9kk vauvan rinnalle nukuttamisesta (ja siitä vieroittamisesta)

Meillä vauva 9kk on aina nukahtanut iltaisin rinnalle ja siitä siirretty alusta asti nukkumaan omaan pinnikseen meidän sängyn viereen. Yöllä olen imettänyt - ja imetys jatkuu vieläkin yleensä ainakin kerran yössä - samalla systeemillä eli vauva nukahtaa rinnalle ja sitten taas omaan sänkyyn. Näin melkeinpä aina kun vauva herää yöllä. Silittely ei yleensä tehoa, päin vastoin vauva siitä ennemminkin hermostuu.

Päiväunille vauva sen sijaan nukahtaa melkein aina itsekseen omaan sänkyyn.

Olen paljon miettinyt tuota rinnalle nukuttamista ja sitä että onko siitä vauvalle haittaa kun siirretään sitten omaan sänkyyn unissaan ja yöllä sitten herää eri paikasta kuin mihin nukahti (eikä äiti olekaan enää ihan vieressä). Tämä on toiminut hyvin ainakin sen suhteen että illat ja nukkumaanmeno ovat olleet aina rauhallisia. Haluaisin kuitenkin opettaa vauvan nukahtamaan illallakin itsekseen, toisaalta nyt ei vaan ehkä ole paras hetki siihen kun olen juuri aloittanut taas työt (vauva on kotona isänsä kanssa).

Nukuttaako joku muukin isomman vauvan rinnalle illalla? Millaisia teillä on yöt? Entä milloin voiisin alkaa vieroittamaan rinnalle nukahtamisesta (menin takaisin töihin viikko sitten)?

Suurkiitos jos viitsitte jakaa kokemuksia ja mielipiteitä!
 
Uskon että varmasti teilläkin jossakin vaiheessa pikku muru siirtyy sitten ihan sinne omaan sänkyyn.. :) Ei hätää, jokainenlapsi on yksilöllinen ja tarvitsee omat konstit.. :) Mutta hienostihan teillä menee kun päikkäreille nukahta ihan itsekseen.. :)

Varmasti helpompi kaikille osapuolille kunhan saa vie´roitettua siitä yö syönti hommasta, nimimerkillä oli aika rankkaa, kun saattoi että itse nukahti myös ja sitten havahtui taas nostamaan pikku murua omaan sänkyyn.. :)

Ei näistä varmaan hirveästi apua ollut, mutta toivottavasti jotain.. :)
 

Yhteistyössä