A-hepatiitti rokotus yli 1-vuotiaalle? Ottaisitko jos olisit menossa näihin maihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neytiri

Aktiivinen jäsen
Saksa, Itävalta, Italia, Kroatia ja Tsekki.

Meillä terkkari on sitä mieltä että ei tarvitse ottaa, lapsi kuulemma sairastaa A-hepatiitin niin lievänä, ettei se ole haitallista.

Mutta eikös tuo kuitenkin ole maksatulehdus? Mitäs jos se sitten tekeekin jotain pahaa maksalle?

Olemme siis pneumokokkirokotetutkimuksessa, ja tyttö on voinut saada joko a-hepatiitti tai pneumokokkirokotteen, mutta emme tiedä kumman. Nyt pitäisi luottaa siihen th:n sanaan ja olla murehtimatta asiasta. Kuulemma saan vielä tutkimuslääkärin kanssa jutella asiasta ensi viikolla.
Mitenkäs te tekisitte? Vaatisitteko rokotteen?
Ja siis matkalla on tarkoitus olla useampi viikko.

Eihän nuo varmaan niitä korkeimman riskin maita ole, mutta jos teillä on jatkossa aikomus matkustella enemmänkin, niin kannattaahan se ottaa sitten jo nyt.

Joo pointti olikin, että en tiedä onko hän saanut tuon rokotuksen jo, kun verrokkirokotteena oli tuo hep-a rokote, jonka nyt viimeistään tahtoisin lapselle.
Musta tuntuu että on vaan tosi väärin, jos itse en saa päättää sitä. Enhän minä sellaista luvannut kun tuohon pneumokokkirokotetutkimukseen lähdimme. Kysyin tätä silloin, sanoivat että annetaan sitten se jos ei sitä saa jo heti ensimmäisenä rokotteena. Vaikea selittää..

Mutta siis ottaisitteko juuri noihin maihin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JA entä jos on tutkimuksessa sen saanut jo?

Niin, mitäs sitten antavat jos näin on.

Ymmärsin että tarvittaessa lähettävät (jos katsovat tarpeelliseksi noissa maissa) terkalle uuden rokotteen, jota sitten annetaan lapselle ennen matkaa. Mulle ei vaan selvinnyt se, saako lapsi sitten automaattisesti molemmat, vai voivatko pistää myös esim. jotain harmitonta liuosta. Jotten saa tietää kumpaa on saanut.

Yhteistyössä