A. Wahlgren vai E. Pantley?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edes 1 pidempi unijakso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Edes 1 pidempi unijakso

Vieras
Suunnittelen aloittavani pikkuhiljaa unikoulua pojallemme, alkaa yölliset heräilyt 0,5-2 h välein väsyttää liikaa. Muutaman yön peräkkäin on pärjännyt kahdella syötöllä, joten ei pitäisi olla nälkä noin usein. Jostain syystä palasi sitten vanhoihin tapoihinsa.

Olen kuullut otsikossa mainittujen henkilöiden unikouluista tai vinkeistä parempiin yöuniin. Kumpaakohan kannattaisi kokeilla? Oletko lukenut molempien opit; mitkä ovat keskeisiä eroja? Vai onko molemmilla samanlaiset konstit?

Perusero on, että Wahlgren pakottaa ("äidillä on oikeus.."), Pantley suostuttelee (yhdessä lapsen kanssa parempiin uniin). Wahlgrenin metodissa heijataan vaunuja sisällä vaikka lapsi huutaisi kuinka. Pantleyn kirjan engl. nimi on No-Cry Sleep Solution.

Alkuperäinen kirjoittaja Edes 1 pidempi unijakso:
Suunnittelen aloittavani pikkuhiljaa unikoulua pojallemme, alkaa yölliset heräilyt 0,5-2 h välein väsyttää liikaa. Muutaman yön peräkkäin on pärjännyt kahdella syötöllä, joten ei pitäisi olla nälkä noin usein. Jostain syystä palasi sitten vanhoihin tapoihinsa.

Olen kuullut otsikossa mainittujen henkilöiden unikouluista tai vinkeistä parempiin yöuniin. Kumpaakohan kannattaisi kokeilla? Oletko lukenut molempien opit; mitkä ovat keskeisiä eroja? Vai onko molemmilla samanlaiset konstit?

teillä menee päivät? Syöttekö silloin usein? Jos päivälläkin syötte hyvin usein voisit yrittää ensi pidentää sitä ruokaväliä. Uskon, että yöt voivat olla sen jälkeen helpompi myös muuttaa.

Hei! Oman kokomukseni mukaan syöminen on toisille lapsille vain yöllinen tapa. Ainakin meidän poika söi oikein mielellään yökaudet, mukavahan siinä oli yökaudet tissisuussa köllötellä =) Lopulta jouduimme tekemään tälle tavalle kerrasta poikki-lopun, eli rintaruokinta lopetettiin kerralla. Ja ei sen puoleen poika pärjäsikin aivan mainiosti aamuun asti ilman evästäkin...
Itse olen lukenut tuon Pantleyn kirjan ja poiminut sieltä joitakin vinkkejä omaan käyttöön.

Kiinteitä ei varmaan vielä syödä tarpeeksi, annosten koko on vielä vähän hakusessa. Siksi ajattelin, että jos ensin saisi vähennettyä yösyöttöjen määrää pikkuhiljaa. Poika on tosi aktiivinen joten kuluttaa paljon; maitoa syö usein päivälläkin välipalana.

Luulen myös, että tuo syöminen on mukava tapa ja rauhoittavaa, kun ei osaa nukahtaa itsekseen. Kahden tunnin päästä iltapuurosta ei pitäisi olla vielä nälkä. Mutta kun olen jonkin aikaa koittanut rauhoitella eikä onnistu, niin sitten olen imettänyt että pääsisin nukkumaan. Jostain syystä heräilee tosiaan usein, ja aina täytyy rauhoitella nukahtamaan joko taputtelemalla/silittelemällä tai jos ei auta niin imettämällä. Noihin 'turhiin' heräilyihin kaipailisin vinkkejä, pari syöttökertaa yöllä olisi jo luksusta!

Yhteistyössä