9kk vauvan unentarpeesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kielletty

Aktiivinen jäsen
29.03.2008
7 796
1
36
Minkälainen rytmi Teillä on?
Monetko päiväunet nukutaan, kuinka pitkään?
Monelta yöunille/herätys?

Meillä vauva on nyt (oletan että on joku vaihe, kerran aiemminkin ollut näin jonkun aikaa) sinnikkäästi kieltäytynyt kakkospäikkäreistä.

Vauva herää 8.30, syö aamupuuron ja leikkii.
Siinä 11 aikoihin lounas ja päiväunille, nyt on alkanut kyllä menemään 12 asti ennenkuin nukahtaa, tykkäisi seisoskella sängyssä, tämä siis hyvinkin tuore taito. Herää n. 14.30-15.00.

Olen tuosta eteenpäin yrittänyt ties mitä kellonaikoja seuraaville päiväunille mutta mikään ei nyt tunnu menevän läpi. Tässä alkaa pikkuhiljaa itsekin jo menemään sekaisin että miten tässä nyt pitäisi toimia...

Vauva ei kuitenkaan millään muotoa kiukuttele väsymystään, jaksaa valvoa iltaan asti ilman mitään sen kummempia mukinoita, mitä ihmettelen.
Yöunille menee 20-21 välillä.

Neuvoja, niksejä ja omia kokemuksia ottaa väsyneehkö äiti :flower:
Olisi kiva yrittää itsekin ottaa joskus torkut, kun on toinenkin jo tuloillaan, en ole vain tähän mennessä vielä oppinut sitä jaloa taitoa...

Tack!

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Meillä saman ikäinen vauva, ihan sama ongelma, ihan sama rytmi. =)
Liekö joku vaihe...?

Tätä minäkin, enkä nyt ole jaksanut asiasta stressata :) Jos jätkä parkuisi pää punaisena väsymystään niin siinä vaiheessa alkaisin olemaan huolissaan.

Olisi niin kiva vain seisoskella ja leikkiä... :xmas:

Meilläkin vauva on jättänyt ne iltapäiväunet pois 8,5kk on ikää. Nukkuu enää pari kertaa viikossa ne.. Olikohan se unen tarve noin 14h tässä vaiheessa eli saavat varmaan unta riittävästi.. ?

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Meilläkin vauva on jättänyt ne iltapäiväunet pois 8,5kk on ikää. Nukkuu enää pari kertaa viikossa ne.. Olikohan se unen tarve noin 14h tässä vaiheessa eli saavat varmaan unta riittävästi.. ?

Se 14h täyttyisi meidän kohdalla kyllä.. autossa saattaa kyllä nukkua, tai vaunuunkin, muttei kyllä enää mitään kahta tuntia. Kai se vaan pitää hyväksyä että tuo pieni vauva meinaa kovasti kasvaa isoksi pojaksi, tai ainakin taaperoksi :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Se 14h täyttyisi meidän kohdalla kyllä.. autossa saattaa kyllä nukkua, tai vaunuunkin, muttei kyllä enää mitään kahta tuntia. Kai se vaan pitää hyväksyä että tuo pieni vauva meinaa kovasti kasvaa isoksi pojaksi, tai ainakin taaperoksi :heart:

Niinpä, eihän siitä ole kauaa ku vauva nukkui melkein koko päivän.. Niin ne kasvaa :)

Minä taas olen pähkäillyt miten saisin samanikäisen kaksille päiväunille kolmien sijaan... nytkin nukahti syliin tissille kun olin ajatellut että valvottais iltaan... :)

Meillä siirryttiin vähän ennen 10kk ikää yksiin päiväuniin. Silloin herättiin aamulla siinä kahdeksan aikoihin, ja päiväunet poika nukkui klo. 12-13 (joo, siis tunnin vaan!) ja sitten illalla meni nukkumaan siinä klo.19.

VAstasin sinulle, mutta se ei tullutkaan tänne. Tuntuu, että vauvasti unentarve (noin 14-15 h 9 kk) tulee täyteen jo yksillä päikkäreillä + yöunilla. Meilläkin mentiin 7 kuisena 1 unilla, kun ukko nukkui 13 tuntia. Nyt taas 9 kk iässä mennään välillä kolmilla unilla...

Alkuperäinen kirjoittaja tää:
Minä taas olen pähkäillyt miten saisin samanikäisen kaksille päiväunille kolmien sijaan... nytkin nukahti syliin tissille kun olin ajatellut että valvottais iltaan... :)

Voi, niin ne ovat erilaisia, jo pienestä pitäen... :heart:

Yhteistyössä