C
"Chilipippuri"
Vieras
Kertoilkaahan kokemuksia lasten pelkotiloista. Muutimme n. puoli vuotta sitten vanhaan rintamamiestaloon ja nyt meiän 9 v poitsu on n. kuukauden heräillyt öisin ja tulee alakertaan nukkumaan. Nyt onneksi jo omatoimisesti yöllä siirtyy ettei koko porukka ole joka yö hereillä kun huoneestaan äitiä huutelee. Poitsu on ollut syntymästään asti herkkäuninen, mutta on aina tähän mennessä saanut itse unesta uudelleen kiinni tai äiti on käynyt suukottamassa ja poika on jatkanut uniaan. Eniten olen huolissani siitä että kuinka kasvavan pojan kroppa ja selkä kestävät sohvalla nukkumista, ja olen miettinyt kuinkahan kauan tilanne mahtanee jatkua. Selvyyttä en ole saanut miksi heräilee, kyse ei ole painajaisista. Omien sanojensa mukaan hän vaan herää ja häntä pelottaa eikä saa nukuttua. Lieneekö tämä kuuluu ikään, kehittyvään mielikuvitukseen tms. Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia teiltä muilta vanhemmilta kuinka olette toimineet jos lapsi ei suostu nukkumaan omassa huoneessa, kuinka kauan teidän perheessä tilanne on jatkunut/jatkui...