9 v tyttö joka haluaa tappaa isän ja repiä tämän suolet ulos ( tuttuni )

• Viestiketjun aloittaja niin hiljaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko ihan tosissasi, että tyttö silpoi lemmikin? Minkä lemmikin? Toivottavasti lapsi ainakin saa terapiaa. En usko, että on pahaksi syntynyt, mutta jotain sairasta tuossa perheessä täytyy olla.
Hänellä 2 sisarta jotka terveitä ja normaaleja käytökseltään. Tyttökin on ihan terve ja normaaliälyinen.
Ei voi olla terve jos tuollaista tekee ja ajattelee. Hoitoa tarvitsee, psykiatrista hoitoa. Vanhempien on otettava vastuu tytön saamisesta hoitoon!
Miten? Jos ei tyttö kuuntele ketään. Veikkaan itse että tyttö joutuu aikanaan jostakin kiinni jäädessään vankilaan tai johonkin laitokseen muutenkin. Ei tuollainen voi jatkua vapaalla jalalla.
Nämä päätyy aika nopeasti lasten/ nuorten lasten psykiatrisella suljetulle osastolle. Siellä kun olin duunissa ni aika samanlaisia juttuja oli näillä lapsilla..nuorin tais olla 12 jolla oli näitä murha ja suolestusjuttuja..
Mikä niitä sitten vaivaa? Miksi ovat pahoja?

f
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
jos kulkee suvussa niin eiköhän se sillon oo kasvatuksesta kiinni.. :whistle:
Oletko kuullut psyykkisistä häiriöistä koskaan?
Geeneistä kenties?
no ihan kaikesta ei voi geenejään syyttää. ja jos koko lauma on samanlaisia niin... :whistle:
.. niin, et voi päätellä yhtikäs mitään näillä tiedoin.
Geenit tai kasvatus, yleensä molemmat. Ympäristö, geenit jne.

juup
Oletko ihan tosissasi, että tyttö silpoi lemmikin? Minkä lemmikin? Toivottavasti lapsi ainakin saa terapiaa. En usko, että on pahaksi syntynyt, mutta jotain sairasta tuossa perheessä täytyy olla.
Hänellä 2 sisarta jotka terveitä ja normaaleja käytökseltään. Tyttökin on ihan terve ja normaaliälyinen.
Ei voi olla terve jos tuollaista tekee ja ajattelee. Hoitoa tarvitsee, psykiatrista hoitoa. Vanhempien on otettava vastuu tytön saamisesta hoitoon!
Miten? Jos ei tyttö kuuntele ketään. Veikkaan itse että tyttö joutuu aikanaan jostakin kiinni jäädessään vankilaan tai johonkin laitokseen muutenkin. Ei tuollainen voi jatkua vapaalla jalalla.
Nämä päätyy aika nopeasti lasten/ nuorten lasten psykiatrisella suljetulle osastolle. Siellä kun olin duunissa ni aika samanlaisia juttuja oli näillä lapsilla..nuorin tais olla 12 jolla oli näitä murha ja suolestusjuttuja..
Joillain on ihan lapsuusiän skitsofrenia,joillain on tuntemattomia käytöshäiriöitä tai vaikka fragile x-syndrooma. Yleisesti pojat tulee käytöshäiriöiden takia ja tytöt viiltelyn. Tosin nähty on toisinkin päin..

d
Osalla persoonallisuushäiriö. Osalla muuta, monilla vähän kaikenlaista.
Lapsia voi olla vaikea diagnosoida.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Geeneistä kenties?
no ihan kaikesta ei voi geenejään syyttää. ja jos koko lauma on samanlaisia niin... :whistle:
jaa..no mä haluun kyllä mielummin uskoa siihen että on jotain mitä voi korjata. :|

v
No ei terveeltä tyttö kyllä minusta kuulosta, varmaan hullujehuoneelle joutuu ennenpitkään.

s
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Geeneistä kenties?
jaa..no mä haluun kyllä mielummin uskoa siihen että on jotain mitä voi korjata. :|
Huoh... kai sä nyt sen tiedät, että sairauksia/psyykkisiä häiriöitäkin voidaan korjata vaikka geeneissä kulkisivatkin :O ??? Vai mitä meinaat oikein.

