 30-vee englannin opettaja.Sekä vuokralla tässä taloyhtiössä. Kovin tympee ja nenäkäs ja oikeen narsistinen ihminen.
Sillä on ihan ihme tapa paiskata ulko-ovi kiinni TÄYSILLÄ ihan vaan kiusatakseen meitä muita. Ensimmäisen huoneiston asukas oli kauan sitten ottanut yhteyttä tämän akan vuokra-isäntään,mutta eipä tämä mies usko mitä tästä ihmisestä kerrotaan.

Itse olen vuoro-työssä ja ois ihan kiva nukkua tähän aikaan aamusta kun iltavuorosta muutamia tunteja aiemmin kotiutunu!!!! tai toisinpäin,kiva ois nukkua päivällä kun aamuvuorosta tulee kotiin,mutta ei!!! Sain tästä viime viikolla tarpeekseni ja otin isännöitisjään yhteyttä. Kohta nainen vikisikin ovella jauhaen yö-rauhasta ja järjestyssäännöistä!! Yörauha on 23-06 joo,tiedä enkä ole häntä syyttänytkään metelistä yöaikaan. Ihan raivona tärisi tuossa ovella. Joka vastaus mun lauseeseen ja kysymyksen oli "so what",naurettavaa!! Jooh,sahan sitä yörauhan jälkeen toimia normaalisti,muttei tuo ovien paiskominen ole normaalin elämisen ääniä.

Mua sitten syytti että mä olen se joka häiritsee,kun herään aamulla 04:45,mutta pakko herätä kun työt alkaa 06:00. Hän kuulemma herää siihen. Paskat. Ei voi herätä kun mun mieskään ei herää siihen kun liikuskelen aamulla täällä!! Ja kun vielä kylppärit hällä ja meillä vierekkäin,makuuhuone hälläkin toisella puolella taloo..
Oli siis saanu isännöitisijältä lappusen ja sen takia tuli meidän ovelle. Oli sitten kuulemma isännöitsijän kanssa puhunu puhelimessa siitä miten mä häiritsen ja kuulemma isännöitsijä oli samaa mieltä. Eipä kuulemma ollu samaa mieltä kun soitin isännöitsijälle,mutta tuntui menettävän hermonsa hänkin...

Mitä hemmettiä voi tehä että tuo ihminen rauhottuu?? Mulla menee hermot. Ollaan toki isompaa asuntoo kateltu tässä jne. mutta ei kuitenkaan ihan sekunnissa muutettas vaikka uusi asunto ostettas,mutta ei tässä järki kestä läjässä kovin kauaa.

Kenelläkään kokemusta naapurin kanssa tappelusta? :D

Onko se muka normaalia että ovi lyödään kiinni niin että se häiritsee naapuria?! Itse kyllä koetan elää niin ettei toimintani naapureita haittaa,sen verran kunnioitan naapureita. Ja onpahan taloyhtiön hallituksessa puhuneetkin tästä akasta että pihalle se pitäs saada. Se kyllä on muidenkin talojen asukkaiden toimiin puuttunut vaikkei hänen seinänaapureita olekaan,vaan asuvat toisessa rakennuksessa samassa pihassa. Ja on syytä epäillä,että tämä nainen on naarmuttanut mieheni auton maalipinnan,jonka takia auto maalautettiin viime kesänä. Autossa meni toisen kyljen mittainen,keulasta perään,viilto ja ns. lumihiutale naarmutettu etulokasuojaan.. Tästäkin epäilystä on hallitukselle kerrottu.

En ihmettelisi tätä paiskomista jos vaikka lapsia olisi tällä akalla.Lapet on ihan eriasia kuin elämäänsä kyllästynyt, yksin elävä...

Ja kun en edes joka aamu onneksi tarvitse herätä 04:45..akka kyllä itse aloittaa joka ikinen aamu ovien paiskomisen 06:30..

Ja hiljasuus on vaan 06 saakka. Maailma ei vaan pyöri vuorotyöläisten mukaan. Mutta kun oot naapurin naista päättänyt vihata, niin vihaa vaan. Kun alkaa riitelemään, se voi olla loputon suo. "Onnea" matkaan vaan!!

No tottakai olen itse ottanut silmätikuksi..Huh! Täällä ei kyllä voi koskaan kirjoittaa mieltään painavista asioista kun aina aloittaja on syyllinen joka asiaan..
Joka tapauksessa: Muutin tähän mieheni asuntoon vuosi sitten ja on tuon akan kanssa kuulemma nelisen vuotta tapelleet ensimmäisen huoneiston asukkaan kanssa.Tämä nainen asuu toisessa ja me kolmannessa.

Ihan rauhallisesti totean, että kuulostaa siltä, että sinä ap olet ottanut naapurin silmätikuksi. Tein itsekin ennen yövuoroa ja kyllä risoi kun yritti nukkua niin naapurilla soi radio koko päivän. Ei kai se edes kovalla ollut, mutta kerrostalot on niin pahvia. Aika nöyränä kyselin voisiko raidio olla kiinni tietyn aikaa päivästä. Onneksi oli ystävällinen naapuri ja saatiin asia sovittua. Hänhän siinä jousti aika tavalla.

