9kk ollut lusikkalakossa 2kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kylmä nakki

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
16 967
11
38
onkohan enää mitään toivoa että joskus menisi lusikalla ruokaa enemmänkin kuin pari lusikallista? kellään kokemuksia?

poika syö kyllä sormiruokaa ja kasvaa koko ajan. pitkä ja hoikka on, energiaa riittää muille jakaa..

mä en vaan ole ennen törmännyt lapseen joka olisi näin kauan lusikkalakossa :laugh:

:/ siis poika ei sylje ruokaa pois, ei vaan suostu syömään lusikalla. se alkoi tuossa 7kk ikäisenä (kiinteät aloitettiin 5,5kk iässä). sormiruokaa vetelee ihan nätisti mutta mitkään poppakonstit ei auta. ei se että syödään muualla kuin kotona, ei ruoanpalaset pöydällä että saa napsia jne.

Anna lusikka käteen =)
Siis meilläkään ei suostuttu syömään (kuten tuolla ketjussa kirjoitin), mutta kun annoin lusikan omaan käteen, niin avot!!! :D Edelleen toimii....*koputtaa puuta* :whistle:

on sillä lusikka kädessä eikä sekään auta.

toisaalta helppoahan se mulle on kun saan ite samaan aikaan myös syötyä, mutta se sotku onkin karmea syömisen jälkeen. ruoanpalat vaan lentelee :whistle:

Ootko kokeillu haarukkaa? Kuulostaa tyhmältä näin pienen kohdalla mutta meillä neiti ottaa mielellään jos saa haarukasta syödä... ei tosin oo ongelmaa lusikankaan kanssa mutta aattelin ehdottaa...

Meillä tytöllä napsahtaa suu kiinni aika usein, jos lusikkaruokaa tarjoaa. Ei siis sylje mitään pois, vaan ei yksinkertaisesti edes avaa suutaan edes millään pelleilyillä. Lusikkalakkoilua on jatkunut jonkin asteisena varmaankin kolmisen kuukautta nyt, mutta eipä ennen sitäkään kovin noiden kiinteiden perään ollut. Reilun puolen vuoden iässä aloiteltiin kunnolla noita kiinteitä. Nyt tyttö on 11kk ja oli hiljattain taas pitkä kausi, ettei syönyt lainkaan lusikkaruokia (vähimmillään suostui syömään 5-6 pientä lusikallista/pvä ), mutta nyt on taas alkanut kiinteät eväät maittaa siten, että syö lähes joka aterialla ainakin tuon kuutisen lusikallista ja pari kertaa päivässä syö ihan kunnon ateriankin (n. puolikkaan pienen pilttipurkillisen verran). Sormisapuskat meilläkin on aina maittaneet. Itse olen ajatellut, että suurin osa tuosta lakkoamisesta olisi ns. oman tahdon näyttämistä; lapsi on tajunnut, että tämä on asia, minkä hän voi päättää täysin itse. Raivostuttavaahan tuo taistoaminen välillä on, mutta eiköhän se jossain vaiheessa asetu... Tsemiä sinnekin ruokakarkeloihin! :hug:

haarukka-vinkki toimi ainakin vähän, sain juksattua sillä pojan syömään muutaman haarukallisen :D hyvinhän tuo kasvaa kun koko ajan pitää vaihtaa vaatteita isompaan, ihmetyttää vaan että millä kasvaa kun lähinnä syö muutaman sormipalan ja sitten tissiä...

Yhteistyössä