herran jumala, johan useat olis vailla mitään hoitoa, mikäli geeneissä kulkeviin sairauksiin ei voisi puuttua ja niitä ns. korjata eli hoitaa

ap
Huokaus. Pakko mennä nukkumaan ja ensin googlettamaan teidän sairaus- vammaisuus ehdotuksia. Oma mielipiteeni kaiken kuulemani perusteella on että koska lapsen sisarukset ovat normaaleja niin tämä lapsi on ollut oikeasti jo syntyjään kyvytön myötätuntotunteisiin.

hui
Vaikka tuntuisi, että lapsi ei halua hoitoa, niin eihän se lapsi sitä päätä! Aikuiset, vanhemmat, vie lapsen hoitoon ja lapsi kyllä avautuu joko puhumalla tai vaikka piirtämällä jotta saadaan selville missä "vika" on. Lapsi voi joutua psyk. osastolle pitkäksikin aikaa, mutta siellä häntä osataan paremmin auttaa kuin kotona! Eihän siitä tule mitään, jos kotona joudutaan pelkäämään koko ajan, että mitä lapsi seuraavaksi keksii! Lapsi itsekin haluaa (vaikka toista väittäisi) ja tarvitsee hoitoa, jotta saa elämänsä kuntoon. Jostain vakavastahan tuo on oire, vain ammattilaiset osaavat auttaa!

storm
Siis minkä ikäisestä lapsesta on kysymys?

muoks. pitäisi varmaan ostaa silmälasit. Sehän luki otsikossa siis 9wee :D

mutta siis minkä ikäisenä näitä eläimiä on silponut? Kuulostaa aika uskomattomalta.

ounou
Alkuperäinen kirjoittaja niin hiljaa:
Sanotaan että kasvatus tekee lapsesta pahan tai hyvän. Mutta tämä tyttö syntyi pahana. Vauvana hänellä ei ollut huumoria, häntä ei saanut halia eikä pusia, ei ikinä.
Hän tykkäsi tappaa perheen lemmikin ja heittää jätökset pikkulinnuille hankeen. Lemminkin ( en tarkenna mikä ) hän silpoi mahasta auki ja veitsellä paloitteli koko eläimen. Naureskeli ja puri ja haukkui huoraksi kun jäi kiinni.
Muita lapsia hän hakkaa ja kiusaa suruttu. Hän on pelottava ja vauvasta asti ollut täysin empaatiton. Isäänsä hän uhkasi että joku päivää puukottaa tätä vatsaan.
Koko ajan hän on paha. Suvussa kulkee tätä vahvasti. Pappansa on samanlainen ja hänen sisaruksensa. Myös toiselta puolen sukua on sadismia ja julmuutta.

Kävin vakavan ja pitkän ja surullisen keskustelun tytön isän kanssa tänään.

Miksi kirjoitan tänne. Olen koko päivän miettinyt että tytöstä tulee joskus ehkä äiti. Enkä voi muutenkaan pitää tätä sisäslläni.
Olen nähnyt tuollaisia aikuisia. Tulevat ihan hyvästä perheestä.

Niinhän kasvatus tekee, tuo varmaan jäänyt kasvattamatta.

Just
9 v. tyttöä ei saada hoitoon kun hän ei tykkää ?!? :eek: :headwall: :LOL:

Ei lapselta kysytä että haluaisiko mussukka nyt katsomaan lääkäritätiä. Ai ei vai? No ei sit mussukka. Otetaan jäätelöö =)
Antaako ne mussukoidensa juosta auton jos ne haluaa?
Tämä on ihan sama asia.
Lapsi viedään lääkäriin. On psykiatrin tehtävä sitten saada lapsi puhumaan/harkita jatkotoimia jne. Ehkä parasta olisi alkuun laitospaikka ja sijoitus pois perheen luota. Ne kaksi muuta lasta myös terapiaan vaikka eivät oireilisikaan. Jos ei muuta vikaa (muka ) tuolla perheessä olisi niin ainakin siellä on asiat ihan päälaellaan jos 9 v. on se joka sanelee miten perheessä toimitaan.

