a+jugurtit

  • Viestiketjun aloittaja pipana
  • Ensimmäinen viesti
pipana
mulla tyttö joka on 1v1kk ja tykkäisi kovasti jugurtista..siis ihan esim.valion banaani jugurtti on herkkua,mut huomasin et niissä on kamalasti(?)sokrua..olisko ollu 12mg tai jotain...onko toi paljon?entä onko olemas jotain vähä sokerista maustettua jugurttia?(maustamaston ei kelpaa)entäpä noi a+jugurtit,joissa on lisättyä d-vitamiinia.ootteko niitä antannu?
 
Eikös niissä lastenjugurteissa lue, että vähemmän sokeria...? Samoin joissain (olisiko nyt valion) purkki jugurteissa lukee kyljessä, että lisätty vähemmän sokrua...itse olen ainakin tuollaisia syönyt :) Meillä toistaiseksi maustamaton menee, ainakin hedelmäsoseen kanssa, mutta kyllä pojalla niitä A-jugurttejakin uskaltaisin antaa (poika hiukan vajaa 1v)!
 
Siis 12 mg on tosi vähä, mutta luulen että se oli 12g eli noin ruokalusikallinen ja se on 100 g:ssa tavaraa. Jogurtti on 150-200g per purkki. Olen antanut kaikkea, en ole kyttäillyt sokereita sen kummemmin. Maalaisjärjellä pärjää aika hyvin. Ja ne vitamiinit jos on lisätty, niin niitä on vain vähän ei vaikuta d-tippoihin.
 
pipana
nii mul on itseasiassa täs just itelläni tämmönen a+ jugurtti jossa lisättyä kuitua,d-vitam.-kalsium,flavonoidi..et onkohan nää ihan ok vai pitäiskö pysyä valion hedelmäpommeissa.
 
Kyllä mun mielestä noi jugut on ihan ok. Täällä on ollut aikaisemminkin ketjuja noist jogurteista ja kyl mun mielestä aika moni niitä taaperoilleen antaa. Itse en kyllä anna oikein niitä vähärasvasia... Ihan tavallisia jogurtteja vaan. Mitens muuten muut? Annatteko rasvattomia vai ihan tavallisia jogurtteja? Mikä on suositus?
 
anu
Tavallisia jugurtteja..olen myös tykännyt tehdä pitelöitä, kun syön niitä välipalana itsekkin. Siihen laitan marjoja/hedelmiä, juguttia, vehnäleseitä, (soijaprotskuja), ja maitoa, sitten tehosekottimella kaikki sekasin. Soijaa käytän vaan itselleni, jos oon käyny salilla, lenkillä tms..ns. palautumisjuomana.. Kannattaa kokeilla!
 

Yhteistyössä