AP, minä ymmärrän naapurisi yörauhasta puhumisen niin, että kerroistaloissa ei ole muuta rauha-aikaa. Niinhän se on. Ovia saa paiskoa, huonekaluja voi siirtää, radio laulaa ja pölynimuri pauhata. Vaikka kaikki samaan aikaan. Minä muuten heräsin yöllä aina siihen kun yläkerran naapuri kävi vessassa. Ne putket pitää kovempaa meteliä kuin itse vessa. En siis herännyt jos mies kävi vessassa. Jopa pissan lorina kuului alakertaan :x

Kun kerran katsotte sitä isompaa asuntoa, niin olisiko omakotitalo teille kuitenkin sopivin muoto? Jos ei ole varaa, niin ei ole myöskään varaa valittaa.

No ei onneksi asuta kerrostalossa..

Tekin idiootit kai paiskotte ovianne ja jos joku puuttuu asiaan,ette voi myöntää tehneenne väärin..
Ja kai saatte jotain nautintoa kun pääsette täällä asian avannutta kyykyttämään.
No eipä siinä,aloitan siis itsekin ovien paiskomisen,koska se on hyväksyttävää eikä siitä voi valittaa.
Ei edes naapurin akka.

Meijän yläkerran eukko kuuntelee musiikkia päivisin niin kujalla, ettei lapset pysty päiväunia nukkuu.
tyttökin sanoo "äiti mukiikki pois". Ja aina illalla 22.oo alkaa hillitön kamojen raahaaminen pitkin lattiaa, kamat kolisii ja kilisee pitkin lattioita. Pyykkikone lähtee pyörii aina viiden aikaan aamulla.
Ja se tosiaan kuuluu. TODELLA raivostuttavaa. Ei auta sanimiset yms..
Vaikka asuu kerrostalossa, niin ei sitä tarkoita, että toisten kuuluu kärsii metelistä.
Normaalit elämisen äänet kuuluu asiaan, mutta ei mun mielestä musiikin täysillä kuuntelu tai yöllä kamojen raivaus kuulu siihen...

"täti moonika" kiitos asiallisesta vastauksesta. tiedät sinäkin siis mikä on normaalia elämista ja mikä ei..Mielestäni ei ole oikein että "joutuu sopeutumaan" naapurin häiriköintiin. Mielestäni kaikkien kuuluisi elää niin ettei se muita häiritse,asui sitten kerros-tai rivitalossa.. Tahallinen häiriköinti on jo kotirauhan rikkomista

Mä tavallaan ymmärrän sua ap. Me asutaan vanhassa kerrostalossa jossa huoneistoissakin kaikuu ja kuuluu normaalia isommat äänet. Meidän alakerrassa asuu lapsiperhe: 2 alle kouluikäistä ja 2 teiniä ja voin kertoa että meteliä lähtee. Just nuo oven paiskomiset ja rappukäytävässä huutaminen ja siihen lisäks kahden koiran räksytys... Mulla on hermot ihan pinkeenä niitten kans mutta oon niellyt sen kun tiedän että pääsen muuttamaan pois. Ja en ole ihan ainoa joka niistä ei niin kovin pidä, mutta ainoa "epänormaali" meteli ja valituksen aihe on noi kaksi koiraa jotka räksyttävät kaksin ollessaan joka hiivatin ääntä, mutta eivät sitä tee kuitenkaan öisin, huh....

Niin ja vielä lisätäkseni, että mä aina yritän hillitä tuota meijän pikkuapinaa olemaan hiljaa rappukäytävässä ja illalla myöhään sekä aamulla aikaisin olemaan asunnossakin suuremmitta meteleittä, mutta jos alakerrassa riehutaan ja möykätään niin annan palaa samalta suunnalta...

"täti moonika" kiitos asiallisesta vastauksesta. tiedät sinäkin siis mikä on normaalia elämista ja mikä ei..Mielestäni ei ole oikein että "joutuu sopeutumaan" naapurin häiriköintiin. Mielestäni kaikkien kuuluisi elää niin ettei se muita häiritse,asui sitten kerros-tai rivitalossa.. Tahallinen häiriköinti on jo kotirauhan rikkomista

:)
Olenisännöitsijän kanssa keskustellut tuosta ykäkerran asukkaasta. Hän sanoi, ettei kenenkään kuulu kärsiä siitä metelistä. Tuokun on kuiten tahallista. Musiikki on niin kujalla, että rappukäytävään raikuu, ja sitä ei kyllä normaaliksi voi luokitella. Eikä myöskään se huonekalujen siirtely normaalia ole yöaikaan.
Ei mua häiritse päivisn se. Koska silloin se peittyy kaikkeen muuhun hälyyn. Esim: meillä on pesukone päällä, tiskari.. Mutta, tuosta musiikista kävin sanomassa kerran niin sieltä vaan sanottiin, että kyllä päivisin saa soittaa.. :/ Enkä tosiaan ole ainoa ketä se tässä talossa häiritsee..