Itse suunnittelin murhaavani isäni samanikäisenä. Tai jo aikaisemminkin. Olenpas saattanut siitä jollekin puhuakin. Muistaakseni. Suunnittelin hyvin vakavissani että hiivin kimppuun yöllä puukon/fileerausveitsen kanssa ja silvon mahan auki. Minä en ole silti psykopaatti, skitsofreenikko, en edes psyykkisesti sairas. Taisi olla aika normaali reaktio siihen että tulee isänsä raiskaamaksi säännöllisesti. :kieh:

Non compos mentis
Jos vielä on yökastelija ja tykkää sytyttää pieniä tulipaloja, niin sopisi tuohon MacDonaldin antamaan määritelmään:

http://en.wikipedia.org/wiki/MacDonald_triad

Näidenhän on huomattu johtuvan yleensä jostain muusta kuin lapsen "synnynnäisestä pahuudesta", lähinnä huoltajien julmuudesta tms. Onko varma, ettei lasta kukaan käytä hyväksi?

9 vuotiaalta lapselta ei kysytä, haluaako hän lääkäriin vai ei. Tässä on jo yksi syy lapsen oireiluun; lapsi joutuu tekemään perheessä päätökset, joihin hänellä ei ole valmiuksia ja kokee voimakasta turvattomuutta.

Jos vanhemmat eivät auta lastaan, kun tämä noinkin voimakkaasti apua yrittää pyytää (omilla keinoillaan) niin silloin on kyseessä heitteillejättö ja ulkopuolisen on tehtävä ilmoitus lastensuojeluun. Nyt sinä olet se ulkopuolinen. Todennäköisesti lapsi ohjataan lasten psykiatriselle osastolle tutkimusjaksolle, minkä jälkeen sitten tehdään jatkohoitopäätös tilanteen edellyttämällä tavalla.

haista nyt kukkanen
Alkuperäinen kirjoittaja niin hiljaa:
Sanotaan että kasvatus tekee lapsesta pahan tai hyvän. Mutta tämä tyttö syntyi pahana. Vauvana hänellä ei ollut huumoria, häntä ei saanut halia eikä pusia, ei ikinä.
Hän tykkäsi tappaa perheen lemmikin ja heittää jätökset pikkulinnuille hankeen. Lemminkin ( en tarkenna mikä ) hän silpoi mahasta auki ja veitsellä paloitteli koko eläimen. Naureskeli ja puri ja haukkui huoraksi kun jäi kiinni.
Muita lapsia hän hakkaa ja kiusaa suruttu. Hän on pelottava ja vauvasta asti ollut täysin empaatiton. Isäänsä hän uhkasi että joku päivää puukottaa tätä vatsaan.
Koko ajan hän on paha. Suvussa kulkee tätä vahvasti. Pappansa on samanlainen ja hänen sisaruksensa. Myös toiselta puolen sukua on sadismia ja julmuutta.

Kävin vakavan ja pitkän ja surullisen keskustelun tytön isän kanssa tänään.

Miksi kirjoitan tänne. Olen koko päivän miettinyt että tytöstä tulee joskus ehkä äiti. Enkä voi muutenkaan pitää tätä sisäslläni.
Olen nähnyt tuollaisia aikuisia. Tulevat ihan hyvästä perheestä.
höpöhöpö. Minulla on kaksi lasta ja täydellisen hyviä ja kauniita ja viattomia olivat molemmat syntyessään. Näin uskon muidenkin lasten olevan. kaikki paha tulee myöhemmin kokemusten ja kasvatuksen myötä.

haista nyt kukkanen
Minä rukoilin suunnilleen tuossa iässä joka ilta että isäni kuolisi. Pelkäsin meidän lasten jäävän ilman äitiä, että isä onnistuu vielä väkivaltaisena tappamaan hänet.

Kuulostaa pelottavalta! apua kyllä tarvii, mä en jaksa uskoa että joku olisi vain 'syntymästään asti paha'. Olisiko hänelle voinu tapahtua jotain todella traumaattista esim hyväksikäyttöä? Ja en nyt tarkoita että juuri isä jonka hän haluaa silpoa olisi se hyväksikäyttäjä, mutta voiko joku trauma aiheuttaa tuollaista käyttäytymistä?

Yhteistyössä