9kk yökylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äityli"

Vieras
Oonko aivan tyhmä?
Meillä olis esikoinen 9kk menossa mummulaan yökylään yhdeksi yöksi kun mummu kysyi että voisikos tyttö tulla kun nii kovasti haluisivat. Ovat olleet paljon tytön kanssa tekemisissä ja meillä hoitaneet usein tyttöä. Mutta minusta tuntuu että on väärin laitta noin pieni yökylään... pelkään että tulee ikävä:( Siis lupasin anopille että saavat tytön yökylään jos vaan ei sairaaksi tule mutta omatunto rupeaa kolkuttamaan. Itse en oo ollut kuin kaksi kertaa erossa tytöstä pitempää aikaa joten johtunee varmaa siitä tämä minun hermoilu. Mutta kertokaapas mulle nyt oonko aivan tyhmö ku näin ajattelen ja onko se ihan ok et tyttö menee yökylään

sun ajatukset on ihan ok, eikä sun tarvitse antaa lastasi yökylään minnekään,jos vähääkään ajatus tuntuu sinusta ahdistavalta :)
kyllä lapsi ehtii yökyläilläkin vielä paljon aivan varmasti :)

Meillä oli poika ekan kerran yökylässä 8kk iässä ja loistavasti oli mennyt. Meillä oli myös mummon luona, jonka kanssa oli muutenkin ollut paljon tekemisissä. Tietysti sitten voi olla hankalaa, jos esimerkiksi tytöllä on eroahdistus päällä. Luota omaan arviointiin. Sinä tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät mitä tehdä. Sen voin sanoa, että uni ei meinannut itselle silloin tulla, kun ikävoi niin eikä ollut tuttuja ääniä paikalla. :D

Juu sä oot siis ihan tyhmä ja ei ole ok yökylään meno...;) Siis tottakai kokeilet miltä se tuntuu, ja seuraava kerta on varmasti mukavampi, sulle ainakin. Ja eiköhän mummoilla ole yleensä se "kultainen kosketus" että lapsi viihtyy! Jos ihan kamalalta tuntuu niin viet vasta iltapäivällä tytön sinne...=) Mukavaa että lapset tapaa isovanhempiaan, hyvin se menee usko pois.

Toisaalta olisi ihana viedä yökylään kun käytännössä olen aina sen 24/7 lastani hoitanu nii yksi vapaa ilta ei varmaa pahaa mulle tekis, mutta kun jännittää. Uskon että tyttö kyllä pärjää mut entä minä?

Itse en ole raaskinut olla lasten luota poissa ennen kuin ovat ollet vuoden, siis ollenkaan. Mutta ystäväpiirissäni on ollut 4kk-> hyvin ovat pärjänneet. Kukin tyylillään.

[QUOTE="äityli";23592566]Toisaalta olisi ihana viedä yökylään kun käytännössä olen aina sen 24/7 lastani hoitanu nii yksi vapaa ilta ei varmaa pahaa mulle tekis, mutta kun jännittää. Uskon että tyttö kyllä pärjää mut entä minä?[/QUOTE]

se eka yöerossa on aina jännittävä, oli lapsi sitten minkäikäinen tahansa. :)
minä olen soittanut heti aamulla "kukonlaulun" aikaan ekoilla kerroilla ja kysynyt että NO MITEN MENI . ja hienosti on aina mennyt -eikähän niin mene teilläkin .
mutta älä ota stressiä viedä .pakkoa kun ei kuiteskaan ole :)

Eka kerta kirpasee eniten, oli laps minkä ikäinen tahansa, niin ikävä tulee. Mutta lapsi voi vallan mainiosti olla yökylässä tutulla ja turvallisella hoitajalla, se on vaan äitin syrän mitä raastaa :)

Yhteistyössä