9kk ja yöimetykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rättiväsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rättiväsy

Vieras
Miten usein teidän alle vuoteiset (9kk) vauvat ovat syöneet öisin?

Meidän vauva kun syö yhäkin n. 3 kertaa yössä ja alan olla hiukan puhki, isot sisarukset kun estävät päivisin nukkumisen.

Kahden aikasemman kohdalla en siis ole moiseen törmännyt, että näin pitkään yötissi maistuisi, kaikki on hoidettu samaan tapaan. Uumoilen tässä nyt miten tämä nyt pitäisi ratkaista.

Eli en ole ajatellut lopettaa imetystä kokonaan, mutta haluaisin lopettaa yöimetykset.

Miten olette itse toimineet ko. tilanteessa?
Kauanko vauva on itkenyt yötissin perään?
Onko isä hoitanut vauvaa vieroitusöisin yksin?
Missä olette itse nukkuneet?
Muita ideoita tai neuvoja.

Kiitos! Kyselin tätä asiaa tuossa pikkukakkosen jälkeen täältä myös, mutta niin vähän tuli aiheesta keskustelua että ajattelin kysellä uusiksi, josko nyt löytyisi vastaavan kokeneita.

Meillä 8:kk ikäinen poitsu on syönyt kans 2-5krt yössä. Nyt ollaan muutama yönä alettu tekee niin, et isä menee rauhoittelee takaisin unille kun herää itkemään.
Yö syöminen oli siis lähinnä yks imu ja unille takas, eli aivan turhaa.
Poika nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessaan. Itse saan rauhoitella häntä tosi pitkään jos en tissiä anna, mutta isän kanssa suhthelposti menee takas unille. Tuloksia ei vielä ole tullut, kun vasta muutama yö on tätä tehty. Mutta toivottavasti niitäkin vielä tulee.. :)

Me saimme yösyötöt loppumaan kun mies tarjosi yöaikaan tuttipullosta vettä. Pari yötä meni niin että heräili, mutta sitten alkoi nukkua läpi yön kun ymmärsi että muuta kuin vettä ei ole tarjolla :) Ainakin tässä tapauksessa kyse yösyönneissä oli tavasta ei tarpeesta, eihän tuo lapsi muuten olisi tyytynyt vesihuikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin että pitäskö mennä alkuun nukkumaan toiseen huoneeseen, etten olisi maidon hajuisena siinä hommaa pilaamassa. hmm..

Meillä auttoi ihan se, että mä nukuin eri huoneessa. Vauva vähensi itse syötöt yhteen per yö, ja muutamassa viikossa se yksikin jäi pois.

Esikoinen lopetti yösyötöt itsekseen 6,5kk ikäisenä. Kuopuksen yösyötöt lopetin hänen täytettyä 11kk (olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin ;-). Otin ihan vanhaan tapaan syliin "imetykselle", mutta tissin sijaan tarjosin vesipulloa. Heräsi juomaan kaksi yötä ja sitten alkoi nukkua yöt läpi. Molemmat lapset ovat nukkuneet omassa huoneessa alusta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin että pitäskö mennä alkuun nukkumaan toiseen huoneeseen, etten olisi maidon hajuisena siinä hommaa pilaamassa. hmm..

Meillä auttoi ihan se, että mä nukuin eri huoneessa. Vauva vähensi itse syötöt yhteen per yö, ja muutamassa viikossa se yksikin jäi pois.

No, ehkäpä teen näin. Kiitos! :)