9v ntin jatkuva "kiukuttelu"

  • Viestiketjun aloittaja maija33
  • Ensimmäinen viesti
maija33
alkaa käydä aivoon.joka aamu kiukuttaa..millon tukka huonosti, hirveet vaatteet ja päälle äiti saa kuulla olevansa milloin mikäkin...ja meno jatkuu iltasella....koulussa hyvä oppilas, ei ongelmia koulussa, paljon kavereita ja hyviä liikunnallisia harrastuksia 2kpl/vko. meneekö ohi?saanko nopeutettua? kuinka jaksatte.........
 
viiden äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 10:55 maija33 kirjoitti:
alkaa käydä aivoon.joka aamu kiukuttaa..millon tukka huonosti, hirveet vaatteet ja päälle äiti saa kuulla olevansa milloin mikäkin...ja meno jatkuu iltasella....koulussa hyvä oppilas, ei ongelmia koulussa, paljon kavereita ja hyviä liikunnallisia harrastuksia 2kpl/vko. meneekö ohi?saanko nopeutettua? kuinka jaksatte.........
Ei mene ohi, jatkuu vielä muutaman vuoden. Välillä pahempana ja välillä helpompana. Kuuluu kehitykseen ja kasvuun. Vanhempien syytä pitää rajoista kiinni ja jaksaa ne kiukut kotona. Mie oon ainakin sanonut, että kiukutkaa kotona, elekää koulussa tms. Tarvitsee vielä paljon positiivista huomiota ja haleja. Tuossa iässä alkaa varsinainen myllerrys ja kasvun paikka ja mielialat käy vuoristorataa. Eipä sitä taida saada nopeutettua.
Meillä ainakin auttaa, kun antaa neidin rääyhätä ja sitten jutellaan miksi olen erimieltä ja usein hatken kiukkukohtauksen jälkeen tulee tytsykkä halaamaan ja pyytää anteeksi. Meillä neiti jo 11 v. Neljä muuta tulee parinvuoden väleillä kovaa kyytiä perässä. Mä ajattelen tän tämmöisenä vaiheena elämää. Muista säilyttää yhteys lapseen ja kertoa, että kiukkuat miten paljon tahansa tai tapahtuu mitä tahansa, sellaista ei ole, mitä et kotona voi kertoa. Jaksuja! :wave:
 
Ei saa nopeutettua, mutta hidastamaan pystyy. Vaadi kunnon käyttäytymistä, ei vanhempia nimitellä! Jos ei käyttäydy kunnolla tulee kotiarestia ym.. Kiukutella toki saa, mutta kohtuus siinäkin..

Meillä siis 10 ja 9 vuotiaat tyttäret.. ja aika tiukalla saa nyörejä pitää ettei ote lipsu.
 
Meillä 8v poika, ja käytös on aika karseaa nykyään. Aina ollut mukava ja kiltti poika, niin nyt.. huh. Jotain ihan muuta!! Kiukuttelee ja huutaa, haukkuu ym päivittäin . Ajattelin että onkohan jotain vaikka koulussa vialla, mutta voihan se toki olla oikeasti ikään liittyvää uhmaa..
 
Koulusta ei mitään ihmeempiä ole kotiin tullut,muutakuin jotain toisten naurattamista, joka häiritsee sitten tuntia. Ei mitään riehumisia. Kotona on tiukka kuri, joten siitäkin mietimme olisiko nyt yritys päästä hieman löyhempään kuriin. saas nähdä..
 
Tutulta kuulostaa!!

Meillä täällä neiti 8vee on nyt tunnin kiukutellut, kun en anna pukea rantäsateella ja 0 kelillä synttäreille helletoppia päälle!! Istuu nyt risoissa verkkareissa ja lököpaidassa huutamassa ja hakemassa huomiota. Ja periksi en aio antaa!

Muutenkin ihan samaa kun aloittajalla, joka ikinen päivä kiukuttelua vaatteista, hiuksista ym.ym.

Meillä tilanetta vielä kiristää ero, iskän luona sit saakin terhdä niitä asioita, jotka äidin luona on kieletty!!

No jatkan kriisin selvittelyä, palaan asiaan myöhemmin
 
Meillä hyvin tuttua. Mulla kohta 9v poika joka käyttäytyy välillä aivan mahdottomasti. Nyt suurin huolen aihe on kolukirjojen unohtelu kouluun. Heti kun pääsee kotiin soittaa mulle töihin ja kertoo unohtaneensa läksykirjan kouluun ja sit mun pitäisi hakea!!!! En lähde hakemaan, vaan haemme yhdessä. Periksi kiukuttelulle ym huonolle käytökselle en anna.
 

Yhteistyössä