A-ero + uusi suhde

Kuinka nopeasti a-eropaperien viennin jälkeen on soveliasta aloittaa uusi suhde?

Eroon ei sisälly mitään draamaa tai tuskaa vaan liitto ollut pitkään ns. kaveruussuhde (ei seksiä jne). Päätös oli yhteinen ja eroa harkittu jo lähes vuoden.

Asumusero 15.6. lähtien ja paperit viety 2 vko sitten. Ex-mies hakenut jo uutta seuraa (ja ilmeisesti tavannutkin joitain), joten saanko minäkin hyvällä omalla tunnolla mennä eteenpäin??

Kertokaa... Kiitos!!
 
"Neri"
Jokaisen oma päätös... itse en hakenut uutta seuraa ennen kuin avioliitto oli virallisesti ohi. Vaikka meilläkin eroa oli harkittu jo pitkä aika, koin että mun tulee edes tuon harkinta-ajan olla yksin ja toipua erosta, enkä tuntenut vielä olevani "vapaa" kun olin kuitenkin virallisesti naimisissa. En itsekään haluasi tutustua mieheen joka olisi vielä naimisissa, tulisi sellainen mielikuva että ei hetkeäkään osaa olla yksin eikä eroa pahemmin sure.
 
Siis mä puhun noin yleisesti. En ole mitään varsinaista suhdetta harkitsemassa. Suhde on kuitenkin eri asia kuin tapailu.

Sehän tässä mättää, että olen tuntenut olevani yksin jo pidempään (noin 2 vuotta). Mies mennyt menojaan, asunut osan viikosta muualla... Me ollaan puhuttu vaan säästä ja lapsista... Pettänytkin tämä on jne.
Onhan näitä jotka on vaihtanut "lennosta" (M Aitolehti, Tauski...), mutta mä koen kuitenkin olleeni yksin jo pidempään, vaikka virallinen ero onkin vielä 5 kk päässä...

Miksi ei sais mennä eteenpäin? Ymmärrän, että vanhasta pitää ensin päästä yli, mutta entä jos sitä ylitsepääsemistä ei ole?

Ei tarvii noin hyökkäävästi vastata, en mielestäni kysynyt mitenkään pahasti...
 

Yhteistyössä