9v tyttö uskoo vielä joukupukkiin. onko normaalia?

  • Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
.....
uskooko muiden 9-10v joulupukkiin? olen nyt tässä taistellut ajatuksen kanssa että pitäisikö kertoa vai ei joulupukin olemassa olosta. tyttö kirjoitti joulupukille kirjeenkin kuukausi sitten
 
Blue
On normaalia, mun 11v:kin "uskoo" (siis haluaa uskoa) vielä, eli kieltää totuuden vaikka sen on varmasti moneen kertaan kavereiltä kuullutkin.

Ja kun munkaan kanssa ei aikanaan käyty mitään istutaan alas ja kerrotaan lapselle että joulupukkia ei enää ole-keskustelua, vaan itse vaan jossain vaiheessa vähitellen tajusin että ei ole olemassa (mutta pitkään silti vielä leikin uskovani) niin en aio minäkään sellaista käydä lasten kanssa.
 
siskon 9-vuotias poika uskoo myös viellä joulupukkiin. musta se on tosi sulosta! ku muuten poika on jo niin koppava & uhmakas "esi-teini" niin sit viel joulun taika kiehtoo :) kyllä varmaan ens vuonna viimestään on tämäkin poissa jo mielestä. poika vähättelee sitten varmaan siskojen ja serkkujen uskoa joulujätkään ;) .. en sinuna kertoisi tytölle :)
 
Hei....
uskooko muiden 9-10v joulupukkiin? olen nyt tässä taistellut ajatuksen kanssa että pitäisikö kertoa vai ei joulupukin olemassa olosta. tyttö kirjoitti joulupukille kirjeenkin kuukausi sitten
LAPSET LAPSINA :(

Eli älä kerro. Kuten joku jo kertoi, kyllä lapsi on sen jo kuullut kavereilta. Haluaa vaan uskoa, eikä siinä mitään väärää ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
"harmaa"
Mä kehoitin mun 9v poikaa tekemään pukille toivelistan pikkuhiljaa. Jätkä katsoi mua sellaisella "ooksä vähän daiju" -ilmeellä ja repesi nauramaan. Sanoi sitten että hei äiti, kyllä mä tiedän jo että sä ne lahjat ostat. :D
Lupasi ettei kerro asiasta pikkusiskolle. Eipä... Muuten vaan pyörittelee silmiään ja ilveilee aina kun sisko puhuu joulupukista. :D
 
IhanaValo
Meillä vanhempi tyttö 8v. ja tuntuu vielä uskovan ainakin jollain tavalla pukkiin. Tekivät siskonsa kanssa lahjalistatkin.. En meinannu kertomalla kertoa, kuulevat kyllä jostain ja jutellaan sitten kun aiheellista on.
 
"äitee"
"Pikkutyttöni" (inhoaa sitä nimitystä) usko joulupukkiin ei tarvinnut mitään erityistä totuuden paljastamista, vaan se usko sitten hälveni 8-12 ikävuoden aikana. Hän on tosi jouluhenkinen ja askartelee innolla joulukoristeita, joulukortteja, leipoo joululeivonnaisia yms. Samanlainen kuin isoäitinsä :)

Joulupukki on vaan se joulun juttu hänelle ollut aina. Onko se sokeaa uskoa ollut, en mene takuuseen, vaan sellaista christmas spiritiä.
 
erimieltä
Minusta kyllä on outoa jos uskoo vielä pukkiin!

Tosin minä suvun nuorimmaisena sain valistusta hyvin aikaisin hyvin monesta asiasta mutta en enää 6 vuotiaanakaan uskonut joulupukkiin...
 
"vieras."
Miksi ihmiset vielä nykyäänkin huijaa (minkään ikäsiä) lapsia moisella? Onhan se toki kätevä tapa kasvattaa kiittämättömiä kakaroita, listaa vaan pukille, että mitä arvon räkänokalle suvaitsee tuoda. Ja kilarit päälle tietysti, jos jokainen toive ei toteudu.
 
Ihanaa, anna toisen uskoa Joulupukkiin :)

Meillä ainakin uskotaan - ja osataan myös olla sen verran juonessa mukana, että emme lähde riipimään väen vängällä kenenkään uskomusta pois. Jouluhenkeä ja hyvää mieltä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Owl

Yhteistyössä