9-kuinen herää nykyään aamuviideltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haamu

Vieras
Ja tämä mamma on totaalisen loppu. Ihan sama vaikka yrittäis illalla valvottaa, yhtä aikasin herää. Yleensä se nukkuu illalla jo kaheksan aikaan, joskus seitsemältäkin. Tuntuu sitten aamulla niin hassulta jo nukuttaa sitä vaunussa seittemän maissa kun on ihan hiljasta joka puolella ja aamu vasta rupee valkenemaan, sänkyyn ei enää yöunen jälkeen nukahda. Kolmet päikkärit siis vaunuissa ja nukutan yleensä 5-30min, joskus tunninkin. Muilla tämmöstä? En tiedä mitä vaikuttaa, mutta on just oppinu kävelemään tukea vasten ja uni on usein levotonta kun pitää nousta ja pinnoista kiskoa itteään ylös väsyneenäkin. Vaunussa kun on kiinni niin rauhottuu vähän paremmin.

Mun 1,5v herää myös 5 aikaan joka aamu. Teki sitä jo alle 1v. Eipä sille mitään saa jos rytmi istuu siinä missä on. Joutunu vaan tottumaan ja aatteleen että ehkä poika joskus oppii nukkumaan pidempään.

Miten muut sitten jaksatte aamulla nousta? Itellä tuntuu että koko päivän saa kamppailla että pysyy silmät auki ja päivä on yhtä nukuttamista kun on niin monet päikkärit. Itse menen yhentoista aikaan nukkumaan mutta unentulo kestää yleensä yli puolenyön. No, ei pitäis valittaa, kyselenpä vaan, tuskin mä ainoa olen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten muut sitten jaksatte aamulla nousta? Itellä tuntuu että koko päivän saa kamppailla että pysyy silmät auki ja päivä on yhtä nukuttamista kun on niin monet päikkärit. Itse menen yhentoista aikaan nukkumaan mutta unentulo kestää yleensä yli puolenyön. No, ei pitäis valittaa, kyselenpä vaan, tuskin mä ainoa olen :)

Itse nukun pienet päiväunet lapsen ensimmäisten päiväunien aikaan, kun isommat katsovat siihen aikaan vielä lastenohjelmia. t. eräs näistä vieraista, jonka lapsi herää klo 6.

Meillä oli ihan samalla lailla joskus muinoin. Kaikki intti, että kun laitat myöhemmin nukkumaan niin se herääkin myöhemmin aamulla. No kun ei herännyt! Tein sitten vaan niin, että lapsi meni aikaisin illalla nukkumaan, heräsi aikaisin, ja niin sitten minäkin, ja kun lapsi meni hyvästikin ennen kahdeksaa ekoille unille, niin menin minäkin. Meillä oli kanssa tossa liikkeellelähtövaiheessa tota, loppui sitten suunnilleen vuoden iässä.

Välillä kokeilin sitä, että ihan fyysisesti pidin paikallaan sängyssä, että olis nukahtanut uudestaan, mutta ei se hirveän hyvin auttanut.. Joskus auttoi se kun nosti vaunuihin ja heijasi ja nukahti sitten siihen.

Siis meillä on molemmat lapset nukkuneet mitä kummallisimmissa paikoissa ja mitä ihmeellisimpiin aikoihin silloin vauvana, mutta nyt nukkuvat kyllä ihan mukavasti koko yön aamuun saakka. Aikaisia nousijoita vieläkin kyllä, usein ollaan jo kuudelta ylhäällä, ja illalla sängyssä seitsemän-kahdeksan aikaan. Ja ikää nyt 2 ja 3 vuotta.

Siitä vielä, että mä olen huomannut että kun on ilta/yöihminen niin sitä sitten on. Koko päivän väsyttää mutta kun pitää itse mennä nukkumaan, niin olo virkistyy. Näin on ollut mulla aina ennen lastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siten että menen ajoissa nukkumaan. Jos mua väsyttää niin olen valvonu liian myöhään. Sopeuduttava itse sitten kun toinen ei muuta rytmiään. Meen siinä 21 aikaan, usein aikasemminkin.

Meillä auttoivat pimennysverhot, kun aameheräämiset alkoivat siirtymään aina vain aiemmaksi. Nyt kun 1v heräilee puoli kuuden maissa, annan sille tilkan maitoa ja hän nukahtaa uudelleen ja nukkuu kasiin. Nukkumaan menee noin puoli yhdeksän.

Itsekin oon miettinyt, pitäisikö koittaa hakea maitopullo ja yrittää nukuttaa uudestaan. Usein meillä ei sitten kuitenkaan ole edes nälkä ja kitisee vaan turhautuneena, puuro maistuu vasta näiden ekojen vaunu-unien jälkeen n.klo9. Jotenkin noi unet taitaa jäädä vähän kesken.

Yhteistyössä