9-vuotiaan kaverisynttärit liikuntasalissa: Mitä kaikkea mun tarttee muistaa ottaa huomioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
Ach. Tiistai-iltana ne viimein koittavat: Kauan odotetut kaverisynttärit!

Neljästätoista kutsutusta paikalle ilmoitti tulevansa kolmetoista (joista kaksi saattaa olla pääsemättä kyytivaikeuksien vuoksi, ja yksi tulee aika myöhään), eli kymmenen vierasta + kaks omaa sälliä kokoaikaisesti synttäreillä tähän tietoon varmasti. Ikähaitari on 1.-3.-luokkalaiset, eli 7-10-vuotiaita noin suurinpiirtein.

Ohjelmassa on ainakin sählynpeluuta ja polttopalloa. Tietysti syömistä ja ehkä yleistä riehumista. Mutta sisätiloissa kuitenkin ollaan. Tila on vanhan seurantalon tyyppinen - erikseen liikuntasali (jossa on myös näyttämö) ja sitten "kahvitustila" ja keittiö samassa. Liikuntasalissa on myös äänentoistovehkeet.

Niin. Ajattelin, että ihan hirveen kauheen paljon en sinne tarjottavaa hanki (siis aika pitkälti poppari+sipsi ja keksit+kakku+ehkä mokkapaloja -henkisesti mentäs, mutta juotavaa tietysti reilusti kun riehuntaan on tarkotus keskittyä), kun se sähly tuntu olevan melko kova sana ja muutenkin se sali, eikä tietenkään juoksemisen lomassa ihan kauhean raskaasti kannata syödäkään.

Mutta siis.. kertakäyttöastiat otan suosiolla mukaan. Ja ajattelin, että ainakin piirustusvehkeet otan mukaan, jos jotakuta ei se sähly vaikka innostaisi. Mutta olisiko jotain muuta mukavaa mitä voisi tarjota sellaisille tekemiseksi, joita ei liikunta niin innosta tai tulee väsy välillä? Ja minkälaista muuta ohjelmaa te tarjoaisitte näihin puitteisiin?

[QUOTE="mie";26119320]Iso lakana seinälle ja siihen esim sormiväreillä maalausta, ns. graffiti tyyliin?[/QUOTE]

Ai hitsi. Täähän ois mahtava idea. Ja jäis sällillekki tosi mukava muisto pileistä. Hitsi ko pakkasin jo muuttolaatikkoon, sielä ois ollut tosi hyvin tarkotukseen sopiva risa lakanakin.. ja sormivärit ei paljoo maksais.

[QUOTE="hah";26119335]Kannattaa vain varautua, että pääsee sitten juhlien jälkeen lattioiden ja seinän pesuun :D[/QUOTE]

Noo mä laitan äitini (joka tulee synttäriavuks) seisoon viereen vitsa kädessä tuimannäkösenä, niin ei kukaa uskalla sotkee ympäristöö;). Ei vaan, onneks noi ei enää iha pieniä oo.. Ja siivottava siel o muutenki :-P Mut siis joo - ehdottomasti vahti vieressä ja yks kerrallaan!

[QUOTE="MintunKukka";26119354]Vitsi että hieno idea :D miten mä en ole tätä tajunnu.
Mä taidan kans järjestää sinne seruaavat synttärit.[/QUOTE]

Joo me oltiin viime vuonna hoplopissa. Ihan kivaa oli sielläkin.. mutta se jäi vähä harmittaan, että synttärisankari jäi vähä niinko sivuseikaks. Et kersat juoksenteli ympäri hoploppia ja sitä yhteistä tekemistä oli tosi vähän. Ja olihan se ihan törkykallistakin. Niin nyt sit sälli sai kutsua kaikki ketkä halus ja varmasti tulee enemmän porukan leikittyä yhdessä. Ja kovasti on luokkakaverit tuntuneet olevan innoissaan. Ja tosiaan huimat 17,50 e maksaa tuo koko tila tunniltansa!

Noo mä laitan äitini (joka tulee synttäriavuks) seisoon viereen vitsa kädessä tuimannäkösenä, niin ei kukaa uskalla sotkee ympäristöö;). Ei vaan, onneks noi ei enää iha pieniä oo.. Ja siivottava siel o muutenki :-P Mut siis joo - ehdottomasti vahti vieressä ja yks kerrallaan!

Joku käsienpesu piste siihen vielä viereen. Tai siis vaikka sangollinen vettä ja jotain mihin saa sitten pahimmat pyyhkiä. Ettei näpeissä leviä sitten muualle ja vaatteisiin yms. :)

Yhteistyössä