9000 pingviinin poikasta kuoli koska eihän ole mitään..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis tänä vuonnako on ollut joku ilmastonmuutos, jota ei viime vuonna ollut eikä varmaan ensi vuonnakaan? Se on kuule sellainen juttu, että luonnossa aika tyypillisesti tulee sellaisia vahvoja pesintävuosia ja sitten heikkoja vuosia, jolloin pesintä vähän epäonnistuu.
 
Siis tänä vuonnako on ollut joku ilmastonmuutos, jota ei viime vuonna ollut eikä varmaan ensi vuonnakaan? Se on kuule sellainen juttu, että luonnossa aika tyypillisesti tulee sellaisia vahvoja pesintävuosia ja sitten heikkoja vuosia, jolloin pesintä vähän epäonnistuu.
Voi voi lapsukainen kun siellä on romahtanut 3x Suomen kokoinen jäätikön reuna-alue. Samalla uimataidottomat pingviinin poikaset hukkuivat.

Se sulanut jäätikkö ei tule ensi vuoden pakkasilla eikä ehkä koskaan takaisin. Ehkä sitten kun ihminen on tappanut itsensä täältä myrkyillään sukupuuttoon ja luonnon tuhoaminen loppuu

miksi nämä yksinkertaiset asiat on niin ylivoimaisen vaikeita teille ilmareille?
 
Voi voi lapsukainen kun siellä on romahtanut 3x Suomen kokoinen jäätikön reuna-alue. Samalla uimataidottomat pingviinin poikaset hukkuivat.

Se sulanut jäätikkö ei tule ensi vuoden pakkasilla eikä ehkä koskaan takaisin. Ehkä sitten kun ihminen on tappanut itsensä täältä myrkyillään sukupuuttoon ja luonnon tuhoaminen loppuu

miksi nämä yksinkertaiset asiat on niin ylivoimaisen vaikeita teille ilmareille?
Ehkä emme puhu samasta asiasta, mutta jos tarkoitat Bellingshauseninmeren keisaripingviinipopulaatioiden pesinnän epäonnistumista, niin ei ole mitään syytä ajatella, että siellä ei olisi merijäätä jatkossa. Siellä ei tosin romahtanut jäähylly eikä merialue ole 3x Suomen kokoinen, niin voi olla että sinulla on joku muu asia mielessä.
 
Viitataanko tähän uutiseen: https://wildnet.org/climate-change-threatens-antarcticas-emperor-penguins/

Jossa todetaan mm näin:
During the 2022 breeding season, satellite images showed parts of the Bellingshausen Sea had lost 100% of its sea ice, making it nearly impossible for the chicks to survive the freezing waters.

If human-induced climate change continues to rob emperor penguins of vital breeding grounds, it will spell disaster for the species. The decline in Antarctic sea ice began in 2016, but this year, sea ice in Antarctica will likely reach record low levels. Researchers have never seen sea ice disappear from an entire region of Antarctica before, and if global warming is not reduced, emperor penguins will likely lose 90% of their population by the end of the century.

Eli nimenomaan ilmastonmuutos uhkaa vakavasti pingviinikantoja.
 
Eli nimenomaan ilmastonmuutos uhkaa vakavasti pingviinikantoja.
Sanovat hihhulit. Tuo on samaa sarjaa kuin jääkarhut eli propagandaa pörröisillä eläimillä, jolla ei ole mitään tekemistä tosiasioiden kanssa. On ensinnäkin täysin mahdollista, että pingviinit eivät ole jään puutteesta moksiskaan koska jo nyt on populaatioita, jotka pesivät maalle. Siis myös keisaripingviineissä. Ja siksi toiseksi noiden ennusteiden parametrit pitäisi tietää ennen kuin niihin voisi suhtautua edes vähän tosissaan. Todennäköisesti tässä on taas käytätty sujuvasti jotain RCP8.5-skenaariota tai lyöty mallinnukseen sellainen vaihtoehto, jossa aurinko sammuu ja saatu tulokseksi sukupuutto. Tai sitten ei edes ole mallinnettu mitään, vaan yksinkertaisesti lisätty tutkimuksen loppuun tai haastattelun loppuun muodin mukainen heitto "jos...niin...ehkä" ja sillä saadaan toivottu selkäydinreaktio aikaan tosiuskovissa. Tieteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Ehkä emme puhu samasta asiasta, mutta jos tarkoitat Bellingshauseninmeren keisaripingviinipopulaatioiden pesinnän epäonnistumista, niin ei ole mitään syytä ajatella, että siellä ei olisi merijäätä jatkossa. Siellä ei tosin romahtanut jäähylly eikä merialue ole 3x Suomen kokoinen, niin voi olla että sinulla on joku muu asia mielessä.
Minkälaista tarkoitit?
 
Voi voi lapsukainen kun siellä on romahtanut 3x Suomen kokoinen jäätikön reuna-alue. Samalla uimataidottomat pingviinin poikaset hukkuivat.

Se sulanut jäätikkö ei tule ensi vuoden pakkasilla eikä ehkä koskaan takaisin. Ehkä sitten kun ihminen on tappanut itsensä täältä myrkyillään sukupuuttoon ja luonnon tuhoaminen loppuu

miksi nämä yksinkertaiset asiat on niin ylivoimaisen vaikeita teille ilmareille?
Pelkästään vuoden 2023 viiden ensimmäisen kuukauden aikana luvan sai kolme hiilivoimalan laajennusta (3,9 gigawattia), sekä seitsemän muuta hiilivoimalaitosehdotusta (7,6 GW), jotka myös etenevät lupamenettelyssä ja kaksi uutta hiilivoimalaa (2,9 GW) tulivat ensimmäistä kertaa harkinnan alle tänä vuonna.
Intiassa on arviolta 65,3 GW ehdotettua verkkoon kuuluvaa hiilikapasiteettia aktiivisesti kehitteillä.
Intiassa sähköä tuotetaan perinteisistä (lämpö, ydin ja vesi) ja uusiutuvista lähteistä (tuuli, aurinko, biomassa jne.). Suurin sähköntuotanto saavutetaan kuitenkin hiilellä lämpövoimalaitoksella, joka on noin 75 % kokonaissähköntuotannosta.
Näin toimii maailman väkirikkain valtio. Nyt joukolla Delhin kaduille istumaan jos muutosta halutaan.
 

Yhteistyössä