9-kk vauvan hurjat vatsavaivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runttipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

runttipulla

Aktiivinen jäsen
20.05.2008
2 034
0
36
Meidän 9-kk tyttö on nyt monta yötä nukkunut tosi huonosti, mahtavien ilmavaivojen takia. Piereskelee kuin aikuinen konsanaan, eka tulee itku ja sitten pierua ja sit takaisin unilleen...

Ollaan siirrytty rakeisempaan ruokaan ja käytetty myös kaupan 8kk-ruokia, johtuukohan isommista kokkareista siinä ruoassa? Mitenkään erityisemmin en ole antanut "uusia" ruokia nyt...Tyttö myös harjottelee konttaamista, voiskohan siitä mennä jotenkin ilmaa vatsaan??

Cuplaton ja disflatyl pitänee kaivaa esiin, jospa ne auttais. Vai voiko olla jotain maitoallergiaa tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Meillä alkoi vatsavaivat tuossa iässä ja syy oli niin yksinkertainen kuin iltamaito.Ei kuitenkaan ollut kyse allergiasta.Iltamaitoa vähennettiin reippaasti ja vaivat loppuivat.

Oh, kiitos! Meillä juuri illalla tyttö juo maitoa tosi paljon! Pitänee koittaa sitten antaa aikasemmin enempi ja vähentää.. mä vielä yölläkin annoin maitoa kun toinen itki niin kovin....

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Meillä alkoi vatsavaivat tuossa iässä ja syy oli niin yksinkertainen kuin iltamaito.Ei kuitenkaan ollut kyse allergiasta.Iltamaitoa vähennettiin reippaasti ja vaivat loppuivat.

Oh, kiitos! Meillä juuri illalla tyttö juo maitoa tosi paljon! Pitänee koittaa sitten antaa aikasemmin enempi ja vähentää.. mä vielä yölläkin annoin maitoa kun toinen itki niin kovin....

Mä tein aikoinaan ihan samoin eli annoin lisää maitoa ja näin vain lisäsin pikkuisen vatsavaivoja.Ei kaikkea tule heti ajatelleeksi.Puhuin lopulta lääkärin kanssa ja hän sanoi, että tuo maito voi olla syypää vaivoihin, niin kuin sitten olikin.( tästä aikaa useampi vuosi...tyttö jo seiskaluokalla )Toivottavasti teillä pian helpottaa :hug:

Jos teillä itkut ihan selvästi liittyy noihin ilmavaivoihin niin sitten voi nuo iltamaidon vähennykset auttaa. Meillä on tyttö kohta 9 kk.ja on viimeaikoina itkeskellyt öisin vaikka välillä jo nukkui muutaman kuukauden tosi hyvin. Nyt heräilee monta kertaa yössä itkemään, ja luulen että se liittyy hampaiden tuloon. On just puhkeamassa kaksi hammasta. Voisiko teillä olla hammasitkuja? Eilen annoin illalla tytölle särkylääkettä, ja nukkui paljon paremmin viime yön. Usein hankaa ikeniä peitonkulmalla ja nyrkillä unissaankin..

Yhteistyössä