Onko asialliset vastaukset niitä jotka ovat ap:n kanssa samaa mieltä? Kyllä minä olen muissa ketjuissa usein samaa mieltä aloittajan murheen kanssa. Olen jopa täysin samaa mieltä täti moonikan kanssa siitä, että kerrostalossa ei missään nimessä saa raahata kamoja klo 22.00.

Siitä huolimatta koen että ap käyttäytyy agressiivisesti. Et varmasti ap edes ymmärrä miten raivokkaan kuvan annat itsestäsi tai sitä, että vaatimuksesi ovat hieman kovia. Kyllä kerrostalossakin pystyy monesti sopimaan joustoista tai asioista. Kerroinhan minäkin asiallisesti omasta kokemuksestani, jossa naapurin radio möykkäsi kun yritin nukkua.

Niin siitä ovien paiskomisesta... En tee sitä. Mutta minulla on todella äänekkäät lapset. Toisaalta minä muutin omakotitaloon, niin täällä voi tehdä mitä lystättää.

Mä en aio alentua samalle tasolle,kuin tuo naapurin akka. Elän silti rauhallisesti ja äänettämästi kuin tähänkin asti,en aio antaa sille syytä jatkaa tuota meteliä,sillä että itse käyttäydyn samoin. Jos sen elämänlaatu paranee tuolla paiskomisella niin onneksi olkoon hälle.

Kyllähän sitä normaalit elämisen äänet kuuluu taloyhtiöihin, mut se mikä määritellään normaaliin elämiseen niin onkin kinkkisempi juttu. Ovien paiskominen ei mun mielestäni siihen kuulu, mut esim hiljaseen aikaan kerrostalossa asunnon/rapun oven kiinni laittaminen ihan sivistyneestikin voi kuulostaa herkän kuuntelijan korviin paiskomiselta.

Ilmesesti tilanne on jo siinä pisteessä et naapuri kokee et häntä kytätään ja ap on jo niin kiukkunen ettei ihan lähiaikoina kannattais edes yrittää mitään keskustelua. Antakaa tilanteen nyt hetken rauhottua ja koittakaa sit puhua asiasta keskenänne, ilman välikäsiä ja rauhassa.

Vuorotyöläisenä sanoisin, että opettele nukkumaan metelistä huolimatta, pidä vaikka radio auki niin äänet ei häiritse. Noudata itsekin taloyhtiön hiljaisuusaikoja, yleensä klo 23-07. Jos nukkuminen ei onnistu, koska muut taloyhtiön asukkaat elävät ns.normaalissa vuorokausirytmissä, niin nuku aamulla sen verran kun pystyt, ja ota toiset unet illalla.
Jos ei auta, vaihda työpaikkaa, muuta omakotitaloon.. mutta käy nyt ensin päiväaikaan kuuntelemassa paikan meteliä ; liikenne, mahdolliset rakennustyöt jne.

Eipä se elo ole aina niin auvoista omakotitalossakaan... Me oltiin rakennettu talo ja asuttu tässä pari vuotta.. naapuritontille rakennettiin sitten myös... Jo rakennusaikaan kävi selväksi, että he tekee niinku tykkää.. Pihalla nuotiolla poltettiin kaikki paska mitä rakennusaikana tuli... jopa auton vanhat öljyt... Kunnasta sinne soitettiin ja naapuri kirkkain silmin väitti, että "ei me polteta kun puhdasta puuta". Muuten mulle sama vaikka polttaisivat vanhan mummonsa mutta kun savu ja katku tuli meidän pihalle... eipä kiva... Nyt kun talo on valmis niin sama homma jatkuu... ensin poltettiin pannuhuoneessa kaikki pikkuvauvan vaipat.. tai ainakin savu joka painui meidän pihaan haisi aika ajoin muovin/paskan sekoitukselle... Sieltä hyvin monesti tulee savut ja katkut meidän pihaan suoraan lasten leikkipaikalle... todennäköisesti polttiaineena ei ole puhdas puu vaan jotain ihan muuta... savun ja katkun perusteella.. .Noh, onneksi kunta viimein uskoi meitä ja tuli katsomaan itse... Loppuupahan naapurin akan "minähän saan polttaa omassa kattilassa mitä halua" huutaminen kun kunta puuttuu asiaan... Ja kyllä, monesti ollaan yritetty kysellä, että voitaisko tätä asiaa sopia ystävällisesti, mutta ei! Heidän ei kuulemma tarvi meidän kanssa tästä keskustella... Jotta kyllä niitä tuperiä naapureita joita ei kiinnosta kun oma napa, mahtuu tähän maailmaan! Tsemppiä ap:lle!!!

Laittakaa isännöitsijälle hankintaehdotus ovipumpusta ja ovi menee aina rauhallisesti kiinni. Tuon urputuksen määrän jälkeen hän on varmasti myöntyvä ajatukselle. Vai löytyykö sitten valitusta korkokenkien kopistelusta tms? :D

Yhteistyössä