9v palellutti kätensä ulkona (ihan valkoiset olivat jo) Minkälaiset hanskat jatkossa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiuwspöfjsd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fiuwspöfjsd

Vieras
silloin ei vielä ollut ees kunnon pakkasia, nyt ei ollut kovin kauaa pihalla ja kädet jo kylmät ja sen takia tuli sisällekkin. Millaiset hanskat jottei heti tuu kylmä??

Voi ressukkaa kun ei malttanut tulla sisälle ja hanskat oli jäänyt kotiin, ihan valkoisena kädet ja turvoksissa, lämpimän veden alla piti niitä.

[QUOTE="Muuan";27647368]Mun ystävä sanoi että heidän lapsilla ne karvavuoriset nahkarukkaset on pitäneet kädet lämposinä.[/QUOTE]
Ylipäätänsä jotkut rukkaset ja alle Ruskovillan hanskat on ihan mahtava yhdistelmä. Ruskovillat on ihanan ohuet, mutta todella lämpimät. Ostin aikoinaan ensin lapsille, kun tällä palstalla suositeltiin ja nyt on jo koko suvulla, kun on niin huiput. Myös ne sukat. Ette ehkä usko, ettei mulle makseta tästä, mutta penniäkään en saa.

Täällä myös äiti ja poika vannovat vuorellisten nahkarukkasten nimeen! Poika, ekaluokkalainen, haluaa itse pitää niitä rukkasia kun on niin lämpimät! Aina ja jokapaikassa! Pahin pakkanen tähän talveen on ollut se reilu 20 ja viima, niin ihan lämpimät oli ukkelin kädet vaikkei välissä ollutkaan mitään lapasia tms.

Jos on noin pahasti palelluttanut niin enää niihin ei auta mikään :( Mieheni palellutti kädet 25v. sitten ja yhä edelleen ei tarkene minkäänlaisilla käsineillä. Jopa kesähelteellä hänen kädet on kylmät ja aina sormia palelee. On kokeiltu monenlaisia hanskoja ja rukkasia, lapasia, sormikkaita, villaa, silkkiä, teddyä, nahkaa, mokkaa, fleeceä erilaisina variaatioina ja yhdistelminä, mutta mikään ei ole hyvä.

Samaa mieltä kuin muutkin, Ruskovillan lapaset alle (mielellään vielä sellaiset joissa on silkkiä se sisäpuoli, pitää ihanasti kosteuden loitolla) ja päälle sitten nahkarukkaset. Mulla itselläni on todella herkästi paleltuvat kädet ja nuo Ruskovillan lapaset on käytössä ihan pikkupakkasista lähtien. Siihen päälle itse vedän ihan vaan paksut lapaset, mutta jos pihalla rymyää niin nahkarukkaset on parhaat.

Siis ei ollu hanskoja ollenkaan ja palellutti kätensä... mikään ei valitettavasti korjaa jo pahoin paleltunutta kättä. Todennäkösesti tulee aina olemaan kylmä käsistä.

Muuten kyllä mäkin liputan noiden ruskovillan lapasten nimeen ja päälle rukkaset/kintaat...

100% lampaanvillavuoriset + 100% lampaannahka rukkaset on tosi hyvät. Täytyy vaan tarkastaa, ettei tuossa vuoren mukana ole keinoturkista mukana. Jossain rukkasissa lukee lampaanvillavuori ja sitte ku tarkemmin lukee onkin esim. 30% keinoturkista ja se riittää tekemään rukkasesta kylmän!

Iiselläni on neulotut ja sitten huovutetut lapaset, eikä palele kädet, vaikka muuten olenkin kylmäkätinen. Ne on ihan uskomattoman lämpimät! Nahkarukkaset on myös hyvät.

Jääkalikka käteni ovat pysyneet hyvin lämpiminä lampaannahka hansikkaissa, joiden sisässä on karva. Toinen ihan ok yhdistelmä on ollut fleece hanskat ja villalapaset päälekkäin.

Nahka tai turkisrukkaset joissa aito karva sisällä, ei siis teddyvuorella.

Juuri näin. Ja näitähän ei mistään Halpahallista saa :D :D :D

Eli tosiaankin, aito lampaanvuori tai vastaava siellä nahkarukkasen sisällä. Teddy ei ole riittävä, siksi tässäkin ketjussa moni joutuu käyttämään lapasia siellä kintaan alla.

Lapsille noita turkisvuorisia hanskoja on tosi vähän saatavilla. Mutta itse löysin kiertävältä kauppiaalta sellaiset. Ja ihanan pehmeät ja lämpimät on :D Maksoivat 35 euroa, mutta mitä sitten. Pääasia että on lämpimät!

Yhteistyössä